Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по сільських путівцях може перетворитися на серйозне випробування для автомобіля. Експерти з автосервісу нагадують: уникнути зайвих проблем просто, якщо заздалегідь знати, що варто перевірити і чого краще не робити.
1. Не доглядати за радіатором
Влітку система охолодження працює з підвищеним навантаженням, а радіатор часто забивається пилом і комахами під час поїздок за місто. Це знижує ефективність охолодження і загрожує перегрівом. Тому важливо час від часу перевіряти стан радіатора і дбайливо очищати його м’якою щіткою або слабким струменем води. Також не забувайте стежити за рівнем охолоджуючої рідини і показниками температури на приладовій панелі.
2. Ігнорувати дрібні, але важливі деталі
Чисте лобове скло – запорука безпечної поїздки, особливо в сутінках чи при зустрічному світлі. Не економте на літній рідині для омивача – краще обрати ту, що добре справляється з комахами. Крім того, всі речі в салоні мають бути надійно закріплені: навіть дрібні предмети, що лежать на полиці за сидіннями, при різкому гальмуванні можуть перетворитися на небезпечний “снаряд”.
3. Дотягувати до останнього з шумами та вібраціями
Навіть невеликий стукіт або деренчання під час їзди – привід негайно перевірити машину. Найчастіше джерелом проблем стають ослаблені елементи, наприклад, захист картера. Якщо він відвалиться на бездоріжжі, можна серйозно пошкодити мотор або інші вузли. Тому в сезон активних поїздок варто бути особливо уважним до підвіски, кріплень і захисних деталей.
4. Надмірно довіряти повнопривідності
Багато хто вірить, що кросовер проїде скрізь – але без повного приводу і хорошого кліренсу навіть високий кузов не врятує на розмитій дорозі чи глибокій калюжі. Якщо є сумніви – краще зупинитися і оглянути шлях пішки, особливо якщо авто сильно завантажене. Не забувайте контролювати тиск у шинах: від цього залежить керованість та прохідність.
5. Вести машину накатом по нерівностях
При їзді по купинах і ямах різкі прискорення або рух накатом можуть сильно вдарити по підвісці. Оптимально долати складні ділянки на пониженій передачі і невеликій швидкості, щоб амортизатори встигали відпрацьовувати удари. Це особливо важливо для машин з варіатором або “роботом”, які не люблять перегріву. Також не варто часто використовувати нейтральну передачу – без тяги відключаються деякі електронні помічники, і в критичній ситуації машина може не послухатися.
6. Сліпо покладатися на навігатор
Навігатор не завжди знає, що на вашому маршруті може бути розмита дорога чи непролазна ґрунтовка. Якщо збираєтесь у нове місце – витратьте час, щоб перевірити шлях у супутниковому режимі, почитати відгуки або розпитати місцевих. Це допоможе уникнути неприємних сюрпризів, особливо якщо дорога пролягає далеко від основних трас.