Серед кросоверів також є справжні довгожителі — моделі, двигуни яких без капремонту здатні проходити сотні тисяч кілометрів. Одним із таких прикладів є Nissan X-Trail першого та другого поколінь із бензиновими моторами об’ємом 2.0 та 2.5 літра. Завдяки простій конструкції, відсутності турбіни й електроніки, а також чавунному блоку циліндрів у версії 2.5, ці двигуни можуть проїхати понад 500 000 км — головне, не забувати вчасно міняти масло і ремінь ГРМ.
Ще один приклад довговічності — Mazda CX-5 із 2.0-літровим атмосферним мотором SkyActiv-G. Завдяки інженерному підходу до охолодження і спрощеній конструкції головки блоку циліндрів, цей двигун поєднує помірну витрату пального з ресурсом понад 400 000 км. Важливо лише використовувати якісну олію (наприклад, 0W-20) та оновлювати ланцюг ГРМ приблизно кожні 150 000 км.
Mitsubishi Outlander із мотором 2.4 MIVEC (серія 4B12) зарекомендував себе як надійний і невибагливий агрегат. Навіть після 300 000 км пробігу двигун, як правило, не потребує серйозного втручання, якщо регулярно міняти оливу, контролювати стан гідрокомпенсаторів і слідкувати за системою охолодження. Алюмінієвий блок посилено чавунними гільзами, що значно подовжує термін служби поршневої групи.
До переліку надійних і витривалих моделей також входить Lexus RX 350 із 3.5-літровим V6 двигуном серії 2GR-FE. Цей мотор має ланцюговий привід ГРМ із ресурсом до 250 000 км, позбавлений турбіни й відзначається м’якою роботою. Водночас він доволі вимогливий до якості пального — краще заправлятися бензином не нижче АІ-95.
Toyota RAV4 з мотором 2.4 серії 2AZ-FE також відома своєю витривалістю. Хоча після 200 000 км двигун може “поїдати” до літра оливи на 1000 км і мати проблеми з прокладкою ГБЦ, своєчасний ремонт дає змогу подолати понад 400 000 км. Ці силові агрегати добре показали себе на моделях 2005–2012 років випуску.
Що об’єднує ці довговічні кросовери? Передусім — атмосферні двигуни, які не мають турбін і складної електроніки. Простота конструкції, мінімум датчиків, надійні матеріали (зокрема чавунні гільзи та ковані деталі) забезпечують високу надійність. Але навіть “вічні” мотори потребують регулярного обслуговування. Наприклад, у Nissan X-Trail важливо вчасно змінювати ремінь ГРМ кожні 90 000 км, а в Toyota RAV4 — контролювати стан ланцюга після 200 000 км. Дотримання регламенту — ключ до довгого життя будь-якого двигуна.