Авто

Експлуатація електромобіля в спеку: що варто знати про зарядку та водіння

В Україні кількість електромобілів вже перевищила 160 тисяч, і влітку ці транспортні засоби потребують особливої уваги, зокрема до стану акумулятора. Високі температури можуть негативно впливати на батареї, що у свою чергу скорочує їхній термін служби. Тому важливо знати, як у спеку зберегти ресурс акумулятора електрокара.

Багато водіїв уже знають, що часте використання швидкої зарядки шкодить батареї, а взимку запас ходу знижується через морози. Однак спека також створює значне навантаження на літій-іонні акумулятори, які є основним типом батарей у сучасних електромобілях. За інформацією з німецького видання Frankfurter Rundschau, висока температура прискорює рух іонів усередині акумулятора, що вповільнює хімічні реакції і негативно позначається на його довговічності.

Попри те, що більшість електрокарів мають вбудовані системи терморегуляції, які охолоджують або нагрівають батарею залежно від умов, вони не завжди справляються з надмірною спекою. Оптимальною для роботи акумулятора вважається температура в межах від +20 до +40 °C. Понад цю межу батарея може швидше зношуватись.

Щоб мінімізувати негативний вплив спеки, власникам електромобілів рекомендується залишати авто в тіні або на критій стоянці. У періоди спеки бажано зменшити потужність заряджання – це легко зробити через фірмовий мобільний додаток. Заряджати батарею краще частіше, але не до 100%, а лише до 80%. Така практика корисна не лише влітку, а й протягом року. Високі температури примушують систему зарядження автоматично знижувати потужність, щоб уникнути перегріву, тож зарядка триватиме довше, і це слід враховувати при плануванні поїздок.

Також варто уникати агресивного стилю водіння – різких розгонів і частих прискорень, які додатково навантажують акумулятор і можуть спричинити його перегрів. Через надмірну роботу система охолодження може втратити ефективність.

Окрему увагу слід приділити енергоспоживанню під час поїздок. Наприклад, кондиціонер хоч і додає комфорту, але значно зменшує запас ходу. Те саме стосується інших електропристроїв у салоні. Влітку їх краще вмикати лише за необхідності, щоб максимально зберегти заряд батареї.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названо 10 найбільш ненадійних сімейних кросоверів

Автомобільні експерти британського журналу Whatcar назвали десять ненадійних сімейних кросоверів з пробігом. На першому місці…

09.11.2025

Названо найпопулярніші автомобілі в Німеччині

Згідно з аналітичним звітом Statista, підготовленим на основі даних Федерального управління автомобільного транспорту Німеччини (KBA),…

09.11.2025

Toyota представила 4Runner 2026 модельного року

Компанія Toyota оголосила вартість позашляховика 4Runner 2026 модельного року. Базова версія SR5 тепер коштує 41570…

09.11.2025

Чому сучасні авто рідко отримують «гарячу» оцинковку кузова

Під час вибору автомобіля, призначеного для складних умов експлуатації, оцинкування кузова є одним із головних…

09.11.2025

Показано рендери п’ятого покоління Nissan X-Trail

Перше покоління Nissan X-Trail дебютувало у 2000 році та швидко здобуло репутацію надійного кросовера, створеного…

09.11.2025

Штрафи до 1 700 грн і вилучення авто: що чекає водіїв без реєстрації

Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його в установленому законом порядку. Проте багато…

09.11.2025