Авто

Експлуатація електромобіля в спеку: що варто знати про зарядку та водіння

В Україні кількість електромобілів вже перевищила 160 тисяч, і влітку ці транспортні засоби потребують особливої уваги, зокрема до стану акумулятора. Високі температури можуть негативно впливати на батареї, що у свою чергу скорочує їхній термін служби. Тому важливо знати, як у спеку зберегти ресурс акумулятора електрокара.

Багато водіїв уже знають, що часте використання швидкої зарядки шкодить батареї, а взимку запас ходу знижується через морози. Однак спека також створює значне навантаження на літій-іонні акумулятори, які є основним типом батарей у сучасних електромобілях. За інформацією з німецького видання Frankfurter Rundschau, висока температура прискорює рух іонів усередині акумулятора, що вповільнює хімічні реакції і негативно позначається на його довговічності.

Попри те, що більшість електрокарів мають вбудовані системи терморегуляції, які охолоджують або нагрівають батарею залежно від умов, вони не завжди справляються з надмірною спекою. Оптимальною для роботи акумулятора вважається температура в межах від +20 до +40 °C. Понад цю межу батарея може швидше зношуватись.

Щоб мінімізувати негативний вплив спеки, власникам електромобілів рекомендується залишати авто в тіні або на критій стоянці. У періоди спеки бажано зменшити потужність заряджання – це легко зробити через фірмовий мобільний додаток. Заряджати батарею краще частіше, але не до 100%, а лише до 80%. Така практика корисна не лише влітку, а й протягом року. Високі температури примушують систему зарядження автоматично знижувати потужність, щоб уникнути перегріву, тож зарядка триватиме довше, і це слід враховувати при плануванні поїздок.

Також варто уникати агресивного стилю водіння – різких розгонів і частих прискорень, які додатково навантажують акумулятор і можуть спричинити його перегрів. Через надмірну роботу система охолодження може втратити ефективність.

Окрему увагу слід приділити енергоспоживанню під час поїздок. Наприклад, кондиціонер хоч і додає комфорту, але значно зменшує запас ходу. Те саме стосується інших електропристроїв у салоні. Влітку їх краще вмикати лише за необхідності, щоб максимально зберегти заряд батареї.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Вже завтра Toyota покаже абсолютно новий позашляховик: що відомо

Компанія Toyota готується представити публіці новий позашляховик Land Cruiser FJ, повідомляє MagX. За інформацією джерела,…

19.10.2025

Українців попередили про нову шахрайську схему з продажем «євроблях»

У Житомирській області мешканець Звягельського району став жертвою шахраїв у соцмережах. Чоловік натрапив на оголошення…

19.10.2025

Топ-5 помилок при заміні шин, які можуть дорого обійтися

У багатьох регіонах країни настав час сезонної заміни шин, і водії активно готуються до холодів.…

19.10.2025

Названо найнадійніший кросовер у 2025 році

З кожним роком автомобілісти дедалі частіше нарікають на якість і надійність сучасних транспортних засобів. Кросовери…

19.10.2025

Названо основні причини підвищеної витрати пального

Витрата палива - це не просто цифра на панелі приладів чи в розрахунках водія. Це…

19.10.2025

Новий BMW iX1 показали в новому стилі Neue Klasse

Компанія BMW готує масштабне оновлення свого компактного електрокросовера iX1, яке стане частиною нової дизайнерської філософії…

19.10.2025