Авто

Експлуатація електромобіля в спеку: що варто знати про зарядку та водіння

В Україні кількість електромобілів вже перевищила 160 тисяч, і влітку ці транспортні засоби потребують особливої уваги, зокрема до стану акумулятора. Високі температури можуть негативно впливати на батареї, що у свою чергу скорочує їхній термін служби. Тому важливо знати, як у спеку зберегти ресурс акумулятора електрокара.

Багато водіїв уже знають, що часте використання швидкої зарядки шкодить батареї, а взимку запас ходу знижується через морози. Однак спека також створює значне навантаження на літій-іонні акумулятори, які є основним типом батарей у сучасних електромобілях. За інформацією з німецького видання Frankfurter Rundschau, висока температура прискорює рух іонів усередині акумулятора, що вповільнює хімічні реакції і негативно позначається на його довговічності.

Попри те, що більшість електрокарів мають вбудовані системи терморегуляції, які охолоджують або нагрівають батарею залежно від умов, вони не завжди справляються з надмірною спекою. Оптимальною для роботи акумулятора вважається температура в межах від +20 до +40 °C. Понад цю межу батарея може швидше зношуватись.

Щоб мінімізувати негативний вплив спеки, власникам електромобілів рекомендується залишати авто в тіні або на критій стоянці. У періоди спеки бажано зменшити потужність заряджання – це легко зробити через фірмовий мобільний додаток. Заряджати батарею краще частіше, але не до 100%, а лише до 80%. Така практика корисна не лише влітку, а й протягом року. Високі температури примушують систему зарядження автоматично знижувати потужність, щоб уникнути перегріву, тож зарядка триватиме довше, і це слід враховувати при плануванні поїздок.

Також варто уникати агресивного стилю водіння – різких розгонів і частих прискорень, які додатково навантажують акумулятор і можуть спричинити його перегрів. Через надмірну роботу система охолодження може втратити ефективність.

Окрему увагу слід приділити енергоспоживанню під час поїздок. Наприклад, кондиціонер хоч і додає комфорту, але значно зменшує запас ходу. Те саме стосується інших електропристроїв у салоні. Влітку їх краще вмикати лише за необхідності, щоб максимально зберегти заряд батареї.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Як правильно спілкуватися з поліцією під час зупинки

Зупинка поліцією часто вибиває водіїв із рівноваги: одні мовчать, інші починають виправдовуватися, що нерідко грає…

08.09.2025

Mercedes-Benz готує електричний C-Class із запасом ходу до 800 км

Концерн Mercedes -Benz поступово розширює лінійку електромобілів. Так, незабаром буде представлено новий «батарейний» Mercedes-Benz C-Class 2026. У…

08.09.2025

У поліції роз’яснили, що важливіше на дорозі: знак чи розмітка

На дорогах часто трапляються випадки, коли водій бачить перед собою переривчасту лінію, яка начебто дозволяє…

07.09.2025

Volkswagen представив новий ID. Cross: електричну альтернативу T-Cross

Новий Volkswagen ID. Cross 2026 року офіційно представлено, щоправда поки лише як концепт. Проте вже…

07.09.2025

Топ-3 автомобілі, ремонт яких обходиться дорожче за покупку нового

Ціна на люксові автомобілі завжди висока, але справжній удар по гаманцю часто настає пізніше, коли…

07.09.2025

Експерти назвали найкращі дизельні авто 2025 року

Британський журнал Autocar опублікував рейтинг найкращих дизельних автомобілів 2025 року, у якому експерти оцінили дизайн,…

07.09.2025