Авто

Експерти пояснили, чому гальмувати двигуном краще, ніж їздити на нейтральній передачі

Незважаючи на те що автомобілі з механічною коробкою передач поступово поступаються місцем “автоматам”, у них все ще залишається чимало шанувальників. Простота конструкції, надійність і відносна дешевизна ремонту роблять “механіку” затребуваною серед тих, хто цінує контроль над машиною і хоче заощадити на обслуговуванні. Однак навіть така витривала техніка не прощає помилок. Одна з найчастіших тем для суперечок – чи можна їхати на нейтральній передачі, і чим це загрожує. Розібратися в питанні допоміг власник автосервісу.

Якщо поспостерігати за водіями з “механікою”, можна помітити дві протилежні стратегії: одні під час скидання газу одразу вимикають передачу і котяться на нейтралі – особливо на спусках і до світлофорів, а інші, навпаки, вважають за краще зберігати увімкнену передачу, використовуючи гальмування двигуном. Причому обидві сторони переконані, що діють правильно: одні думають, що економлять паливо, інші – що бережуть ресурс машини і підвищують безпеку їзди. Подібні розбіжності породили масу міфів, які експерт спробував розвіяти.

Один із головних аргументів проти руху на нейтралі – нібито погіршення змащення коробки передач. Водії побоюються, що під час вимкненої передачі масло не надходить до деталей, що труться, і ті працюють “всуху”, особливо на високих швидкостях. Однак це справедливо тільки для автоматичних трансмісій, де дійсно є масляний насос. У механіці все влаштовано простіше: мастило розбризкується елементами, що обертаються, і ніякої примусової подачі не потрібно. Навіть якщо передача вимкнена, багато елементів продовжують обертатися разом з валами – отже, і мастило продовжує розподілятися. Таким чином, для самої коробки їзда на нейтралі не є небезпечною.

Але з точки зору керування автомобілем і безпеки ситуація виглядає інакше. При їзді “накатом” двигун від’єднаний від трансмісії. Це означає, що в разі екстреної ситуації – наприклад, якщо потрібно різко прискоритися, щоб уникнути зіткнення або обігнати інше авто – водій втрачає дорогоцінні секунди, перемикаючись назад на передачу. Особливо критично це на слизькій дорозі або в гірській місцевості, де моментальна реакція може врятувати від аварії. Гальмування двигуном у таких умовах не тільки допомагає зберегти колодки, а й забезпечує додаткову стабільність автомобіля.

До того ж є нюанс, пов’язаний з витратою палива. Вважається, що під час руху на нейтралі мотор працює на холостому ходу і витрачає мінімум бензину. Це правда. Але і під час гальмування двигуном більшість сучасних інжекторних моторів повністю припиняють подачу палива – форсунки перекриваються, і бензин взагалі не витрачається. Тобто в плані економії обидва режими близькі за ефективністю, а в деяких випадках гальмування двигуном навіть вигідніше.

Виходить, що економити накатом можна, але це дає не настільки помітний ефект, як думають деякі водії. А ось втрата контролю над машиною може призвести до куди більш серйозних наслідків. Особливо це стосується автомобілістів-початківців, які не завжди здатні оперативно зреагувати в стресовій ситуації. Тому рух накатом на нейтралі – допустимий, але не завжди виправданий, особливо в складних дорожніх умовах.

Професійні механіки радять використовувати накат з розумом. На сухій рівній ділянці дороги, з хорошою видимістю і за невисокої швидкості така техніка не зашкодить. Але в місті, в горах, на спусках і під час щільного трафіку набагато розумніше зберігати передачу увімкненою.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Четвертий колір на світлофорі: як він змінить рух на дорогах

Світлофори майже сто років залишаються незмінними: червоне світло означає зупинку, жовте - уповільнення, а зелене…

09.11.2025

Названо 10 найбільш ненадійних сімейних кросоверів

Автомобільні експерти британського журналу Whatcar назвали десять ненадійних сімейних кросоверів з пробігом. На першому місці…

09.11.2025

Названо найпопулярніші автомобілі в Німеччині

Згідно з аналітичним звітом Statista, підготовленим на основі даних Федерального управління автомобільного транспорту Німеччини (KBA),…

09.11.2025

Toyota представила 4Runner 2026 модельного року

Компанія Toyota оголосила вартість позашляховика 4Runner 2026 модельного року. Базова версія SR5 тепер коштує 41570…

09.11.2025

Чому сучасні авто рідко отримують «гарячу» оцинковку кузова

Під час вибору автомобіля, призначеного для складних умов експлуатації, оцинкування кузова є одним із головних…

09.11.2025

Показано рендери п’ятого покоління Nissan X-Trail

Перше покоління Nissan X-Trail дебютувало у 2000 році та швидко здобуло репутацію надійного кросовера, створеного…

09.11.2025