Незважаючи на те що автомобілі з механічною коробкою передач поступово поступаються місцем “автоматам”, у них все ще залишається чимало шанувальників. Простота конструкції, надійність і відносна дешевизна ремонту роблять “механіку” затребуваною серед тих, хто цінує контроль над машиною і хоче заощадити на обслуговуванні. Однак навіть така витривала техніка не прощає помилок. Одна з найчастіших тем для суперечок – чи можна їхати на нейтральній передачі, і чим це загрожує. Розібратися в питанні допоміг власник автосервісу.
Якщо поспостерігати за водіями з “механікою”, можна помітити дві протилежні стратегії: одні під час скидання газу одразу вимикають передачу і котяться на нейтралі – особливо на спусках і до світлофорів, а інші, навпаки, вважають за краще зберігати увімкнену передачу, використовуючи гальмування двигуном. Причому обидві сторони переконані, що діють правильно: одні думають, що економлять паливо, інші – що бережуть ресурс машини і підвищують безпеку їзди. Подібні розбіжності породили масу міфів, які експерт спробував розвіяти.
Один із головних аргументів проти руху на нейтралі – нібито погіршення змащення коробки передач. Водії побоюються, що під час вимкненої передачі масло не надходить до деталей, що труться, і ті працюють “всуху”, особливо на високих швидкостях. Однак це справедливо тільки для автоматичних трансмісій, де дійсно є масляний насос. У механіці все влаштовано простіше: мастило розбризкується елементами, що обертаються, і ніякої примусової подачі не потрібно. Навіть якщо передача вимкнена, багато елементів продовжують обертатися разом з валами – отже, і мастило продовжує розподілятися. Таким чином, для самої коробки їзда на нейтралі не є небезпечною.
Але з точки зору керування автомобілем і безпеки ситуація виглядає інакше. При їзді “накатом” двигун від’єднаний від трансмісії. Це означає, що в разі екстреної ситуації – наприклад, якщо потрібно різко прискоритися, щоб уникнути зіткнення або обігнати інше авто – водій втрачає дорогоцінні секунди, перемикаючись назад на передачу. Особливо критично це на слизькій дорозі або в гірській місцевості, де моментальна реакція може врятувати від аварії. Гальмування двигуном у таких умовах не тільки допомагає зберегти колодки, а й забезпечує додаткову стабільність автомобіля.
До того ж є нюанс, пов’язаний з витратою палива. Вважається, що під час руху на нейтралі мотор працює на холостому ходу і витрачає мінімум бензину. Це правда. Але і під час гальмування двигуном більшість сучасних інжекторних моторів повністю припиняють подачу палива – форсунки перекриваються, і бензин взагалі не витрачається. Тобто в плані економії обидва режими близькі за ефективністю, а в деяких випадках гальмування двигуном навіть вигідніше.
Виходить, що економити накатом можна, але це дає не настільки помітний ефект, як думають деякі водії. А ось втрата контролю над машиною може призвести до куди більш серйозних наслідків. Особливо це стосується автомобілістів-початківців, які не завжди здатні оперативно зреагувати в стресовій ситуації. Тому рух накатом на нейтралі – допустимий, але не завжди виправданий, особливо в складних дорожніх умовах.
Професійні механіки радять використовувати накат з розумом. На сухій рівній ділянці дороги, з хорошою видимістю і за невисокої швидкості така техніка не зашкодить. Але в місті, в горах, на спусках і під час щільного трафіку набагато розумніше зберігати передачу увімкненою.
Здавалося б, час лікує все, навіть ціни. З роками автомобілі втрачають свою вартість і блиск…
У невеликих селах та райцентрах мопеди стали популярним транспортом через високу ціну пального та постійні…
Українське прислів'я "готуй сани влітку" ідеально підходить для автомобільного світу. Більшість водіїв згадує про зимові…
Дизельні двигуни завжди асоціювалися з надійністю, економічністю та витривалістю. Але серед них є справжні легенди…
Прогрів двигуна перед початком руху - питання, яке викликає чимало суперечок серед водіїв. Частина з…
Стоянкове гальмо є обов'язковим елементом будь-якого сучасного автомобіля. Воно потрібне не лише для паркування, а…
Leave a Comment