З настанням літньої спеки багато автовласників стикаються з раптовою несправністю кондиціонера. Часто причина не в самій системі, а в неправильному або недбало проведеному обслуговуванні. Експерти застерігають: заправляти кондиціонер у випадкових “фахівців” на узбіччі – небезпечна авантюра, яка може обернутися серйозними проблемами.
Основна причина поломок – відсутність регулярного технічного обслуговування та звернення до непрофесійного сервісу. У прагненні зекономити власники авто погоджуються на заправку кондиціонера в умовах, далеких від стандартів. Іноді замість спеціального фреону в систему можуть залити пропан – той самий газ, який використовують у запальничках. Таке “обслуговування” може не лише вивести кондиціонер з ладу, а й стати причиною займання або вибуху.
Фреон виконує одразу кілька критично важливих функцій: охолоджує повітря, забезпечує необхідний тиск у системі та циркуляцію мастила. Важливо не лише використовувати якісний холодоагент, а й точно дотримуватися рекомендованого об’єму. Як нестача, так і надлишок фреону однаково шкідливі – у першому випадку компресор працює з перевантаженням, що може призвести до дорогого ремонту.
Заправка кондиціонера потребує точних вимірювань і спеціального обладнання, яке мають лише авторитетні СТО. “Майстри” на дорозі не мають ані знань, ані інструментів для якісного обслуговування.
Ще одна поширена помилка – ігнорування заміни масла в системі кондиціонування. Воно необхідне для змащення рухомих частин, зниження зносу і запобігання заклинюванню компресора. Експерти нагадують, що заміну мастила варто проводити щорічно разом із техобслуговуванням кондиціонера.