Після виходу західних автовиробників ринок стрімко заповнили китайські бренди, запропонувавши широкий спектр моделей – від бюджетних седанів до преміальних SUV. Великі автосалони швидко адаптувалися до змін, переобладнавши шоуруми під нові емблеми. Проте за привабливою ціною часто приховується чимало проблем, про які власники дізнаються вже під час експлуатації.
Однією з основних претензій стало питання гарантії. Хоча китайські автовиробники декларують п’ятирічну гарантію, на практиці вона поширюється лише на окремі елементи. Ключові вузли, схильні до зносу, залишаються майже без захисту. Наприклад, на паливні форсунки, що критично важливі для турбодвигуна, гарантія часто завершується вже після 60 тисяч кілометрів. І це при тому, що виробник дозволяє використання бензину АІ-92, який далеко не завжди відповідає заявленим стандартам. У результаті – часті несправності вже через декілька років, навіть за акуратної експлуатації. У деяких випадках вартість ремонту турбонаддува чи паливної системи порівнювана з ціною б/в двигуна від надійнішого бренду.
Окрему увагу привертає якість кузова. Тонке лакофарбове покриття, слабка оцинковка та м’який метал роблять авто вразливими навіть у міських умовах. Контакт із дрібним щебенем або реагентами швидко призводить до сколів, а згодом – до появи іржі. Без додаткового захисту, як-от антикорозійної обробки або плівки, кузов швидко втрачає вигляд, а витрати на відновлення лише зростають. До того ж, у разі пошкодження кузовні елементи нерідко виявляються дорожчими, ніж у німецьких конкурентів на кшталт Volkswagen або навіть BMW.
Ще один виклик – доступність запчастин. Через слабку логістику та нестачу складів, очікування потрібної деталі може тривати тижнями. Місячний простій став реальністю для власників нових моделей. Якщо виникає помилка у VIN-коді або обирається неправильна комплектація, очікування ремонту ще більше затягується. А тим часом автомобіль простоює, страховка спливає, а власник несе фінансові втрати.
Не менш проблемною виявилася й частота рестайлінгів. Китайські бренди активно оновлюють свої моделі, намагаючись підтримувати інтерес споживачів. У результаті – на ринку з’являються численні версії одного й того ж авто з несумісними деталями. Бампер з моделі 2023 року може не підійти до авто 2024-го. Електронні блоки та навіть фари мають відмінності між комплектаціями, що ускладнює підбір запчастин та створює плутанину в сервісах. Без стабільної логістики кожна така помилка призводить до додаткових витрат і затримок.