Авто

Як спека вбиває акумулятор: поради для літньої експлуатації

Share

Середній строк служби автомобільного акумулятора зазвичай становить від 3 до 5 років, однак за сприятливих умов його ресурс може бути й довшим. Водночас багато водіїв не знають, що літня спека може суттєво скоротити цей термін.

Одна з головних загроз улітку – підвищене енергоспоживання, пов’язане з увімкненим кондиціонером, вентилятором, аудіосистемою тощо. У таких умовах генератор не завжди встигає повністю зарядити акумулятор, через що відбувається постійне недозаряджання, а це, своєю чергою, призводить до деградації пластин усередині батареї.

Варто враховувати і те, що деякі прилади можуть споживати енергію навіть у неактивному режимі. Наприклад, система відеопаркування або охоронна сигналізація. У спеку це провокує прискорення хімічних процесів, що негативно впливає на ресурс батареї.

Особливу увагу потрібно приділяти стану клем та корпусу акумулятора. Окислення контактів ускладнює як зарядку від генератора, так і запуск двигуна.

Щоб уникнути проблем, водіям радять дотримуватись кількох простих правил. Зокрема, не зловживати короткими поїздками, особливо якщо при цьому активно використовується електрообладнання. У заторах двигун часто працює короткий час, що не дає акумулятору достатнього заряду.

Корисно періодично здійснювати тривалі поїздки, щонайменше на одну годину, аби батарея повністю підзарядилась. Якщо авто залишається на стоянці надовго, обов’язково вимикайте все обладнання, яке може “тягнути” струм навіть у сплячому режимі.

Також слід регулярно чистити клеми, перевіряти стан корпусу і, якщо це можливо, контролювати рівень і щільність електроліту.

Не варто ігнорувати перші ознаки розряджання акумулятора – тьмяне світло фар, повільне обертання стартера. Критичний розряд понад 30% вже шкодить батареї, а тривале зберігання в розрядженому стані призводить до втрати ємності.

Дбайливе ставлення до акумулятора – запорука стабільного запуску авто у будь-яку пору року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Що потрібно знати про перевезення дітей у авто: правила та штрафи

В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…

15.06.2025

Як поводитись, якщо вас зупинила поліція: поради адвоката

Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…

15.06.2025

Експерти назвали найбільш аварійні авто 2020 року

Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…

15.06.2025

В Україні з 1 липня техогляд автомобілів проходитиме з обов’язковою відеофіксацією

З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…

15.06.2025

Колір має значення: які машини найменше втрачають у вартості

Аналіз, проведений компанією iSeeCars, виявив цікаву закономірність: машини, пофарбовані в яскраві та незвичайні кольори, зберігають…

15.06.2025

Volkswagen відродить Touran у вигляді електромобіля (ФОТО)

Volkswagen готує мінівен із хитрими дверима для суперництва із Zeekr. Британський Autocar з'ясував, що автовиробник…

15.06.2025