Авто

Автомеханік перерахував головні міфи про варіатори, яким не варто вірити

Варіаторна коробка передач (CVT) існує вже багато років, але деякі водії досі їй не довіряють. У мережі можна знайти багато повідомлень про те, що варіатори ненадійні й швидко ламаються. Проте нещодавно автомеханік пояснив, чому ці побоювання не завжди справедливі.

Багато хто боїться купувати авто з варіатором, бо вважає, що така коробка може зламатися у найгірший момент. Це частково правда для старих моделей варіаторів, які справді були менш надійними. Люди часто не довіряють конструкції цієї коробки, бо уявляють, як у ній рветься ремінь – подібний до ременя ГРМ. Насправді в сучасних варіаторах ремінь виготовлений із металу і за міцністю нагадує ланцюг, який довго служить.

Ще один популярний міф – варіатор не підходить для бездоріжжя. Раніше це було правдою, але зараз ситуація інша. У багатьох сучасних авто, особливо японських, є механічна перша передача з гідротрансформатором. Завдяки цьому при старті або в складних умовах працює не ремінь, а надійніша механіка. Це зменшує знос і подовжує строк служби коробки.

Також деякі вважають, що варіатор не витримує спортивного водіння. Але практика показує, що він може працювати на таких швидкостях не гірше за звичайний “автомат”. Ще одна помилка – перегрів. Сучасні варіатори мають кращу систему охолодження. Якщо температура піднімається занадто високо, автоматика зупиняє роботу коробки, щоб уникнути поломки.

Як і будь-яка інша трансмісія, варіатор потребує регулярного обслуговування. Фахівці радять міняти масло кожні 40-50 тисяч кілометрів і використовувати тільки спеціальну рідину для CVT. Також потрібно вчасно міняти фільтри, прокладки і не користуватися швидкими методами промивки. Важливо також перевіряти стан системи охолодження.

Отже, більшість міфів про варіатор – це або старі уявлення, або перебільшення. Якщо правильно доглядати за коробкою, вона служитиме довго й без проблем.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Чому восени потрібно тримати бак повним: головна порада для кожного водія

Осінь - пора різких перепадів температур. Удень повітря може прогріватися до +15 °C, а вночі…

15.10.2025

Ремонт електромобіля в Україні: чому це складніше, ніж здається

Електромобілі дедалі впевненіше завойовують українські дороги, адже вони економні, екологічні та не потребують частих візитів…

15.10.2025

Новий BMW X3 (G45) отримав максимальні 5 зірок у тестах Euro NCAP

Новий BMW X3 (G45) блискуче пройшов серію випробувань Euro NCAP, отримавши максимальні п’ять зірок. Тестувалася…

15.10.2025

У Європі набирає обертів новий «дизельгейт»

Через десять років після найбільшого скандалу з дизельними двигунами Volkswagen, відомого як "дизельгейт", у Великій…

15.10.2025

Названо найчастіші поломки у сучасних електромобілях

Електромобілі мають унікальну архітектуру та набір компонентів, які суттєво відрізняються від традиційних авто з двигуном…

15.10.2025

Електромобілі в США подорожчали після закінчення податкових пільг

Виробники електрокарів прагнуть уникнути різкого падіння продажів на американському ринку, який переживає значні зміни. Після…

15.10.2025