У минулому запасне колесо вважалося невід’ємною частиною кожного автомобіля. Проте з часом автовиробники почали впроваджувати альтернативні рішення – наприклад, “докатки”, призначені лише для короткочасного використання. Сьогодні ж багато нових авто взагалі виходять із заводу без штатної “запаски”.
Власник мережі автосалонів пояснив, чому виробники дедалі частіше відмовляються від включення запасного колеса в комплектацію автомобіля. Одна з основних причин – оптимізація витрат: повнорозмірне колесо – це додаткові витрати на виробництво. До того ж його відсутність дозволяє збільшити корисний об’єм багажника та зменшити загальну масу автомобіля. А це вже важливий чинник для проходження сертифікаційних тестів на відповідність екологічним нормам – адже чим легше авто, тим менше шкідливих викидів.
У деяких моделях нині навіть не передбачено базових інструментів – таких як домкрат чи балонний ключ. Проте автовиробники пропонують альтернативні способи вирішення проблеми у випадку проколу шини:
- Шини RunFlat дозволяють продовжити рух навіть при повній втраті тиску – щоправда, не більше ніж 100 км і на обмеженій швидкості.
- Ремкомплект із герметиком, який тимчасово “запечатує” невеликі проколи. Але він не допоможе при великих ушкодженнях.
Фахівці радять: якщо ви часто їздите на далекі відстані або за місто, краще самостійно придбати повноцінне запасне колесо – це надійніше та дає впевненість у дорозі.