Багато українських водіїв вважають, що прогрівати двигун потрібно лише взимку, коли температура падає нижче нуля. Однак ця процедура важлива і влітку – хоча має свої особливості. У цьому матеріалі розповідаємо, чому прогрівати мотор варто навіть у спеку, як це впливає на ресурс автомобіля та як правильно діяти.
Чому влітку теж потрібен прогрів
1. Розподіл моторної оливи
Після ночі мастило опускається вниз по системі, залишаючи поверхні деталей практично без захисту. У перші секунди після запуску виникає “сухе” тертя, яке шкодить двигуну. Навіть улітку слід дати мотору попрацювати 30-60 секунд на холостих обертах, щоб мастило рівномірно змастило вузли.
2. Стабілізація роботи двигуна
У спеку повітря містить менше кисню, що впливає на якість згоряння палива. Короткий прогрів дозволяє електроніці адаптувати робочі параметри двигуна, стабілізуючи запалювання та паливну суміш. Це знижує ризик детонації та нестабільної роботи на старті.
3. Турбонаддув під загрозою
Якщо автомобіль оснащений турбіною, прогрів обов’язковий. Турбонагнітач змащується тією ж оливою, і без прогріву вона не встигає дійти до турбіни. Це призводить до її зносу і скорочення ресурсу.
Чим загрожує ігнорування прогріву влітку
– Прискорений знос деталей
Мастило на холодному двигуні густе, а різкий старт призводить до швидкого зношення вкладишів, підшипників та інших компонентів.
– Зайва витрата пального
На “холодну” паливна система збагачує суміш, що збільшує витрати палива на перших кілометрах.
– Можливі збої в електроніці
Електронні системи потребують часу, щоб стабілізувати показники. Без цього можливі помилки, збої в роботі датчиків і блоку управління двигуном.
Як правильно прогрівати авто в спекотну пору
- Після запуску дайте мотору попрацювати 30-60 секунд на холостих обертах.
- Уникайте різких натискань на педаль газу.
- Перші 3-5 хвилин рухайтесь плавно, без ривків.
- Якщо в машині є турбіна – не давайте навантаження на непрогрітий двигун.