Авто

Як економічний режим впливає на двигун, турбіну і безпеку водіння

Share

На багатьох сучасних авто електронікою передбачено вибір режимів руху. В основному існує 3 варіанти: “Еко”, “Комфорт” і “Спорт”. Залежно від обраного режиму змінюються налаштування блоку керування ДВЗ, а також починають по-іншому працювати певні системи, включно з рульовим керуванням. Найчастіше водії обирають режим “Еко”, хоч його використання і може нашкодити машині. Про це розповів автомеханік з 15-річним стажем.

Здавалося б, що може такого статися з автомобілем під час його експлуатації із закладеними виробником функціями? Насправді, наслідків від тривалого використання так званого економічного режиму предостатньо. По-перше, в таких умовах змінюється динаміка транспортного засобу, стає легшим кермо. На деяких ТЗ і зовсім переглядаються налаштування ходової частини. Таким чином, автолюбителю доведеться істотно змінити свій стиль водіння, підлаштовуючись під цей режим.

В іншому випадку можна потрапити в ДТП, наприклад, через нестачу потужності силового агрегату або через занадто різкий поворот керма. Окремо хочеться відзначити, що в режимі “Еко” автомобіль починає викидати в атмосферу менше шкідливих речовин, оскільки споживає помітно менше пального. Це актуально, якщо водій дійсно підлаштовується під режим, відмовляється від різких розгонів і тримає оберти мотора на мінімумі. Крім того, шкідливих речовин в атмосферу буде насправді викидатися менше, якщо з авто не видалявся каталізатор.

Не можна забувати про те, що в економічному режимі двигуну потрібно не тільки менше пального, а й менша кількість мастила. Масло в ДВЗ з активацією такого режиму починає поширюватися повільніше і в менших масштабах. Тому зайве різке збільшення обертів може негативно позначитися на працездатності та ресурсі силового агрегату. Останнє, на що хочеться звернути увагу, – це згоряння палива. Багато експертів закликають відмовитися від використання цього режиму через неповне прогорання суміші.

Таким чином, на робочих деталях мотора утворюється нагар, а частина незгорілого палива йде у вихлопну систему, засмічуючи і руйнуючи тим самим фільтр сажі. Потрібно зазначити, що це стосується не всіх автомобілів, де передбачено вибір режиму руху. На багатьох сучасних ТЗ така проблема вже була усунена виробником. Однак тут все ж передбачається необхідність водія підлаштовуватися під кожен режим руху, щоб повною мірою уникати таких проблем.

Окремо хотілося б відзначити, що така функція здебільшого передбачена для двигунів, оснащених турбіною, де під час кожного режиму руху просто програмно змінюється потужність агрегату і сила наддуву. Таким чином, вибір менш продуктивного режиму часто сприятливо позначається на терміні служби самого нагнітача, даючи змогу автомобілісту зайвий раз уникати серйозних фінансових витрат, пов’язаних із заміною турбіни, що найчастіше потрібно вже до 100 – 150 тисяч км пробігу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Як запобігти перегріву автомобіля в спеку: прості поради

Перегрів двигуна - це серйозна проблема, яка може обернутися дорогим ремонтом. Щоб уникнути таких неприємностей,…

06.07.2025

Названо головні правила, як безпечно керувати авто під час дощу

Висока вологість, обмежена видимість і калюжі на дорозі змушують водія бути максимально уважним і дотримуватися…

06.07.2025

Експерти пояснили, чи потрібен сигнал лівого повороту на кільці

Часто можна побачити, як на в'їзді на кільце одні водії вмикають лівий поворотник, інші -…

06.07.2025

Новий Hyundai Tucson дебютує у 2026 році з кардинальним редизайном

Популярний компактний кросовер Hyundai Tucson нині випускається вже в четвертому поколінні, але скоро дійде до…

06.07.2025

Ford випустить новий позашляховик у 2026 році

Покупцям пропонують вибір із двох двигунів: перший - 2,3-літровий чотирициліндровий турбований мотор EcoBoost потужністю 300…

06.07.2025

Mercedes відмовляється від 4-циліндрових двигунів

Двигун М139 показали ще у 2019 році - його одразу називали найкращим у своєму класі.…

06.07.2025