На багатьох сучасних авто електронікою передбачено вибір режимів руху. В основному існує 3 варіанти: “Еко”, “Комфорт” і “Спорт”. Залежно від обраного режиму змінюються налаштування блоку керування ДВЗ, а також починають по-іншому працювати певні системи, включно з рульовим керуванням. Найчастіше водії обирають режим “Еко”, хоч його використання і може нашкодити машині. Про це розповів автомеханік з 15-річним стажем.
Здавалося б, що може такого статися з автомобілем під час його експлуатації із закладеними виробником функціями? Насправді, наслідків від тривалого використання так званого економічного режиму предостатньо. По-перше, в таких умовах змінюється динаміка транспортного засобу, стає легшим кермо. На деяких ТЗ і зовсім переглядаються налаштування ходової частини. Таким чином, автолюбителю доведеться істотно змінити свій стиль водіння, підлаштовуючись під цей режим.
В іншому випадку можна потрапити в ДТП, наприклад, через нестачу потужності силового агрегату або через занадто різкий поворот керма. Окремо хочеться відзначити, що в режимі “Еко” автомобіль починає викидати в атмосферу менше шкідливих речовин, оскільки споживає помітно менше пального. Це актуально, якщо водій дійсно підлаштовується під режим, відмовляється від різких розгонів і тримає оберти мотора на мінімумі. Крім того, шкідливих речовин в атмосферу буде насправді викидатися менше, якщо з авто не видалявся каталізатор.
Не можна забувати про те, що в економічному режимі двигуну потрібно не тільки менше пального, а й менша кількість мастила. Масло в ДВЗ з активацією такого режиму починає поширюватися повільніше і в менших масштабах. Тому зайве різке збільшення обертів може негативно позначитися на працездатності та ресурсі силового агрегату. Останнє, на що хочеться звернути увагу, – це згоряння палива. Багато експертів закликають відмовитися від використання цього режиму через неповне прогорання суміші.
Таким чином, на робочих деталях мотора утворюється нагар, а частина незгорілого палива йде у вихлопну систему, засмічуючи і руйнуючи тим самим фільтр сажі. Потрібно зазначити, що це стосується не всіх автомобілів, де передбачено вибір режиму руху. На багатьох сучасних ТЗ така проблема вже була усунена виробником. Однак тут все ж передбачається необхідність водія підлаштовуватися під кожен режим руху, щоб повною мірою уникати таких проблем.
Окремо хотілося б відзначити, що така функція здебільшого передбачена для двигунів, оснащених турбіною, де під час кожного режиму руху просто програмно змінюється потужність агрегату і сила наддуву. Таким чином, вибір менш продуктивного режиму часто сприятливо позначається на терміні служби самого нагнітача, даючи змогу автомобілісту зайвий раз уникати серйозних фінансових витрат, пов’язаних із заміною турбіни, що найчастіше потрібно вже до 100 – 150 тисяч км пробігу.
Коли хтось каже: "Я їжджу економно", уявляється дідусь, що їде 60 км/год без кондиціонера, економлячи…
Навіть у провідних автомобільних брендів трапляються провали. Попри гучні імена та репутацію, деякі моделі виявляються…
В Україні зафіксовано активізацію нової схеми шахрайства, пов'язаної з нібито дорожньо-транспортними пригодами. Зловмисники звинувачують водіїв…
Усім знайома ситуація, коли інспектор зупиняє водія за ймовірне порушення правил дорожнього руху, бере документи…
Перший передсерійний Volkswagen ID. EVO 2025 вже зійшов з лінії на заводі в Аньхой -…
На дорогах недалеко від техцентру Hyundai - Kia в німецькому Рюссельсхаймі вперше помітили замаскований універсал…
Leave a Comment