Авто

Автоексперт пояснив, коли все ж варто прогрівати двигун влітку

З настанням тепла багато водіїв знову ставлять собі традиційне запитання: чи потрібно прогрівати двигун у літній період? Особливо це цікавить власників авто з пробігом, турбованими двигунами, а також прихильників “старої школи”.

За словами експерта, навіть улітку запуск двигуна супроводжується звичними процесами: починає циркулювати мастило, поступово нагріваються деталі, а електроніка працює за “холодною” паливною картою. Водночас тепле повітря і незагусле мастило значно полегшують стартові умови для мотора.

У спекотну пору року достатньо 20-30 секунд роботи на холостих обертах (для авто з автоматичною коробкою – трохи більше), аби стабілізувався тиск оливи і адаптувався блок управління. Після цього можна рушати – без зайвого простою.

Навпаки, затяжний холостий прогрів влітку – шкідлива звичка. Експерт називає кілька причин:

  • витрата пального зростає (за 5-10 хвилин витрачається до 0,5 літра бензину);
  • свічки запалювання швидше забруднюються через збагачену суміш;
  • пальне може потрапляти в оливу, розріджуючи її;
  • можливий перегрів через погану вентиляцію підкапотного простору, особливо в машинах із забрудненим радіатором.

Оптимальний порядок дій для літа виглядає так:

  1. Запустити двигун.
  2. Зачекати 20-30 секунд.
  3. Почати рух, уникаючи високих обертів.
  4. До повного прогріву не перевищувати 2500-3000 об/хв.

Втім, є винятки. Якщо авто має турбодвигун, великий пробіг, довго не використовувалося або провело ніч у тіні й двигун повністю охолов – йому можна дати трохи більше часу на прогрів. Але не більше однієї хвилини.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Оновлений Tesla Cybertruck довів високий рівень безпеки на краш-тестах

Tesla Cybertruck після оновлень отримав престижну нагороду IIHS Top Safety Pick+ у США, що підтверджує…

17.12.2025

Volkswagen ID. Cross 2026 показав справжні форми на тестах майже без камуфляжу

Прототип Volkswagen ID. Cross 2026 знову помітили на тестах, цього разу майже без камуфляжу. На…

17.12.2025

Кого насправді потрібно пропускати на дорозі з увімкненими маячками

На українських дорогах часто можна побачити автомобілі з проблисковими маячками, і багато водіїв автоматично поступаються…

17.12.2025

Електромобілі з генератором стають дедалі популярнішими

Електромобілі з розширеним запасом ходу (EREV) поступово перестають бути нішевим рішенням і стають реальною альтернативою…

16.12.2025

Audi зніме з виробництва RS 3 та RS Q3 у 2026 році

Audi готується скоротити спортивну лінійку моделей і відмовитися від кількох культових авто. Під скорочення потраплять…

16.12.2025

Чи шкодить кондиціонер холодному двигуну: пояснення для водіїв

Кондиціонер сьогодні є майже в кожному новому автомобілі - його отримують навіть бюджетні моделі. Водночас…

16.12.2025