Багато водіїв відкладають перевірку балансування коліс, поки не з’являться помітні проблеми – вібрації в кермі, сторонні шуми чи погіршення керованості. Але такий підхід може призвести до передчасного зносу підвіски та інших важливих деталей автомобіля.
Насправді, дисбаланс може з’явитися навіть тоді, коли все виглядає нормально. Це можливо після заміни шин, навіть якщо у вас окремі комплекти дисків для зими й літа. Причиною можуть бути нерівномірний знос протектора, невеликі зсуви шини на диску чи удари під час їзди.
Часто водії уникають шиномонтажу при сезонній зміні коліс, вважаючи, що з машиною все гаразд. Але навіть нова гума може мати невеликий дисбаланс через особливості виробництва. З часом це призводить до зниження комфорту та більшого навантаження на підвіску й кермову систему.
Перевіряти балансування бажано щонайменше раз на рік – найкраще це робити під час переходу між сезонами. Якщо ж ви часто їздите по поганих дорогах, маєте агресивний стиль водіння або регулярно потрапляєте в ями, варто проводити перевірку частіше.
Основні ознаки порушення балансу – це вібрації на швидкості 60-100 км/год, шуми від підвіски та погіршення точності керування. Якщо немає можливості одразу звернутися до майстрів, можна провести простий тест: на рівній дорозі дайте авто котитися без натискання на педаль газу і прислухайтеся до підозрілих звуків чи струсів.