Автовиробники та паливні компанії активно рекламують бензин із покращеними властивостями, обіцяючи зменшення витрати пального, зростання потужності та продовження ресурсу двигуна. Однак фахівці з нафтохімії та працівники автосервісів переконані, що такі заяви здебільшого є елементом маркетингу. У реальному використанні ефект від преміального пального виявляється набагато скромнішим, ніж обіцяють у рекламі.
Основна користь покращеного бензину полягає у вмісті миючих присадок, які очищують паливну систему та перешкоджають накопиченню відкладень. Це може бути корисно для автомобілів з великим пробігом, де забруднення дійсно впливають на ефективність роботи мотора. Водночас власники нових авто навряд чи відчують суттєву різницю після переходу на таке паливо.
Обіцянки на кшталт «помітного приросту потужності» чи «збільшення пробігу на десятки кілометрів» зазвичай сильно перебільшені. Зростання потужності, якщо й відбувається, то мізерне – у межах кількох відсотків, і навряд чи буде помітне в реальній експлуатації. А підвищене октанове число не покращує динаміку, а лише підвищує стійкість до детонації — корисну здебільшого для високонавантажених або турбованих двигунів.
Використання покращеного бензину час від часу цілком припустиме й навіть бажане для профілактичного очищення старих моторів. Але постійна заправка виключно преміальним паливом у надії на «чудо-результат» є марною тратою грошей. Експерти радять використовувати таке паливо епізодично та критично ставитися до гучних рекламних обіцянок.