Головні помилки, яких варто уникати під час заміни коліс

Час читання: 3 хв.
0
Головні помилки, яких варто уникати під час заміни коліс

Заміна літніх шин на зимові для більшості водіїв не становить складнощів. Проте навіть у такій, на перший погляд, простій процедурі можна припуститися чимало помилок. Деякі з них можуть бути надзвичайно небезпечними, тому, якщо ви вже провели «перевзування» автомобіля, варто пересвідчитися, що все зроблено правильно.

Неправильне зберігання

Однією з основних помилок під час сезонної заміни шин є неправильна організація їхнього зберігання. Існують чіткі правила, яких слід обов’язково дотримуватися при міжсезонному зберіганні шин і коліс. Вони мають перебувати взимку у сухому, прохолодному та добре вентильованому приміщенні. Якщо шини зберігаються без дисків, їх слід класти горизонтально на підлогу. Якщо шини на дисках — їх дозволяється складати в стоси або підвішувати так, щоб гума не торкалася підлоги.

Реклама

Порушення умов зберігання може призвести до деформації гуми і появи прихованих дефектів. Такі ушкодження згодом можуть стати причиною розриву шини під час експлуатації, що є вкрай небезпечним! На жаль, навіть знаючи про можливі ризики, багато водіїв ігнорують ці правила — залишають шини на балконах або в неопалюваних господарських приміщеннях, чого категорично не можна робити.

Старі шини

Також дуже важливо звертати увагу на вік шин. Не всі водії знають, що навіть за зовнішньо доброго стану гума старіє і втрачає свої властивості. Зазвичай термін безпечної експлуатації шин складає близько п’яти-шести років із дати виробництва, яка вказана на боковині шини у вигляді чотиризначного коду (тиждень і рік виготовлення).

Навіть якщо протектор виглядає ще цілком пристойно, стара гума стає твердою та втрачає еластичність. Це суттєво погіршує зчеплення коліс із дорогою, особливо на слизькому або засніженому покритті. Тому, обираючи шини для нового сезону, обов’язково перевірте не лише залишкову глибину протектора, але й вік виробу.

Невідповідний тиск у шинах

Ще одна розповсюджена помилка — неправильний тиск у колесах після заміни шин. Ідеальний тиск у зимових шинах може дещо відрізнятися від літнього режиму через зміну температури повітря. При низьких температурах тиск у шинах знижується, тому після встановлення зимових коліс обов’язково слід перевірити і за необхідності відкоригувати тиск відповідно до рекомендацій виробника автомобіля.

Їзда на занадто спущених або перекачаних шинах негативно впливає на керованість, збільшує зношення гуми та підвищує витрату пального.

Невірне балансування коліс

Після монтажу зимових шин обов’язково потрібно провести балансування коліс. Інакше автомобіль може втратити стійкість на дорозі, з’являться вібрації в кермі, що призводить не лише до дискомфорту, але й до передчасного зносу елементів підвіски.

Недооцінка важливості балансування є серйозною помилкою. Якісно збалансовані колеса гарантують більш безпечну та комфортну їзду навіть у складних зимових умовах.

Використання всесезонних шин

Дехто вважає, що всесезонна гума може повністю замінити зимову. Однак це не зовсім так. В умовах справжньої зими з мінусовими температурами, снігом і ожеледицею всесезонні шини поступаються справжнім зимовим за рівнем зчеплення та безпеки. Тому, якщо у вашому регіоні зима досить сувора, краще не ризикувати й використовувати спеціально призначені для холодної пори року шини.

Їзда на занадто спущених або перекачаних шинах негативно впливає на керованість, збільшує знос гуми та може призвести до аварійних ситуацій. Особливо небезпечно це взимку, коли дорожнє покриття часто є слизьким або вкритим льодом.

Неправильний напрямок обертання шин

Ще одна помилка, яку допускають під час заміни коліс, – неправильне встановлення шин із направленим малюнком протектора. Такі шини мають спеціальні стрілки на боковині, які вказують, у якому напрямку вони повинні обертатися при русі вперед. Якщо встановити такі шини навпаки, ефективність відведення води і снігу суттєво зменшиться, що призведе до погіршення зчеплення та збільшення ризику аквапланування.

Неправильний баланс коліс

Після встановлення шин дуже важливо провести балансування коліс. Інакше можливі вібрації під час руху, нерівномірне зношення шин і навіть пошкодження підвіски автомобіля. Багато водіїв помилково вважають, що якщо колеса здаються візуально рівними й не мають сторонніх вібрацій на перших кілометрах після заміни, то балансування можна пропустити. Однак це неправильно: навіть невеликі дисбаланси з часом дадуть про себе знати.

Ігнорування перетяжки болтів

Ще одна деталь, яку часто забувають — перевірка і підтягування болтів після перших 50–100 кілометрів пробігу. Після заміни коліс кріплення може трохи ослабнути через мікрорухи і вібрації. Якщо не підтягнути болти, існує ризик їхнього поступового розкручування, що може призвести до надзвичайно небезпечних наслідків.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!