Сучасні автомобілі напхані різними системами допомоги водієві, які повинні зробити водіння безпечнішим та комфортнішим. Проте чи всі функції працюють на користь. Інструктор з автошколи розповів про найнебезпечніший електронний помічник в авто.
Що варто знати
Згідно з останніми дослідженнями експертів, двома найбільш ефективними технологіями ADAS для запобігання аваріям є такі опції, як система утримання смуги руху (знижує кількість аварій на 19%) та моніторинг втоми водія (на 14%). Обидві системи активно допомагають запобігати людським помилкам і гарантують, що сонливі або абстрактні автомобілісти збережуть пильність і уважно стежитимуть за дорогою.
У свою чергу, круїз-контроль — як звичайний, так і адаптивний — є найнебезпечнішою системою безпеки в авто. Класичний контроль швидкості збільшує ризик аварії на вісім відсотків, а розумний — на дванадцять відсотків.
Дослідження показують, що круїз-контроль негативно впливає на безпеку водіння з кількох причин. По-перше, знижується увага водія. Автомобілісти надто покладаються на автоматизацію, стаючи менш зацікавленими. По-друге, затримується реакція. Без активного регулювання швидкості час реакції у надзвичайних ситуаціях збільшується. По-третє, людина за кермом неправильно оцінює дорожні умови.
Хоча адаптивний круїз-контроль був розроблений для підвищення безпеки за рахунок автоматичного регулювання швидкості та підтримки дистанції, насправді він збільшує ризик аварії навіть більше, ніж стандартний круїз-контроль.