Підвищена витрата палива взимку: причини та поради для економії

Час читання: 2 хв.
0
Підвищена витрата палива взимку: причини та поради для економії

Здається, основна причина високої витрати пального взимку — це довгі прогріви, але насправді є набагато більше чинників, які на це впливають. Зрозуміло, що холод сильно змінює ситуацію, але якщо підходити до цього питання з розумом, можна трохи зменшити витрати.

Що варто знати

Мені завжди здавалось, що взимку двигунові важче працювати через морози. Хоча, якщо подумати, все не так і просто. Виявляється, взимку двигуну навіть легше, тому що холодне повітря набагато щільніше, ніж тепле, і в ньому більше кисню. Це дуже вигідно для мотора, бо чим більше кисню, тим ефективніше відбувається згоряння пального. Наприклад, при -20°C повітря густіше на 8% ніж при 0°C. Тому двигун отримує більше кисню для згоряння, що робить його ефективнішим. Але от витрата пального все одно не зменшується. І чому так? Тому що в холодну пору року суміш горить повніше, а отже, двигун потребує більше палива для стабільної роботи. Влітку ж, коли повітря гаряче і рідше, система контролю подачі пального не дозволяє двигуну «перебрати» з паливом.

Також не варто забувати про довгі прогріви. Можливо, це здається очевидним, але багато людей не знають, що для ефективного прогріву двигуна не обов’язково довго стояти на місці. Якщо піднімати оберти до 1500 об/хв, прогрів відбудеться швидше. Тільки це, на жаль, не завжди знижує витрату пального, особливо коли машина стоїть і прогрівається автозапуском або сигналізацією.

Реклама

І ще є такий момент, як короткі поїздки взимку. Вони реально збільшують витрати, тому що двигун просто не встигає прогрітися до нормальної робочої температури. Це змушує його працювати неекономічно: на світлофорах треба частіше розганятися, а з огляду на включені обігрівачі і додаткові споживачі, витрати ще більше зростають.

До того ж, якщо використовуєш обігрівачі сидінь, керма або стекол, вони теж забирають багато енергії. Наприклад, підігрів сидінь «з’їдає» до 300 Вт, а лобове скло — до 1 кВт. Якщо скласти всі ці споживачі енергії, то це кілька кінських сил, що впливає на витрату пального.

Але є ще одна деталь, про яку часто забувають — це трансмісія. Вона теж потребує часу для прогріву. Навіть якщо двигун вже працює на нормальних обертах, трансмісія все ще залишається холодною і її масло чинить опір. На передньопривідних авто трансмісія може забирати до 10% потужності двигуна, а на повнопривідних — до 25%. Тому, якщо поїздки короткі, трансмісія просто не встигає прогрітися нормально.

Не можна забувати і про колеса. Шиповані зимові шини, накопичений сніг на кузові — все це теж додає ваги і опору. Якщо сніг не збитий з коліс, а кузов не очищений, аеродинамічний опір збільшується, і це теж негативно впливає на витрату пального.

Взимку зменшити витрату пального до мінімуму не вийде через фізичні особливості, але все ж можна зробити кілька кроків, щоб трохи знизити ці витрати. Важливо правильно прогрівати машину, не «тратити» час на ідеальний прогрів, розумно використовувати обігрівачі та уникати частих коротких поїздок. І, звісно, треба стежити за тим, щоб автомобіль був очищений від снігу та льоду.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!