Авто

Двигуни-мільйонники: чому автовиробники більше не випускають такі мотори

Часи, коли двигуни могли спокійно відпрацювати мільйон кілометрів без капітального ремонту, давно минули. Хоча, чесно кажучи, автовиробники зараз не бачать в цьому особливого сенсу, адже, кому сьогодні потрібно таке? Кожен вже радий, якщо машина пройде 300-400 тисяч і не дасть серйозних проблем. А от уявити собі, щоб автомобіль без проблем долав мільйон — це вже майже фантастика.

Що варто знати

Нині інженери зосереджуються на тому, щоб машини споживали мінімум палива. Для цього вони налаштовують двигун так, щоб той працював на низьких обертах, а коробка передач тримала вищі. Мотор вже не просто тягне авто, а й забезпечує комфорт для всіх пасажирів: живить кондиціонер, медіасистему, підсилювач керма, обігріви й ще купу всього. І це все накладає додаткове навантаження на деталі — поршневу групу, підшипники, колінвал. Зрозуміло, що це все скорочує ресурс. А ще, сучасні деталі ДВЗ стають все меншими й менш міцними.

Тепер навіть поршні легші, блоки циліндрів часто роблять з алюмінію, а колінвал виготовляють по спрощеній схемі. Сьогодні навіть у 4-циліндрових моторах уже рідко побачиш більше 8 противаг. І ось цей турбонаддув, який вже став звичним навіть для бюджетних машин, робить двигун потужнішим і економічнішим, але не більш надійним. Турбокомпресори часто служать не більше 120-150 тисяч кілометрів, а блоки циліндрів в середньому виходять з ладу після 250-300 тисяч. Але ж навіть такі «малюки» можуть видавати 150-170 кінських сил, що для маленького об’єму досить круто.

Ще один момент — сучасні двигуни стали набагато гарячішими. Якщо раніше температура охолоджувальної рідини була 80-85°C, то тепер вона перевищує 100°C, і це дається взнаки. Олива працює при більш високих температурах, тому швидше старіє. Через спеки ущільнювачі часто починають дубіти вже після 120-140 тисяч. І якщо раніше можна було змінювати оливу кожні 15 тисяч, то зараз для нових моторів краще не чекати більше 10 тисяч пробігу між замінами.

Чому ж автовиробники не бояться таких інтервалів і технологій? Причина, перш за все, в екології. І вимоги щодо екологічності стають все жорсткішими, тому доводиться знаходити нові рішення. Друга причина — це економія. Зараз, щоб зменшити витрати, навіть преміум бренди вибирають дешевші матеріали та деталі.

Але головний момент у всьому цьому — зміни в тому, як люди зараз ставляться до автомобілів. Раніше купували машину на десятиліття, де надійність була в пріоритеті. Тепер новий покупець знає, що будь-які поломки покриває гарантія, а вже після неї, хай з машиною розбираються наступні власники.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Дослідження визначило найбрудніший вид транспорту у світі

Незважаючи на численні суперечки щодо екологічності електромобілів у порівнянні з машинами з ДВЗ, нове дослідження…

26.08.2025

Чому не можна змішувати моторні оливи: поради експерта

Експерт наголошує, що змішування різних моторних олив категорично не рекомендується. Поєднання олив з різною основою…

26.08.2025

Audi робить ставку на AI та електрифікацію на новому китайському заводі

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Як зрозуміти, що час міняти масло в АКПП: 5 ознак

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Honda Accord 2026 оновився: нові системи безпеки та свіжий дизайн

Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…

26.08.2025

Оновлений Peugeot 308 отримав новий дизайн і розширену лінійку силових агрегатів

Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…

26.08.2025