Авто

Двигуни-мільйонники: чому автовиробники більше не випускають такі мотори

Часи, коли двигуни могли спокійно відпрацювати мільйон кілометрів без капітального ремонту, давно минули. Хоча, чесно кажучи, автовиробники зараз не бачать в цьому особливого сенсу, адже, кому сьогодні потрібно таке? Кожен вже радий, якщо машина пройде 300-400 тисяч і не дасть серйозних проблем. А от уявити собі, щоб автомобіль без проблем долав мільйон — це вже майже фантастика.

Що варто знати

Нині інженери зосереджуються на тому, щоб машини споживали мінімум палива. Для цього вони налаштовують двигун так, щоб той працював на низьких обертах, а коробка передач тримала вищі. Мотор вже не просто тягне авто, а й забезпечує комфорт для всіх пасажирів: живить кондиціонер, медіасистему, підсилювач керма, обігріви й ще купу всього. І це все накладає додаткове навантаження на деталі — поршневу групу, підшипники, колінвал. Зрозуміло, що це все скорочує ресурс. А ще, сучасні деталі ДВЗ стають все меншими й менш міцними.

Тепер навіть поршні легші, блоки циліндрів часто роблять з алюмінію, а колінвал виготовляють по спрощеній схемі. Сьогодні навіть у 4-циліндрових моторах уже рідко побачиш більше 8 противаг. І ось цей турбонаддув, який вже став звичним навіть для бюджетних машин, робить двигун потужнішим і економічнішим, але не більш надійним. Турбокомпресори часто служать не більше 120-150 тисяч кілометрів, а блоки циліндрів в середньому виходять з ладу після 250-300 тисяч. Але ж навіть такі «малюки» можуть видавати 150-170 кінських сил, що для маленького об’єму досить круто.

Ще один момент — сучасні двигуни стали набагато гарячішими. Якщо раніше температура охолоджувальної рідини була 80-85°C, то тепер вона перевищує 100°C, і це дається взнаки. Олива працює при більш високих температурах, тому швидше старіє. Через спеки ущільнювачі часто починають дубіти вже після 120-140 тисяч. І якщо раніше можна було змінювати оливу кожні 15 тисяч, то зараз для нових моторів краще не чекати більше 10 тисяч пробігу між замінами.

Чому ж автовиробники не бояться таких інтервалів і технологій? Причина, перш за все, в екології. І вимоги щодо екологічності стають все жорсткішими, тому доводиться знаходити нові рішення. Друга причина — це економія. Зараз, щоб зменшити витрати, навіть преміум бренди вибирають дешевші матеріали та деталі.

Але головний момент у всьому цьому — зміни в тому, як люди зараз ставляться до автомобілів. Раніше купували машину на десятиліття, де надійність була в пріоритеті. Тепер новий покупець знає, що будь-які поломки покриває гарантія, а вже після неї, хай з машиною розбираються наступні власники.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025