Механіки попереджають: запуск автомобіля з штовхача може призвести до дорогого ремонту, особливо у випадку із сучасними машинами. Цей метод часто використовується при розрядженому акумуляторі або несправності стартера, проте для сучасних автомобілів він може бути вкрай небажаний через складні конструктивні особливості.
Що варто знати
Запуск із штовхача вимагає участі як мінімум двох осіб: один штовхає машину, інший керує педалями зчеплення, газу та гальма. Процес починається із включення нейтральної передачі. Після розгону до швидкості 10–15 км/год водій включає запалювання, перемикається на другу передачу та плавно відпускає зчеплення. Іноді рекомендують використовувати третю передачу, щоб мінімізувати ривки. Альтернативою може стати запуск за допомогою буксирування: замість штовхаючого використовується буксирувальний трос, прикріплений до іншого автомобіля.
Однак автомеханік пояснив, чому такий запуск небезпечний для сучасних машин. Серед найуразливіших деталей – ремінь газорозподільного механізму (ГРМ). Різкі навантаження можуть призвести до перескакування ременя або його обриву, що може призвести до серйозних пошкоджень клапанів і поршнів. Ремонт таких поломок може коштувати десятки тисяч гривень.
Крім того, двомасовий маховик, що використовується в сучасних автомобілях, схильний до пошкоджень при різкому старті. Також існує ризик витоку палива в масляний піддон, що може зашкодити каталізатору або фільтру твердих частинок.