Прогрівати двигун взимку чи ні – це вічна тема для суперечок. Більшість водіїв, більше 80% згідно з опитуваннями, впевнені, що це обов’язкова процедура, і навіть не думають від неї відмовлятися. Але проблема в тому, що далеко не всі розуміють, як довго насправді треба гріти двигун, особливо коли на вулиці мороз. Тож давайте розбиратися разом.
Автовиробники вже давно переконують, що прогрівання – це марна справа, особливо для сучасних двигунів. Вони кажуть, що у нових авто теплові зазори мінімальні, і це забезпечує стабільну роботу навіть у холод. А ще додають, що сучасні моторні оливи і так справляються із завданням у мороз. Проте я і багато інших водіїв із цим не зовсім згодні. Ну серйозно, як можна повністю довіряти цим загальним рекомендаціям, коли вони не враховують наші конкретні кліматичні умови?
От дивіться, виробники орієнтуються на всесвітній ринок, а не на те, що у нас зими зовсім не такі, як, наприклад, у теплому південному кліматі. Якщо десь у Туреччині чи Італії можна виїжджати без прогріву, то у нас при мінус 20 так точно не вийде. І навіть якщо відкинути технічну сторону, сидіти у замерзлому салоні, поки все прогріється, – це жахливо некомфортно.
Час прогрівання залежить ще й від самого двигуна. Дизелі, як відомо, гріються набагато довше, тому я вирішив зосередитися на бензиновому атмосферному двигуні 1,6 літра. Це досить популярний варіант, тому результати, швидше за все, будуть схожими для багатьох машин.
І ось, після кількох вимірів я дійшов цікавих висновків. При температурі близько нуля до потрібних +20 градусів двигун прогрівся за 1 хвилину 49 секунд. Коли на вулиці було -10, на це вже пішло 4 хвилини 51 секунда. А вночі при -22 градусах я чекав цілих 10 хвилин, поки температура охолоджувальної рідини досягла того ж рівня.
Звісно, все залежить від моделі автомобіля, його технічних особливостей і навіть від стану двигуна. Але тепер у мене є чітке уявлення, скільки часу потрібно для прогріву, щоб і машині було добре, і мені не довелося сидіти в холодильнику на колесах.
Часто водії отримують штрафи за те, що не ввімкнули аварійну світлову сигналізацію після зупинки автомобіля…
Nissan офіційно розпочав дорожні випробування нового електричного Juke EV, який дебютує у 2026 році. Компактний…
Багато водіїв вважають заправку автомобіля простим і звичним процесом, проте на АЗС ховається небезпечний фактор…
Європейський автомобільний ринок готується до справжнього "електроштурму" - уже 2026 року дебютує рекордна кількість нових…
На Japan Mobility Show 2025 у Токіо Mazda представила концепт-кар Vision-X Coupe - універсал із…
Компанія BMW бачить 2026 як важливий етап у своїй історії. Виробник має намір зміцнити позиції…
Leave a Comment