Навіть найнадійніший двигун з часом може втрачати потяг, демонструвати роботу з перебоями або зовсім не запускатися. При діагностиці майстра можуть повідомити, що двигун потребує капремонту. Експерти в бесіді розповіли, чому навіть найнадійніші агрегати іноді виявляються на межі серйозних поломок, причому причина полягає не в конструктивних недоробках.
Що варто знати
В першу чергу необхідно контролювати температуру двигуна – при перегріві зникають мінімальні зазори між поршнями та циліндрами, внаслідок чого утворюються задираки. При використанні неякісного палива постійно відбувається процес детонації, який також впливає на роботу двигуна. Серед інших причин — неякісна моторна олія та несвоєчасна її заміна. У цьому випадку зношування відбувається повільніше, проте в першу чергу страждає клапанний механізм. Власник може почути стукіт клапанів, який з’являється через масло, що не відповідає встановленим вимогам виробника.
Двигун може заклинити, якщо підшипники колінвала не отримують достатньої кількості мастила. В результаті механічні поверхні починають стикатися з вкладишем підшипника, що призводить до його зміщення та блокування роботи валу. Найчастіше проблема виявляється у масляному насосі. При засміченні масляного фільтра через несвоєчасну заміну перепускний клапан перестає справлятися зі своїм завданням, внаслідок чого не надходить потрібний потік масла. Іноді ДВЗ заклинює через невчасну заміну мастила.