Авто

Негативний вплив спеки на електромобілі: як запобігти

Share

Екстремальні температури, будь то холод чи спека, можуть негативно впливати на електромобілі, попереджають експерти. Так само, як двигуни внутрішнього згоряння, що захищені від перегріву за допомогою охолоджуючої рідини та радіаторів, електромобілі оснащені системами керування температурою. Ці системи призначені захищати літій-іонні батареї від пошкоджень та займання.

Дослідження стартапу Recurrent, спеціалізованого на вивченні акумуляторів, показує, що високі температури прискорюють хімічні процеси в батареях, що може призвести до зниження кількості активного літію та перешкоджати руху іонів всередині батареї.

Сучасні системи керування батареями (BMS) зазвичай забезпечують оптимальну температуру за допомогою рідинного або повітряного охолодження, що відбувається автоматично. Наприклад, система передвідомлюється до зарядної станції для попереднього охолодження батарей до необхідної температури.

Однак передкондиціонування батареї вимагає енергії, тому рекомендується виконувати його, коли автомобіль підключений до мережі, щоб використовувати електроенергію мережі замість зарядженої батареї. Це також допомагає зберегти запас ходу і зробити салон прохолоднішим.

Часта швидка заряджання постійним струмом може пошкодити батареї, хоча вони й розраховані на такі навантаження. Швидка зарядка при високих температурах може призвести до зниження швидкості заряджання через «термічний обмеження», коли система BMS обмежує потік струму для підтримки безпечної температури.

Щоб мінімізувати деградацію батареї, рекомендується обмежувати рівень заряду до 80%. Незалежно від типу заряджання, це допоможе батареї залишатися в оптимальній температурі. Зарядка вночі, коли температура нижча, також ефективніша і знижує навантаження на мережу.

Деякі власники Tesla виявили, що використання вологого рушника на старих зарядних станціях Supercharger V2, що не мають кабелів, що активно охолоджуються, може поліпшити швидкість зарядки. Однак цей метод слід використовувати обережно, оскільки температурні обмеження встановлені для забезпечення безпеки.

Заряджайте автомобіль у тіні, щоб батарея та салон залишалися прохолодними. Це допоможе знизити навантаження на кондиціонер. Також рекомендується зменшувати інтенсивність їзди та використовувати режим Eco для більш ефективного використання енергії та збереження запасу ходу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Евакуація авто: коли поліція не має права забирати машину

У Києві водій Олександр зупинився біля кав'ярні на хвилину. Повернувшись, побачив, як його Skoda вже…

15.07.2025

Українці все частіше купують авто зі США: що найчастіше везуть

Все більше українців купують уживані автомобілі, і дедалі частіше вони обирають не внутрішній ринок, а…

15.07.2025

В Україні запровадять правила для електросамокатів: обмеження швидкості і штрафи

В Україні з кожним роком зростає популярність електросамокатів, гіроскутерів та моноколіс. Однак досі використання цих…

15.07.2025

В Україні штрафуватимуть водіїв за нелегальні перевезення пасажирів

Водії, які перевозять пасажирів на замовлення без ліцензії та офіційної реєстрації як підприємці, можуть отримати…

15.07.2025

В Україні масово з’явилися «дзеркальні» водійські посвідчення: що треба знати

В Україні з'явилася нова небезпечна шахрайська схема - так звані "дзеркальні" водійські посвідчення. Зловмисники виготовляють…

15.07.2025

BMW показала оновлену 7-Series: нові фари та стильні задні ліхтарі

Коли BMW презентував прототип нової 7-Series 2027 року, багатьох здивувала відсутність знайомих передніх фар із…

15.07.2025