Авто

Негативний вплив спеки на електромобілі: як запобігти

Share

Екстремальні температури, будь то холод чи спека, можуть негативно впливати на електромобілі, попереджають експерти. Так само, як двигуни внутрішнього згоряння, що захищені від перегріву за допомогою охолоджуючої рідини та радіаторів, електромобілі оснащені системами керування температурою. Ці системи призначені захищати літій-іонні батареї від пошкоджень та займання.

Дослідження стартапу Recurrent, спеціалізованого на вивченні акумуляторів, показує, що високі температури прискорюють хімічні процеси в батареях, що може призвести до зниження кількості активного літію та перешкоджати руху іонів всередині батареї.

Сучасні системи керування батареями (BMS) зазвичай забезпечують оптимальну температуру за допомогою рідинного або повітряного охолодження, що відбувається автоматично. Наприклад, система передвідомлюється до зарядної станції для попереднього охолодження батарей до необхідної температури.

Однак передкондиціонування батареї вимагає енергії, тому рекомендується виконувати його, коли автомобіль підключений до мережі, щоб використовувати електроенергію мережі замість зарядженої батареї. Це також допомагає зберегти запас ходу і зробити салон прохолоднішим.

Часта швидка заряджання постійним струмом може пошкодити батареї, хоча вони й розраховані на такі навантаження. Швидка зарядка при високих температурах може призвести до зниження швидкості заряджання через «термічний обмеження», коли система BMS обмежує потік струму для підтримки безпечної температури.

Щоб мінімізувати деградацію батареї, рекомендується обмежувати рівень заряду до 80%. Незалежно від типу заряджання, це допоможе батареї залишатися в оптимальній температурі. Зарядка вночі, коли температура нижча, також ефективніша і знижує навантаження на мережу.

Деякі власники Tesla виявили, що використання вологого рушника на старих зарядних станціях Supercharger V2, що не мають кабелів, що активно охолоджуються, може поліпшити швидкість зарядки. Однак цей метод слід використовувати обережно, оскільки температурні обмеження встановлені для забезпечення безпеки.

Заряджайте автомобіль у тіні, щоб батарея та салон залишалися прохолодними. Це допоможе знизити навантаження на кондиціонер. Також рекомендується зменшувати інтенсивність їзди та використовувати режим Eco для більш ефективного використання енергії та збереження запасу ходу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Mercedes-Benz анонсувала оновлення седана S-Class у 2026 році

Представницький седан Mercedes-Benz S-Class наступного року очікує на велике оновлення. Про це повідомив сам німецький…

22.02.2025

Складено ТОП-10 надійних авто, які проїдуть понад 300 тис. км

Експерти TopSpeed назвали 10 найнадійніших автомобілів, здатних без проблем проїхати понад 320 тис. км. Хто…

22.02.2025

BMW анонсувала нові технології для своїх автомобілів

На заході Tech Days у Ландсхуті марка BMW поділилася першими подробицями щодо розробки нових електричних…

22.02.2025

У Китаї складено рейтинг електрокарів за швидкістю зарядки

Шанхайське видання Leixing Pindao склало рейтинг електромобілів за швидкістю зарядки, протестувавши 26 моделей із пробігом…

22.02.2025

BMW показала прототип електрокара майбутнього

BMW представила прототип Vision Vehicle із передовою системою управління Heart of Joy, яку компанія вважає…

22.02.2025

Найдорожчий кросовер Genesis показаний у серійному вигляді

Hyundai створила марку Genesis рівно десять років тому як бренд, що продає преміальні автомобілі. З…

22.02.2025