Екстремальні температури, будь то холод чи спека, можуть негативно впливати на електромобілі, попереджають експерти. Так само, як двигуни внутрішнього згоряння, що захищені від перегріву за допомогою охолоджуючої рідини та радіаторів, електромобілі оснащені системами керування температурою. Ці системи призначені захищати літій-іонні батареї від пошкоджень та займання.
Дослідження стартапу Recurrent, спеціалізованого на вивченні акумуляторів, показує, що високі температури прискорюють хімічні процеси в батареях, що може призвести до зниження кількості активного літію та перешкоджати руху іонів всередині батареї.
Сучасні системи керування батареями (BMS) зазвичай забезпечують оптимальну температуру за допомогою рідинного або повітряного охолодження, що відбувається автоматично. Наприклад, система передвідомлюється до зарядної станції для попереднього охолодження батарей до необхідної температури.
Однак передкондиціонування батареї вимагає енергії, тому рекомендується виконувати його, коли автомобіль підключений до мережі, щоб використовувати електроенергію мережі замість зарядженої батареї. Це також допомагає зберегти запас ходу і зробити салон прохолоднішим.
Часта швидка заряджання постійним струмом може пошкодити батареї, хоча вони й розраховані на такі навантаження. Швидка зарядка при високих температурах може призвести до зниження швидкості заряджання через «термічний обмеження», коли система BMS обмежує потік струму для підтримки безпечної температури.
Щоб мінімізувати деградацію батареї, рекомендується обмежувати рівень заряду до 80%. Незалежно від типу заряджання, це допоможе батареї залишатися в оптимальній температурі. Зарядка вночі, коли температура нижча, також ефективніша і знижує навантаження на мережу.
Деякі власники Tesla виявили, що використання вологого рушника на старих зарядних станціях Supercharger V2, що не мають кабелів, що активно охолоджуються, може поліпшити швидкість зарядки. Однак цей метод слід використовувати обережно, оскільки температурні обмеження встановлені для забезпечення безпеки.
Заряджайте автомобіль у тіні, щоб батарея та салон залишалися прохолодними. Це допоможе знизити навантаження на кондиціонер. Також рекомендується зменшувати інтенсивність їзди та використовувати режим Eco для більш ефективного використання енергії та збереження запасу ходу.
Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…
Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…
Німецький автоконцерн Volkswagen закриває свій автомобільний завод у Дрездені, що сталося вперше за 88 років…
В Україні обговорюють ідею придорожнього техконтролю автомобілів прямо на дорогах. Мета - підвищити безпеку руху,…
BMW вдруге за пів року підвищує ціни на свої автомобілі. Згідно з внутрішнім повідомленням для…
Керування автомобілем у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння є однією з основних причин ДТП в…
Leave a Comment