З приходом кожної зими постають питання про те, як екстремальний холод, сніг та лід впливають на автомобілі. Погана погода – не найкращий супутник на дорозі, це незаперечно. Особливо це стосується електромобілів, автономія яких може знижуватися в умовах сильного морозу. Однак нещодавно служба допомоги на дорогах Норвегії Viking розкрила несподіваний факт: електромобілі заводяться у холод краще, ніж автомобілі із двигунами внутрішнього згоряння.
Взимку типовою проблемою для водіїв є необхідність виклику евакуатора через проблеми з батареєю: холод може призвести до того, що автомобіль не заведеться, що може спричинити заміну акумулятора або навіть генератора. Що стосується електромобілів ситуація виглядає інакше. За даними Viking , в цих умовах електромобілі стикаються з меншою кількістю проблем, що суперечить поширеній думці про вплив холоду на електрокари.
У січні Viking надала допомогу близько 38 тисяч водіям, 23% з яких були на електромобілях. Враховуючи, що в Норвегії електрокари становлять 24% від загальної кількості автомобілів, статистика видається цілком логічною. Однак картина змінюється, коли мова заходить про допомогу через проблеми із запуском автомобілів у холод. З 16 410 автомобілів, які не могли завестися через мороз, лише 14% проблемних викликів припали на власників електромобілів.
«Ми дійшли висновку, що електромобіль значно краще справляється із проблемами запуску в холод, ніж середньостатистичний автомобіль із ДВЗ. Це відкриття дивовижно з огляду на загальну думку», — коментує Свейн Сетром, один із керівників компанії Viking .
Неминучим є те, що автономія електромобілів знижується в холоді через уповільнення хімічних реакцій в батареї, особливо в іонно-літієвих акумуляторах, а використання обігріву збільшує енергоспоживання. Дослідження Recurrent Auto підтверджує це, вказуючи на відмінності у зниженні запасу ходу в залежності від моделі та типу батареї. Очікується, що майбутні батареї на основі натрію зможуть краще впоратися з екстремальними кліматичними умовами.
Таким чином, незважаючи на зниження автономії, електромобілі демонструють кращу стійкість до морозів у порівнянні з автомобілями на бензині або дизелі, що ставить під сумнів стереотипи про холод як ворога моделей з батарейним живленням.
Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…
Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…
Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…
Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…
Багато водіїв, прагнучи заощадити час або гроші, нерідко їздять з майже порожнім баком, не замислюючись…
Японський автовиробник Toyota Motor оголосив про відкликання понад 1,28 мільйона автомобілів 42 різних моделей. Причиною…
Leave a Comment