Авто

Електрокари перевершують бензинові автомобілі при запуску в сильний мороз

З приходом кожної зими постають питання про те, як екстремальний холод, сніг та лід впливають на автомобілі. Погана погода – не найкращий супутник на дорозі, це незаперечно. Особливо це стосується електромобілів, автономія яких може знижуватися в умовах сильного морозу. Однак нещодавно служба допомоги на дорогах Норвегії Viking розкрила несподіваний факт: електромобілі заводяться у холод краще, ніж автомобілі із двигунами внутрішнього згоряння.

Взимку типовою проблемою для водіїв є необхідність виклику евакуатора через проблеми з батареєю: холод може призвести до того, що автомобіль не заведеться, що може спричинити заміну акумулятора або навіть генератора. Що стосується електромобілів ситуація виглядає інакше. За даними Viking , в цих умовах електромобілі стикаються з меншою кількістю проблем, що суперечить поширеній думці про вплив холоду на електрокари.

У січні Viking надала допомогу близько 38 тисяч водіям, 23% з яких були на електромобілях. Враховуючи, що в Норвегії електрокари становлять 24% від загальної кількості автомобілів, статистика видається цілком логічною. Однак картина змінюється, коли мова заходить про допомогу через проблеми із запуском автомобілів у холод. З 16 410 автомобілів, які не могли завестися через мороз, лише 14% проблемних викликів припали на власників електромобілів.

«Ми дійшли висновку, що електромобіль значно краще справляється із проблемами запуску в холод, ніж середньостатистичний автомобіль із ДВЗ. Це відкриття дивовижно з огляду на загальну думку», — коментує Свейн Сетром, один із керівників компанії Viking .

Неминучим є те, що автономія електромобілів знижується в холоді через уповільнення хімічних реакцій в батареї, особливо в іонно-літієвих акумуляторах, а використання обігріву збільшує енергоспоживання. Дослідження Recurrent Auto підтверджує це, вказуючи на відмінності у зниженні запасу ходу в залежності від моделі та типу батареї. Очікується, що майбутні батареї на основі натрію зможуть краще впоратися з екстремальними кліматичними умовами.

Таким чином, незважаючи на зниження автономії, електромобілі демонструють кращу стійкість до морозів у порівнянні з автомобілями на бензині або дизелі, що ставить під сумнів стереотипи про холод як ворога моделей з батарейним живленням.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025

Toyota RAV4 стала найчастіше викрадним авто Канади у 2024 році

Цього року Toyota представила шосте покоління кросовера RAV4, але наразі у продажу в різних країнах…

25.11.2025

Volkswagen, Skoda та Toyota очолюють продажі авто в Європі

У жовтні 2025 року на європейському ринку було продано 1 091 904 легкових автомобілів, що на 4,9%…

25.11.2025