З приходом кожної зими постають питання про те, як екстремальний холод, сніг та лід впливають на автомобілі. Погана погода – не найкращий супутник на дорозі, це незаперечно. Особливо це стосується електромобілів, автономія яких може знижуватися в умовах сильного морозу. Однак нещодавно служба допомоги на дорогах Норвегії Viking розкрила несподіваний факт: електромобілі заводяться у холод краще, ніж автомобілі із двигунами внутрішнього згоряння.
Взимку типовою проблемою для водіїв є необхідність виклику евакуатора через проблеми з батареєю: холод може призвести до того, що автомобіль не заведеться, що може спричинити заміну акумулятора або навіть генератора. Що стосується електромобілів ситуація виглядає інакше. За даними Viking , в цих умовах електромобілі стикаються з меншою кількістю проблем, що суперечить поширеній думці про вплив холоду на електрокари.
У січні Viking надала допомогу близько 38 тисяч водіям, 23% з яких були на електромобілях. Враховуючи, що в Норвегії електрокари становлять 24% від загальної кількості автомобілів, статистика видається цілком логічною. Однак картина змінюється, коли мова заходить про допомогу через проблеми із запуском автомобілів у холод. З 16 410 автомобілів, які не могли завестися через мороз, лише 14% проблемних викликів припали на власників електромобілів.
«Ми дійшли висновку, що електромобіль значно краще справляється із проблемами запуску в холод, ніж середньостатистичний автомобіль із ДВЗ. Це відкриття дивовижно з огляду на загальну думку», — коментує Свейн Сетром, один із керівників компанії Viking .
Неминучим є те, що автономія електромобілів знижується в холоді через уповільнення хімічних реакцій в батареї, особливо в іонно-літієвих акумуляторах, а використання обігріву збільшує енергоспоживання. Дослідження Recurrent Auto підтверджує це, вказуючи на відмінності у зниженні запасу ходу в залежності від моделі та типу батареї. Очікується, що майбутні батареї на основі натрію зможуть краще впоратися з екстремальними кліматичними умовами.
Таким чином, незважаючи на зниження автономії, електромобілі демонструють кращу стійкість до морозів у порівнянні з автомобілями на бензині або дизелі, що ставить під сумнів стереотипи про холод як ворога моделей з батарейним живленням.
З настанням холодів власникам електромобілів варто заздалегідь подбати про те, щоб їхній транспорт без проблем…
Німецькі автогіганти вкладають мільярди в розвиток двигунів внутрішнього згоряння (ДВС), тоді як китайські бренди впевнено…
Toyota RAV4 - це значно більше, ніж просто кросовер бренду. Минулого року він перевершив усі…
Toyota прискорила розробку наступного покоління пікапа Hilux. Незадовго до офіційної прем'єри, яка може відбутися вже…
Компанія Renault готує нове покоління електромобілів класу C, які повинні стати дешевшими за бензинові аналоги…
Придбання автомобіля з пробігом завжди пов'язане з певними ризиками. Навіть досвідчені водії нерідко роблять помилки,…
Leave a Comment