Це питання рано чи пізно приходить в голову майже кожному водієві. Але влаштовувати подібне випробування своєму авто практично ніхто не наважується. Що ж насправді станеться, якщо «увіткнути задню» в момент, коли машина їде вперед на повному ходу?
Включити «задній хід» під час руху вперед теоретично можна на будь-якій машині – що з «автоматом», що з «механікою». А от наступні події будуть абсолютно різні. Почнемо з МКП.
На деяких сучасних механічних коробках положення важеля однією з вищих передач і «задньої швидкості» розташовані поруч і можна випадково при перемиканні потрапити, як мовиться, не туди. Хоча, зауважимо, на більшості сучасних МКП для включення заднього ходу потрібно зняти блокування – як правило, для цього потрібно потягнути вгору спеціальне «колечко» на важелі КП. Тобто випадкове включання тут виключено. Але існують і трансмісії, де нічого подібного немає – просто автовиробник розраховує на розсудливість водія.
Так чи інакше, але включити «задній хід» на машині з «механікою», яка їде вперед, теоретично можна. На практиці ж, при спробі зробити це, з надр машини лунає моторошний тріск і скрегіт, а важіль КП виривається з руки, прагнучи в нейтралное положення. Це цілком зрозуміло: включаючи задню на швидкості, ми намагаємося ввести в зачеплення дві шестерні коробки, що обертаються в різні боки. На цій стадії досвіду більшість допитливих з переляку переривають експеримент. Але насправді, при наявності неабиякою фізичної сили у водія, «лисої» гуми і досить зношених зубців у шестерень КП «увіткнути задню» на ходу все-таки можна.
При цьому привідні колеса негайно почнуть обертатися в протилежну сторону. На задньоприводному авто це швидко закінчиться зупинкою машини, а на передньопривідній – миттєвою і повною втратою керованості з усіма витікаючими наслідками. Якщо при цьому кермо буде хоча б злегка повернути від прямолінійного положення в сторону, машина почне ще й крутитися дзигою – продовжуючи при цьому рухатися за інерцією вперед. Загалом, на дорозі краще не намагатися витворяти таке.
Як це відбувається на практиці і скільки разів можна повторити такий «фокус» дивіться на відео:
У випадку з автоматичною КП все станеться зовсім інакше. Її селектор можна переводити в положення «R» під час руху на будь-якій швидкості. Правда, на деяких моделях авто це зробити не вийде – електроніка заблокує такий рух селектора АКП. Але на багатьох – без проблем. І, як не дивно, нічого з машиною не трапиться – вона продовжить їхати вперед з колишньою швидкістю. Вбудований в електронні мізки авто «захист від дурня» просто заблокує цю команду водія «коробці». Таким чином, переклад джойстика автоматичної КП в положення «R» під час руху вперед лише включить білий ліхтар заднього ходу в задніх блок-фарах і камеру заднього виду – якщо вона є, звичайно. На рух заднім ходом машина з «автоматом» по-справжньому переключиться лише при повній зупинці і натиснутій педалі гальма.
Наші редактори підготували рейтинг п'яти найкращих сімейних кросоверів 2025 року, які підходять як для щоденних…
Європейський ринок уживаних електромобілів переживає справжній ціновий обвал. Моделі, які ще кілька років тому продавалися…
Lexus готує новий електроседан ZC, який стане серійним втіленням концепту LF-ZC, представленого у 2023 році.…
Для більшості автомобілістів авто - це не просто засіб пересування, а показник акуратності, турботи та…
Перевірка документів - це не єдине, що може трапитися під час зупинки водія. Поліція має…
Стоїш на заправці з пістолетом у руках і міркуєш: який бензин вибрати - 92-й чи…
Leave a Comment