Dacia Sandero з 2017 року є найпопулярнішим новим легковим автомобілем у Європі серед приватних осіб, але Duster також дає румунам прибуток. З моменту появи Duster першого покоління у 2010 році було продано понад 2,26 млн. одиниць. З 2018 року цей порівняно невибагливий автомобіль навіть зміг назвати себе найпопулярнішим новим позашляховиком у Європі. Нинішній Duster другого покоління знаходиться в експлуатації з 2017 року, і хоча цей автомобіль уже багато років використовує сучасні двигуни Renault, він, як і раніше, оснащений більш розвиненою версією свого попередника, якому вже 14 років. На календарі майже 2024 рік, і Dacia вважає, що настав час для третього покоління. Новий Dacia Duster замінює свою стару платформу B0 на набагато сучаснішу і отримує набагато цікавіший кузов.
Розміри
Про зовнішній вигляд та технології нового Dacia Duster пізніше. Почнемо з розмірів, бо у цій галузі відбувається щось вражаюче. Новий Dacia Duster при довжині 4,34 метра практично дорівнює Duster, який він замінив. Цікаво, тому що автомобілі часто зазнають невеликого стрибка зростання під час зміни поколінь.
Зі зміною покоління Duster заміняє стару основу моделі, що йде, варіантом платформи CMF-B від Dacia, яку Renault використовує для таких моделей, як Clio і Captur. Dacia вже використовує свою версію в Sandero, Jogger та Logan. Ця нова основа дає новому Duster більше внутрішнього простору. Наприклад, у передніх пасажирів більше місця для плечей, а задніх пасажирів — на 3 див більше місця для ніг, ніж в попереднього Duster. За даними Dacia, багажне відділення на 6% більше, ніж у моделі, яку вона замінює. Бренд повідомляє про вантажний об’єм 472 літри тільки для Duster з переднім приводом.
Дизайн
Поява нового Duster вже не є великим сюрпризом – новий кросовер виглядає так само, як на віртуальному прев’ю. Новий Dacia Duster відразу впізнається як Duster, але це перший Dacia, який із самого початку отримав нинішню сімейну особу бренду, трохи агресивнішу і доповнену новими емблемами. Новий Y-подібний світлодіодний підпис візуально з’єднується з декоративними елементами радіаторної решітки. Круто похилий капот майже повністю прямий, фари з’єднуються з решіткою жорсткою вертикальною лінією, а в передньому бампері ми бачимо вертикальні прорізи охолодження. Декоративний елемент навколо нижньої решітки контрастного кольору також більш незграбний, ніж у Duster, який ми знаємо вже багато років.
Dacia надає новому Duster разюче незграбні і сильно розширені колісні арки. Загострені задні трикутні ліхтарі, як і більшість моделей Duster, скопійовані з концепту Bigster, також є абсолютно новим явищем на території Duster. Також зовсім нове: дверні ручки заховані у стійках вікон задніх дверей. У центрі задніх дверей знаходиться вище, ніж раніше велика виїмка під номерний знак. Заднє скло менш глибоко опускається в задні двері, а в його верхній частині – вбудований спойлер з підйомом в обидва боки. Dacia встановлює на Duster візуально оптимізований задній бампер, який робить його схожим на позашляховик із широкими пластиковими кромками навколо колісних арок, порогів та частини передніх дверей.
Силові агрегати
Jogger більше не єдина Dacia, доступна із гібридною трансмісією. Новий Dacia Duster також буде доступний у версії Hybrid 140. Він оснащений бензиновим двигуном 1.6 потужністю 94 к.с., який працює у парі з електромотором потужністю 49 к.с. та стартер-генератором. Потужність системи складає 141 л.с. та 148 Нм. Як і гібридна версія Jogger, Dacia Duster Hybrid 140 запускається одразу на електроприводі. Акумуляторна батарея ємністю 1,2 кВт-год. забезпечує (тимчасове) накопичення енергії.
Новий Duster – перша Dacia, яка також доступна з м’якою гібридною силовою установкою. Ця версія називається Dacia Duster TCe 130. Цей варіант потужністю 130 л. має м’яку гібридну систему 48 В і повинен бути на 10% економічнішим, ніж гібридний двигун TCe 130 попереднього Duster. Новий м’який гібридний бензиновий двигун TCe 130 більше не чотирициліндровий, а трициліндровий об’ємом 1.2. Dacia Duster TCe 130 має батарею ємністю 0,8 кВт-год, шестиступінчасту механічну коробку передач і доступний як з переднім, так і повним приводом. Повнопривідна версія має дорожній просвіт 21,7 см і такі режими руху, як «Сніг», «Бруд/пісок» та «Бездоріжжя», для пригод на асфальті та за його межами. Система Downhill Speed Control утримує швидкість нижче 30 км/год при спуску менш приємною місцевістю. На інформаційно-розважальному екрані версії 4×4, серед іншого, відображається розподіл потужності на всі чотири колеса та бічний нахил автомобіля.
Dacia також встановлює на Duster джерело живлення Eco-G 100. На відміну від аналогічного Sandero, Duster Eco-G 100 Bi-fuel має не 40-літровий газовий бак, а 50-літровий. Він розташований під підлогою багажника та займає місце запасного колеса. Таким чином, багажне відділення залишається недоторканим. Тут також є бензобак на 50 л. За даними Dacia, але на повних баках можна проїхати до 1300 кілометрів.
Інтер’єр
Як і у Duster, що приходить, приладова панель нової моделі також має досить вертикальний дизайн. У цілому нині він «пророблений», ніж інтер’єр його попередника. Наприклад, Y-подібні форми, які ви знайдете зовні, повертаються у випускні отвори вентиляційної системи, а також на дверні панелі. Частину праворуч від водія дещо втоплено. Хоча в кабіні нового Duster і не зустрінеш об’єднаних екранів, Duster все ж таки робить великий крок вперед. Новий Duster доступний з інформаційно-розважальним екраном розміром 10 дюймів (версія Expression). Найбільший екран у нинішньому Duster – 8 дюймів. Як і у випадку з Jogger Hybrid, Duster є цифрова панель інструментів діагоналлю 7 дюймів. У базовій версії Essential встановлений аналоговий годинник з 3,5-дюймовим дисплеєм між ними. Круїз-контроль тепер входить до стандартної комплектації базової версії.
Новинка: гібридний Duster не має традиційного важеля селектора автоматичної коробки передач, а більш сучасний і значно меншого розміру важіль у центральному тунелі. Фізичні кнопки залишилися: на центральній консолі бачимо акуратно розташований ряд кнопок, за допомогою яких можна керувати клімат-контролем. Проте робота багатьох інших систем, схоже, здійснюється на інформаційно-розважальному екрані.
Чи плануєте переночувати у своєму Duster десь глибоко на лузі, в лісі чи, можливо, просто на промисловій території? Тоді цікавим є додатковий пакет. Цей додаток, відомий за моделлю Jogger, складається з простого в складання «боксу» довжиною 1,9 метра і шириною 1,3 метра. Він може виконувати функцію ліжка, має розкладний столик та варіанти зберігання. Duster також має модульні багажники на даху, знайомі по інших Dacia.
Жодна нова модель не обходиться без пасажу використання екологічно чистих матеріалів. Дачі також показує хороші результати. Наприклад, близько 20% пластику, який Dacia використовує Duster, переробляється і не містить хрому. Різні деталі екстер’єру, такі як захисні пластини та краї колісних арок, виготовлені з матеріалу, який Dacia називає Starkle. Він не забарвлений і на 20% складається із переробленого пластику. Цікавий факт: навіть буклет із інструкціями став значно тоншим, щоб заощадити папір (і гроші).