Авто

Експерт назвав коробки передач, з якими безпечніше купувати вживане авто

Технічний директор мережі автосервісів розповів, що вибираючи старий автомобіль важливо звернути увагу на тип коробки передач, варіатор, «робот», гідромеханічний «автомат» або класична «механіка».

Роботизована трансмісія набула поширення на ринку зовсім недавно. Це досить складний і дорогий агрегат, до того ж вибагливий до стилю водіння. «Робот» не переносить різких прискорень та частих зупинок у заторах. При виборі автомобіля з таким типом трансмісії варто враховувати, що після 100-150 тис. км пробігу у них зношуються диски зчеплення, підшипники та приводи можуть виникнути проблеми з блоком управління. До переваг даної коробки можна віднести низьку витрату палива та найвищу ККД.

Варіатор вимагає більш дбайливого відношення і є “завсідником” СТО – кожні 40-50 тис. км пробігу. На цих етапах проводиться обов’язкова заміна олії, до якої варіатор дуже чутливий, а також чищення фільтра. Після 100 тис. км пробігу варіатор нерідко потребує заміни ланцюга чи ременя. Але при постійному обслуговуванні агрегат може пропрацювати 200-250 тис. км без серйозних поломок. Варіатори не люблять пробуксувань, різких стартів та перегріву, не пристосовані до їзди бездоріжжям, буксируванням та причепами, мають обмежений ресурс експлуатації, якого часто не вистачає на весь термін служби автомобіля.

Найпоширеніший тип трансмісії – гідромеханічний “автомат”. Це економічніший тип, як у обслуговуванні, і у ремонті. АКПП забезпечує високий ресурс мотора, оскільки запобігає обертам до відсічення. Сучасні «автомати» не поступаються за надійністю та витратою палива механічним коробкам передач.

Механічні трансмісії дозволяють контролювати кількість обертів двигуна і відповідно перемикання передач, маючи кращу динаміку розгону. МКПП може скоротити споживання палива, дозволяючи перейти в нейтральне положення і їхати накатом. Трансмісійну олію потрібно заливати в 1,5-2 рази рідше, ніж у «автомат». У таких коробок висока ремонтопридатність, найдешевший ремонт і найбільший ККД. Серед недоліків експерт виділив лише незручність водіння у міських умовах.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Продажі гібридних авто зростають у США, Європі та Китаї

2025 рік став важливим для гібридних і плагін-гібридних автомобілів, а 2026-й, судячи з тенденцій, буде…

16.12.2025

Перші шпигунські фото нового електрокара Smart #2

У Мережі з'явилися нові шпигунські знімки нового електромобіля Smart #2 2027. Зараз інженери компанії активно…

16.12.2025

Експерти назвали 5 найнадійніших двигунів Toyota в історії

Toyota має репутацію виробника довговічних і надійних автомобілів, і двигуни в цьому сенсі відіграють ключову…

16.12.2025

Ера люксу повертається: все більше людей обирають дорогі авто

У США середня ціна нового автомобіля зараз становить близько 50 000 доларів, тому багато покупців…

16.12.2025

Топ-5 автомобілів із серйозними проблемами, які здивували власників

Ідеальних автомобілів не буває, але деякі проблеми можуть серйозно підірвати репутацію цілих поколінь моделей. Про…

16.12.2025

Volkswagen показав серійний ID. Polo, який коштуватиме менше 25 000 євро

Volkswagen розкрив перші характеристики серійного електромобіля ID. Polo та підтвердив, що стартова ціна моделі в…

16.12.2025