Авто

Експерт назвав коробки передач, з якими безпечніше купувати вживане авто

Технічний директор мережі автосервісів розповів, що вибираючи старий автомобіль важливо звернути увагу на тип коробки передач, варіатор, «робот», гідромеханічний «автомат» або класична «механіка».

Роботизована трансмісія набула поширення на ринку зовсім недавно. Це досить складний і дорогий агрегат, до того ж вибагливий до стилю водіння. «Робот» не переносить різких прискорень та частих зупинок у заторах. При виборі автомобіля з таким типом трансмісії варто враховувати, що після 100-150 тис. км пробігу у них зношуються диски зчеплення, підшипники та приводи можуть виникнути проблеми з блоком управління. До переваг даної коробки можна віднести низьку витрату палива та найвищу ККД.

Варіатор вимагає більш дбайливого відношення і є “завсідником” СТО – кожні 40-50 тис. км пробігу. На цих етапах проводиться обов’язкова заміна олії, до якої варіатор дуже чутливий, а також чищення фільтра. Після 100 тис. км пробігу варіатор нерідко потребує заміни ланцюга чи ременя. Але при постійному обслуговуванні агрегат може пропрацювати 200-250 тис. км без серйозних поломок. Варіатори не люблять пробуксувань, різких стартів та перегріву, не пристосовані до їзди бездоріжжям, буксируванням та причепами, мають обмежений ресурс експлуатації, якого часто не вистачає на весь термін служби автомобіля.

Найпоширеніший тип трансмісії – гідромеханічний “автомат”. Це економічніший тип, як у обслуговуванні, і у ремонті. АКПП забезпечує високий ресурс мотора, оскільки запобігає обертам до відсічення. Сучасні «автомати» не поступаються за надійністю та витратою палива механічним коробкам передач.

Механічні трансмісії дозволяють контролювати кількість обертів двигуна і відповідно перемикання передач, маючи кращу динаміку розгону. МКПП може скоротити споживання палива, дозволяючи перейти в нейтральне положення і їхати накатом. Трансмісійну олію потрібно заливати в 1,5-2 рази рідше, ніж у «автомат». У таких коробок висока ремонтопридатність, найдешевший ремонт і найбільший ККД. Серед недоліків експерт виділив лише незручність водіння у міських умовах.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Honda готує новий компактний кросовер для розвиваючих ринків

Honda продовжує зміцнювати свої позиції на ринках, що розвиваються, і готує новий компактний кросовер початкового…

01.11.2025

Вибір уживаного автомобіля: чому пробіг не головне

Вибір уживаного автомобіля - серйозний крок, і одним із ключових показників при оцінці машини є…

01.11.2025

Як зменшити витрату пального взимку: прості поради для водіїв

Взимку багато водіїв помічають, що їхній автомобіль починає витрачати більше пального. Здається, що маршрути ті…

01.11.2025

Названо найнадійніші автомобільні бренди 2025 року

Рівень надійності сучасних автомобілів суттєво відрізняється залежно від виробника. Експерти порталу WhatCar провели масштабне дослідження,…

01.11.2025

П’ять найпоширеніших помилок при покупці авто з пробігом

Придбання автомобіля з пробігом може бути вигідним, але часто приховує фінансові ризики, якщо не врахувати…

01.11.2025

Як обрати якісний антифриз і не зіпсувати двигун

У сучасному світі автовласники стикаються з величезною кількістю охолоджувальних рідин - на полицях магазинів можна…

01.11.2025