Європейський авторинок затоплений автомобілями всіляких китайських марок. Так думають багато брендів, але не все так, як здається. Автомобілі європейських, американських і навіть японських марок також дедалі частіше надходять із Китаю, де вони виробляються для європейського ринку.
У Китаю, м’яко кажучи, проблеми із іміджем. Практично кожне повідомлення про китайського новачка на європейському ринку швидко перетворюється на обговорення. Більшість європейців, зважаючи на все, має моральне неприйняття китайських автомобілів, тоді як інші висувають такі аргументи, як «у кожному продукті є щось китайське». Volvo також часто доводиться страждати у цій дискусії. Шведський бренд уже багато років належить китайській Geely і в якомусь сенсі стає більш китайським, ніж будь-коли, особливо тепер, коли EX30 – це перший автомобіль Volvo на китайській платформі Geely, включений до європейського прайс-листу.
Однак, якщо копнути глибше, то китайські комплектуючі можна зустріти і в інших брендах. Наприклад, платформа e-CMP Peugeot e-208, Opel Mokka Electric та всіх інших компактних електричних моделей Stellantis була розроблена у співпраці з китайською Dongfeng. Однак це не робить ці автомобілі раптом китайськими. Те саме можна сказати і про автомобілі некитайських марок, які, однак, виробляються в Китаї для експортних цілей. У більшості випадків бренди, що розглядаються, є «звичайними» європейськими, американськими або японськими, але як країна-виробник виступає КНР з міркувань витрат або логістики.
На момент написання статті у Китаї виробляються такі некитайські моделі:
BMW X3 для європейського ринку в основному виробляється на американському заводі BMW у Спартанбурзі, Південна Кароліна. Однак електричний iX3 є винятком і також збирається для європейців у Шеньяні, Китай.
Citroen вдалося створити новий, компактний і доступний ë-C3, не вдаючись до допомоги китайських розробників або заводів. Однак це не означає, що Citroen повністю уникає співпраці з Китаєм: великий Citroen C5-X збирається в Китаї.
Його ще немає, але Cupra Tavascan незабаром прибуде до Європи з Китаю. Примітно, що родинні моделі Volkswagen ID.4, ID.5 та Skoda Enyaq зазвичай для європейських покупців виробляються у ЄС.
Автомобіль, який ми знаємо як Dacia Spring , створений на базі Renault Kwid. Це невеликий бензиновий кросовер для ринків, що розвиваються, з яким можна зіткнутися і за межами Європи. Електрична версія Renault City K-ZE виробляється на китайському заводі, що спільно використовується з Dongfeng. Неважко здогадатися, що логотипи Dacia також наклеєні на “європейські” пружини.
У європейських автосалонах можна зустріти розкішний бренд DS компанії Stellantis, який збирає свій флагманський DS 9 у Китаї.
Японські бренди трапляються на китайському виробництві значно рідше, ніж європейські, але є виняток. Брат Honda Civic, Honda ZR-V має знамениту наклейку «Зроблено в Китаї».
Не дивно: як і Volvo, Lotus є дочірньою компанією Geely, тому електричний Lotus Eletre також виробляється в Китаї.
Новий повністю електричний Mini Cooper китайськіший, ніж можна було подумати. Цей Mini є продуктом Spotlight Automotive Ltd., спільного підприємства BMW та китайського Great Wall. Cooper також виробляється в КНР, хоча зрештою автомобіль також буде вироблятися і в Оксфорді.
Ще один бренд Geely, хай і наполовину – Smart. Частина компанії, як і раніше, «звичайно» належить Mercedes-Benz, але модель Smart #1 знаходиться на китайській платформі SEA і виробляється в Китаї.
Tesla також не проти китайського виробництва. Одна з «гігафабрик» бренду розташована неподалік Шанхаю. Раніше звідти родом була і Model Y, але задньопривідна версія цього автомобіля тепер виготовляється для європейського ринку в ЄС. До Tesla Model 3 це не стосується: вона родом із Китаю.
Volvo EX30 вже згадувалося раніше, але його, звичайно, не можна виключити зі списку. Його сміливо можна назвати “найкитайськішим Volvo за всю історію”, хоча слід зазначити, що в кінцевому підсумку автомобіль також буде вироблятися в Генті, Бельгія. Однак EX30 – не єдиний Volvo, що прийшов з Китаю: Volvo S90 теж родом звідти, як і популярніший XC60. Спочатку Volvo XC60 для американського ринку надходив із КНР, тоді як європейські агрегати просто збиралися у Швеції. Однак після американських обмежень на імпорт китайської продукції, побудовані в Швеції XC60, вирушили до США, а європейців «у потяг посадили» копії з Китаю.
20 тисяч доларів або біля 800 тисяч гривень далеко не ті гроші, на які можна…
Hyundai в черговий раз "засвітив" найпродуктивнішу версію свого електричного седана Ioniq 6 з літерою "N"…
Кожен водій хоч раз у житті замислювався про можливість використання гальма стоянки, або як його…
Нещодавно компанія Porsche приступила до оновлення своєї культової модельної лінійки 911, але важливіше за неї…
У базі даних Мінпромторгу Китаю з’явилися деталі про оновлений Golf. Згідно з документами, цей хетчбек…
За останні кілька місяців українці встигли придбати близько 17 800 авто на американських аукціонах, причому…
Leave a Comment