Авто

Експерт розповів, який двигун кращий в простого і надійного німецького седана Volkswagen

Share

Седан Volkswagen Polo по шасі близький родич Skoda Rapid, набір основних агрегатів у них також схожий. Атмосферник 1.6 представлений у чотирьох варіантах потужності. При виборі виходити можна з того, що чим менше коней (відповідно, і навантажень на механічну частину), тим спокійніший і живучий агрегат. Але у випадку з Polo не зашкодить врахувати всі конструктивні особливості та типові недуги.

До рестайлінгу (2015) на Polo працював двигун 1.6 сімейства EA111, потім йому на зміну прийшло сімейство EA211. А ще за рік гаму доповнив наддувний 1.4.

Наддувний CZCA 1.4 (125 л.с.)

Повністю алюмінієвий, є гідрокомпенсатор, фазорегулятор на впуску.

Результат глибокої модернізації вкрай невдалого 1.4 TSI/TFSI із ланцюговим приводом ГРМ. У поколінні EA211, що прийшло на Polo у 2016-му, ненадійний ланцюг замінили ременем і переробили поршневу групу, згладивши проблему залягання кілець та «під’їдання» мастила.

Тим не менш, упорскування тут пряме, паливна апаратура ніжна, в ідеалі заливати А-98 замість рекомендованого А-95. І скоротити інтервал заміни оливи хоча б до 10 тисяч кілометрів. А якщо машина не залишає місто, то до 7-8 тисяч кілометрів.

Поршневі кільця, як і раніше, накопичують нагар – періодична боротьба з ним неминуча. Часто ламається актуатор турбіни і підтікає насос системи охолодження, що становить єдиний вузол з двома термостатами, що погано ремонтується (заводом рекомендована заміна в зборі).

Ресурс двигуна поки не встановлений. Є екземпляри, що подолали 250 тисяч кілометрів. І, схоже, це близько до краю.

Останні новини:  Після 60 років автомобілістів змусять перездавати на посвідчення водія кожні 7, 5 та 2 роки

Дружить цей двигун з механічною КП або 7-ступінчастим роботом DQ200 – гарний дует, поки машина на гарантії. Робот також багаторазово модернізували.

У тій іпостасі, що стоїть на Polo, він майже перестав докучати поломками в інтервалі 50-100 тисяч кілометрів. Але ресурс зчеплення тут, як і раніше, непередбачуваний.

При великих пробігах і 1.4 TSI, і робот можуть несподівано вимагати дуже серйозних витрат на ремонт. Єдина радість — запчастини для масових агрегатів VW великим дефіцитом поки що не є і випускають їх у Китаї.

Атмосферний CFNB/CFNA 1.6 (85/105 к.с.)

Алюмінієвий блок із чавунними гільзами, є гідрокомпенсатори, фазообертача немає. Упорскування – розподілене.

Механічна частина CFNB і CFNA ідентична, єдина їхня відмінність – блоки управління та програми в них. Вульгарні власники намагалися запхати в 85-сильний ЕБУ прошивку під 105 сил (із збереженням у документах вигідної податкової потужності).

Але кустарний прямий підхід призводить до різних помилок, і електроніка часто блокує запуск. Проте переробка можлива, хоча краще довірити її фахівцям.

Обом версіям властивий стукіт спідниць поршнів при перекладці – дилери проводили ремонт за гарантією. Але стукіт через певний час повертався. І, схоже, радикального рішення тут немає.

Хоча стукіт у більшості випадків не прогресує і до фатальних ушкоджень призводить рідко. На частині моторів стукіт з незрозумілих причин не виникав взагалі. Мабуть, результат постійного застосування АІ-95 – “дев’яносто другий” мотору не до смаку.

Ще одна поширена болячка – розтріскування випускного колектора. Лікується заварюванням щілин.

Останні новини:  Peugeot запустив продажі оновлених Peugeot 208 та e-208

Ресурс ланцюга ГРМ відносний – вже після 100 тисяч за ним треба наглядати. Іноді заміна необхідна в районі 150 тисяч, інколи ж натягувач успішно компенсує розтяг до 180-200 тисяч км. Заміна ланцюга тут недорога.

Заявлений ресурс двигуна – 200 тисяч км. Це надто песимістична оцінка: насправді при нормальному догляді служить понад 300 тисяч. А окремі екземпляри пройшли позначку “400”.

85-сильний мотор поєднується тільки з механічною п’ятиступкою (відмінний агрегат, але бажана заміна оливи хоча б кожні 80 тисяч кілометрів). 105-сильний – з нею або гідроавтоматом AQ160 (адаптована версія Aisin TF 60SN, ресурс понад 250 тисяч км).

Атмосферний CWVB/CWVA 1.6 (90/110 к.с.)

Алюмінієвий блок із чавунними гільзами, є гідрокомпенсатори, фазообертач на впуску. Упорскування – розподілене. Привід ГРМ – ремінь.

Розроблений не на базі попередника, як можна було очікувати, — з ним його ріднять лише міжцентрові відстані циліндропоршневої групи. Ряд модулів запозичений у наддувного 1.4. Головка блоку циліндрів поєднана з випускним колектором, а термостати та водяний насос утворюють єдиний блок.

Проблем зі стуком немає, але її успішно замістила масова проблема «під’їдання» мастила з бонусом у вигляді водяної помпи, що підтікає.

Останні новини:  Експерти порадили найкращий час для покупки авто

Висока витрата масла тут викликана не так закоксовуванням поршневих кілець, як іншими провокуючими факторами: звуженими масляними каналами і неоднорідним нагріванням деталей циліндропоршневої групи.

Виявляється не на всіх моторах, а іноді після приголомшливого прогресу настає рецесія – у міру зростання пробігу чад знижується до нормальних значень. Це прямо пов’язано з якістю та чистотою оливи, яку бажано міняти вдвічі частіше, ніж запропоновано заводом. Ну і із застосуванням небажаного АІ-92 – двигун на нього погано реагує.

Інших системних проблем у мотора немає, і ходить він 300-350 тисяч кілометрів.

Поєднання з трансмісією: 90 л.с. – Тільки з механікою, 110 к.с. – З механікою або автоматом AQ160.

Фінальні висновки

Відверто провальних моторів у Polo немає. А вибір залежить від суми, яку ви готові вкласти у стару машину.

На «дорестайлі» він зводиться лише вибору потужності: 85-сильному бракує динаміки, але, теоретично, при менших навантаженнях він ресурсніший. Якщо потрібен саме автомат, то вибору немає – тільки двигун 105 к.с.

На рестайлінгових машинах з точки зору витрат на обслуговування та потенційного ресурсу атмосферний 1.6 краще наддувного 1.4.

Важливо: спроби лити АІ-92 у всі мотори зрештою жодної економії не дадуть – їх просто частіше доведеться підліковувати.

І не поспішайте брати машини після служби в таксі та каршерингу. Їх часто віддають дешевше за «середньоринкову ціну» не просто так.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Volkswagen

Останні записи

Volkswagen вразив наміром закрити ще два заводи

Наглядова рада Volkswagen обговорює можливість закриття ще двох заводів у Німеччині. Якщо підприємство в Дрездені,…

12.12.2024

Toyota Corolla очолила рейтинг найбільш популярних автомобілів у світі

Toyota продовжує утримувати лідерство серед автогігантів. Нещодавно компанія очолила світовий рейтинг за продуктивністю, а тепер…

12.12.2024

Що важливо знати про догляд за автомобілем взимку

Наш фахівець розповів, що в холодну пору року на станціях технічного обслуговування спостерігається зростання кількості…

12.12.2024

Продаж оновленого Mercedes-Benz CLA-Class розпочнеться у 2025 році

Mercedes-Benz готує до випуску оновлений CLA-Class 2026 року, який стане доступним у 2025 році. Що…

12.12.2024

Mercedes-Benz GLC EV замінить EQC як електричний флагман у 2026 році

Mercedes-Benz активно працює над запуском свого нового електричного кросовера GLC EV, який має замінити модель…

12.12.2024

Ford анонсував новий колір Mustang 2025, але не показав його

Ford продовжує оновлювати культовий Mustang , додаючи нові деталі та опції. Головна новина — новий…

12.12.2024