Categories: Авто

Бензин знову подорожчає в Україні

Share

До кінця року на паливному ринку України можуть відбутися істотні зміни як в питанні якості палива, так і в питанні цінової політики.

Про це заявив голова комітету з розвитку економічної конкуренції при ТПП України, член Громадської ради при Міненерговугілля Сергій Сапегін.

“На сьогоднішній день на ситуацію на паливному ринку впливають несприятливі зміни у світовій кон’юнктурі в зв’язку з ростом цін на нафту. Формульна прив’язка цін на нафтопродукти внутрішнього ринку до європейських цін веде до імпорту світової інфляції”, – заявив експерт, зазначивши, що продавці будуть змушені шукати ризикові способи оптимізації бізнесу.

“Відсутній мінімальний запас нафти і нафтопродуктів, який передбачений 119 директивою ЄС і зобов’язаннями України по створенню такого запасу. Ситуація буде погіршуватися, а значить купівельна спроможність буде катастрофічно падати. У цих умовах, продавці будуть шукати ризикові способи оптимізації бізнесу, в першу чергу за рахунок відходу від податків і зниження якості палива”, – заявив експерт.

“Крім того, є вкрай несприятливий ризиковий фактор, пов’язаний зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, – зазначив експерт, підкресливши при цьому, що основний ризик проявляється в преміальності внутрішнього ринку для експортерів в Україну.

“Ціни при поставках в Україну можуть бути вищими за європейські в зв’язку з значними внутрішніми ризиками”, – заявив експерт, зазначивши, що паливний ринок надлишковий по інфраструктурі.

“Ми маємо в 4,5 рази більшу кількість АЗС, ніж в європейських країнах. Це означає в цілому по ринку великі накладні витрати на кожен літр споживаного палива. Однак, є складова, яка буде стримувати зростання цін – це поставки палива з Росії”, – зазначив експерт, підкресливши, що є й інші ризикові складові.

“Є ризики, обумовлені відсутністю у галузевого міністерства паливного балансу. Зокрема, оперативного та прогнозного. Це не дозволяє прогнозувати можливу розбалансування ринку і приймати попереджувальні заходи. У цій ситуації управління галуззю носить реактивний характер, коли уряд реагує на наслідки реалізації тих чи інших ризиків, а не попереджає їх прояв. Значні ризики пов’язані з тим, що в Україні відсутня стабілізаційний запас нафти і нафтопродуктів. Це створює ризики розбалансування паливного инка і непрогнозованого зростання внутрішніх цін при відсутності в уряду ринкового інструменту згладжування цінових коливань”, – заявив експерт.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Nissan Leaf стане кросовером у 2026 році

Колись Nissan Leaf асоціювався зі стоянками біля екоярмарків і ресторанів здорового харчування, але тепер цей…

06.04.2025

Новий Dacia Grand Kombi прагне обійти Passat і Superb

Компанія Dacia, яка раніше асоціювалася виключно з бюджетними автомобілями, сьогодні впевнено кидає виклик мастодонтам автосвіту…

06.04.2025

Як захистити авто від викрадення: прості й ефективні методи для водіїв

Викрадення автомобіля — одна з найбільших тривог кожного водія, незалежно від країни проживання. Попит на…

06.04.2025

Audi представила оновлений купе-кросовер Q5 Sportback з новим дизайном

Audi Q5 завжди був елегантним і преміальним кросовером, але не виглядав занадто пафосно. Його строгий…

06.04.2025

Skoda представить компактний електрокросовер Epiq 2025 із запасом ходу 400 км

Коли автовиробник обирає для своєї нової моделі назву Epiq, мимоволі виникає думка: «Чи не занадто…

06.04.2025

Volkswagen пропонує кросовери з довічною гарантією, але не без умов

Спільне підприємство SAIC Volkswagen зробило знакову заяву, яка привернула велику увагу автомобільної спільноти. Компанія оголосила…

06.04.2025