До кінця року на паливному ринку України можуть відбутися істотні зміни як в питанні якості палива, так і в питанні цінової політики.
Про це заявив голова комітету з розвитку економічної конкуренції при ТПП України, член Громадської ради при Міненерговугілля Сергій Сапегін.
“На сьогоднішній день на ситуацію на паливному ринку впливають несприятливі зміни у світовій кон’юнктурі в зв’язку з ростом цін на нафту. Формульна прив’язка цін на нафтопродукти внутрішнього ринку до європейських цін веде до імпорту світової інфляції”, – заявив експерт, зазначивши, що продавці будуть змушені шукати ризикові способи оптимізації бізнесу.
“Відсутній мінімальний запас нафти і нафтопродуктів, який передбачений 119 директивою ЄС і зобов’язаннями України по створенню такого запасу. Ситуація буде погіршуватися, а значить купівельна спроможність буде катастрофічно падати. У цих умовах, продавці будуть шукати ризикові способи оптимізації бізнесу, в першу чергу за рахунок відходу від податків і зниження якості палива”, – заявив експерт.
“Крім того, є вкрай несприятливий ризиковий фактор, пов’язаний зі значною часткою російського топпіва і нафтопродуктів, вироблених з російської нафтової сировини”, – зазначив експерт, підкресливши при цьому, що основний ризик проявляється в преміальності внутрішнього ринку для експортерів в Україну.
“Ціни при поставках в Україну можуть бути вищими за європейські в зв’язку з значними внутрішніми ризиками”, – заявив експерт, зазначивши, що паливний ринок надлишковий по інфраструктурі.
“Ми маємо в 4,5 рази більшу кількість АЗС, ніж в європейських країнах. Це означає в цілому по ринку великі накладні витрати на кожен літр споживаного палива. Однак, є складова, яка буде стримувати зростання цін – це поставки палива з Росії”, – зазначив експерт, підкресливши, що є й інші ризикові складові.
“Є ризики, обумовлені відсутністю у галузевого міністерства паливного балансу. Зокрема, оперативного та прогнозного. Це не дозволяє прогнозувати можливу розбалансування ринку і приймати попереджувальні заходи. У цій ситуації управління галуззю носить реактивний характер, коли уряд реагує на наслідки реалізації тих чи інших ризиків, а не попереджає їх прояв. Значні ризики пов’язані з тим, що в Україні відсутня стабілізаційний запас нафти і нафтопродуктів. Це створює ризики розбалансування паливного инка і непрогнозованого зростання внутрішніх цін при відсутності в уряду ринкового інструменту згладжування цінових коливань”, – заявив експерт.
Сучасні двигуни мають електронні системи управління, які регулюють подачу палива та запалення для оптимальної роботи…
Одним із найважливіших факторів, що впливають на ефективність роботи шини, є правильне балансування. Невідбалансована шина…
Далека поїздка трасою в холодну пору року вимагає від водія особливої підготовки. Перед нею особливо…
Зимою і влітку водити машину – це дві великі різниці, і це не тільки через…
Як пише видання Car News China, новою моделлю Xiaomi стане кросовер, націлений на конкуренцію з…
Зі збільшенням популярності електромобілів багато їх власників почали задумуватись, як оптимізувати витрати на зарядку. Експерти…
Leave a Comment