Щоби впевнено керувати машиною на механіці, потрібно зрозуміти, як працює трансмісія. До складу трансмісії входить МКПП – коробка передач, усередині якої знаходяться вали з шестернями. За допомогою важеля водій переводить їх у певні положення, які називаються передачами. В залежності від швидкості та режиму руху водій повинен вибрати правильну передачу та акуратно переключитися, використовуючи, у тому числі, педаль зчеплення.
Її завдання – роз’єднувати два диски, ведучий та ведений. При відпущеній педалі ці елементи з’єднані разом і передають момент, що крутить, на провідні колеса. Як тільки водій натискає на зчеплення, диски роз’єднуються, вали та шестерні всередині коробки зупиняються, що дозволяє перемикати передачі. Як це правильно вирішили розібратися журналісти видання SPEEDME.RU разом з інструктором однієї з автошкіл.
Водій-початківець пам’ятає про необхідність повільно відпускати зчеплення, але не розуміє, як це робити . Він натискає педаль, і як тільки машина поїхала, різко її кидає , внаслідок чого автомобіль сіпається, двигун глухне. Щоб цього уникнути, потрібно ненадовго затримати ногу на педалі та прибрати, коли авто проїде певну відстань.
Друга причина ривків – слабкий розгін . Новачку складно одночасно працювати з педаллю та важелем, тому перемикання на підвищену передачу затягується. Машина втрачає швидкість і сіпається. Щоб цього уникнути, перед перемиканням потрібно сильніше розігнати автомобіль.
Машина може “збрикнути” через неправильний переход на знижену передачу . Якщо при перемиканні швидко опустити педаль зчеплення, автомобіль сильно смикнеться. Щоб цього уникнути, потрібно затримати ногу на педалі на дві-три секунди, доки двигун не набере потрібних обертів.
Ще одна причина – неправильний вибір передач. Хоча на важіль нанесено розташування швидкостей, перемикання відбувається практично на дотик. Новачок може «перескочити» на позицію, що знаходиться поруч. Наприклад, замість другої передачі потрапити на четверту. Через недостатній розгін машина починає рухатися ривками і може зрештою затихнути.
Тому при русі на машині з МКПП прислухайтеся до звуків двигуна – якщо лунає гудіння, а машина рухається з “натяжкою” – час переходити на наступну передачу. Якщо вона сіпається, не тягне, то передачу краще зменшити.
Визначити необхідність переходу на іншу передачу можна за такими ознаками :
Своєчасно перемикання швидкостей зробить керування комфортним, знизить витрату палива, а також продовжить термін служби двигуна і трансмісії .
Підвищувати передачу необхідно під час переходу машини більш високу швидкість. Коли машина розженеться до рекомендованої швидкості, а показання тахометра досягнуть 2–2,5 тис. оборотів, переходьте на підвищену передачу. Алгоритм дій тут дуже простий:
Переходити на знижену передачу складніше, ніж підвищену, оскільки обороти двигуна не падають, а підвищуються. Автомобілю доводиться розганяти важкі високоінерційні частини двигуна, що не так легко зробити. Тому машина «опирається» – навіть незначні похибки при перемиканні призводять до смикання та «клювань».
Існує два способи знижувати передачу – з перегазування і без неї . Перемикання на знижену передачу без перегазування застосовують при перемиканні на сусіднє пониження швидкість – наприклад, з четвертою та третьою. Перехід здійснюється за наступним алгоритмом:
Подальші дії залежить від того, з якою швидкістю планується їхати далі:
Спосіб перемикання на знижену передачу з перегазуванням відомий із сімдесятих років, коли транспортні засоби не оснащувалися синхронізаторами і перейти на іншу передачу без перегазування було неможливо. Зараз цим методом зручно користуватися при перемиканні на знижену передачу на автомобілі, що дуже швидко рухається. Наприклад, якщо треба одразу перейти з четвертої швидкості на другу при гальмуванні двигуном, різкій зміні дорожнього рельєфу, за необхідності значно підвищити оберти для здійснення обгону.
В цьому випадку важіль рухається з великим зусиллям або взагалі не встромляється в потрібну швидкість. У цьому знижується термін експлуатації коробки. Виправити ситуацію можна за допомогою перегазування – додаткових натискань на педаль газу. Натискання акселератора до перемикання передачі розкручує двигун, і він легше приймає підвищені обороти.
Алгоритм переходу на знижені обороти з перегазуванням:
Ця процедура не обов’язкова – якщо МПСШ дозволяє «перестрибувати» швидкості без перегазування, повторно тиснути на акселератор не потрібно.
Найчастіше зустрічаються такі помилки при переході на підвищені та знижені передачі:
Переходити з однієї передачі на іншу на механіці простіше, ніж багато хто думає. Щоразу навички поліпшуватимуться і поїздки на автомобілі почнуть приносити позитивні емоції.
Іноді при заправці до повного бака можна заподіяти автомобілю непоправну шкоду. Однак про це замислюється…
Ми вчора розповідали, що Kia провела планове оновлення свого популярного позашляховика Sportage. Південнокорейський автовиробник виклав…
Під час очікування включення дозвільного сигналу світлофора на перехресті автовласники навіть не замислюються, що вони…
Абсолютно новий позашляховик Kia завдовжки менше 4 метрів анонсували напередодні офіційного дебюту. Перші тизери машини…
Сучасні автовиробники часто припускають використання бензину А-92 для заправки своїх моделей. Цей тип палива цілком…
Останнім часом в Україні помітно зросла кількість людей, які хочуть оновити або обміняти водійські права.…
Leave a Comment