Статті

Експерти розповіли, чим небезпечний для турбомоторів дешевий бензин А-92

Багато силових агрегатів зараз відповідають екологічним стандартам Євро 5 і Євро 6, які закріплюють суворі вимоги щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу. Щоб відповідати їм, виробники змінюють конструкцію моторів, збільшуючи їх ступінь стиснення. Що вищий останній показник, то ефективніше згорає паливо і, отже, то більше виробляється енергії під час його згоряння. Для того, щоб не виникала детонація, виробляються спеціальні сорти палива зі збільшеним октановим числом.

Нагадаємо, детонація – це процес вибухового займання робочої суміші в циліндрах двигуна. Тоді як нормальна швидкість поширення фронту полум’я становить близько 30 м/с, під час детонації вогонь поширюється в десятки разів швидше – до 2000 м/с. У нормальних умовах суміш починає запалюватися, коли поршень трохи не доходить до верхньої мертвої точки (ВМТ), кут випередження запалювання становить зазвичай 2-3 градуси. Завершується спалах після того, як поршень мине ВМТ. У разі детонації суміш запалюється ще в середині такту стиснення. Поршень відчуває сильну протидію, в результаті пропадає потужність двигуна і значно підвищується витрата пального, а сам агрегат зазнає додаткових навантажень, які не йдуть йому на користь.

Майже всі сучасні мотори для легковиків, що з’явилися на російському ринку після 2013 року, спочатку проєктувалися під високооктанове пальне А-98, що відповідає Євро-5 і Євро-6. Однак за допомогою спеціального програмного забезпечення і датчиків детонацій з’явилася можливість експлуатації цих автомобілів на паливі з нижчим октановим числом, тобто на А-95 або навіть на А-92. При цьому фахівці зазначають, що детонації не буде, однак за такого підходу погіршуються характеристики самого двигуна.

Якщо ж заправляти машину бензином А-92, то автоматика, що коригує ефект детонацій, зазнаватиме ще більше складнощів, тому погасити вдається не всі детонації, і що довше використовується низькооктановий бензин у сучасних силових агрегатах, то швидше знижується їхній ресурс.

Октанове число показує здатність бензину чинити опір стисненню поршнем. Тому головна відмінність А-92 від А-95 – це його нижча детонаційна стійкість. Підбиваючи підсумки, експерти зазначили, що в сучасних двигунах із турбонаддувом і з високим ступенем стиснення застосовувати бензин А-92 не рекомендується, навіть якщо самі виробники допускають такий вид палива. Це робиться як маркетингові хитрощі.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: пальне

Останні записи

Toyota вперше показала наживо компактний Land Cruiser FJ (ФОТО)

Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…

31.10.2025

Volvo відклала повну відмову від ДВЗ до кінця 2030-х

Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…

31.10.2025

Чому майбутнє за електромобілями під питанням: топ-5 непомітних проблем

Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…

31.10.2025

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025

Чому небезпечно їздити з порожнім баком: наслідки для автомобіля

Багато водіїв, прагнучи заощадити час або гроші, нерідко їздять з майже порожнім баком, не замислюючись…

31.10.2025

Toyota відкликає понад 1,28 млн авто через проблеми з панорамним оглядом

Японський автовиробник Toyota Motor оголосив про відкликання понад 1,28 мільйона автомобілів 42 різних моделей. Причиною…

31.10.2025