Статті

Експерти розповіли, чим небезпечний для турбомоторів дешевий бензин А-92

Share

Багато силових агрегатів зараз відповідають екологічним стандартам Євро 5 і Євро 6, які закріплюють суворі вимоги щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу. Щоб відповідати їм, виробники змінюють конструкцію моторів, збільшуючи їх ступінь стиснення. Що вищий останній показник, то ефективніше згорає паливо і, отже, то більше виробляється енергії під час його згоряння. Для того, щоб не виникала детонація, виробляються спеціальні сорти палива зі збільшеним октановим числом.

Нагадаємо, детонація – це процес вибухового займання робочої суміші в циліндрах двигуна. Тоді як нормальна швидкість поширення фронту полум’я становить близько 30 м/с, під час детонації вогонь поширюється в десятки разів швидше – до 2000 м/с. У нормальних умовах суміш починає запалюватися, коли поршень трохи не доходить до верхньої мертвої точки (ВМТ), кут випередження запалювання становить зазвичай 2-3 градуси. Завершується спалах після того, як поршень мине ВМТ. У разі детонації суміш запалюється ще в середині такту стиснення. Поршень відчуває сильну протидію, в результаті пропадає потужність двигуна і значно підвищується витрата пального, а сам агрегат зазнає додаткових навантажень, які не йдуть йому на користь.

Майже всі сучасні мотори для легковиків, що з’явилися на російському ринку після 2013 року, спочатку проєктувалися під високооктанове пальне А-98, що відповідає Євро-5 і Євро-6. Однак за допомогою спеціального програмного забезпечення і датчиків детонацій з’явилася можливість експлуатації цих автомобілів на паливі з нижчим октановим числом, тобто на А-95 або навіть на А-92. При цьому фахівці зазначають, що детонації не буде, однак за такого підходу погіршуються характеристики самого двигуна.

Якщо ж заправляти машину бензином А-92, то автоматика, що коригує ефект детонацій, зазнаватиме ще більше складнощів, тому погасити вдається не всі детонації, і що довше використовується низькооктановий бензин у сучасних силових агрегатах, то швидше знижується їхній ресурс.

Октанове число показує здатність бензину чинити опір стисненню поршнем. Тому головна відмінність А-92 від А-95 – це його нижча детонаційна стійкість. Підбиваючи підсумки, експерти зазначили, що в сучасних двигунах із турбонаддувом і з високим ступенем стиснення застосовувати бензин А-92 не рекомендується, навіть якщо самі виробники допускають такий вид палива. Це робиться як маркетингові хитрощі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: пальне

Останні записи

Volkswagen поверне звичні кнопки управління в салони своїх нових моделей

Компанія Volkswagen визнала, що перехід від звичних фізичних кнопок до сенсорних панелей виявився не найкращим…

30.06.2025

Яка дистанція на дорозі найкраща під час дощу

Під час дощу водіям потрібно бути дуже обережними, особливо щодо вибору безпечної дистанції до машини…

30.06.2025

Кабмін пропонує суттєво підвищити штрафи для водіїв, які займають пільгові місця

Кабінет Міністрів України запропонував збільшити штраф за одне з порушень Правил дорожнього руху до 5100…

30.06.2025

Jeep Compass 2026 отримав кращу аеродинаміку та три варіанти силових установок

Компанія Jeep представила Compass 2026, який несподівано виявився найбільш аеродинамічним автомобілем марки для європейського ринку.…

30.06.2025

Hyundai, Kia і Genesis очолили рейтинг безпеки IIHS, випередивши Volvo та Subaru

Американський інститут дорожньої безпеки (IIHS) підбив підсумки 2025 року, і найнесподіванішим лідером за кількістю нагород…

30.06.2025

Toyota і Suzuki створюють нові потужні моделі хетчбеків

За інформацією західних ЗМІ, наступного року японські автовиробники планують представити нові "гарячі" хетчбеки з турбомоторами…

30.06.2025