Статті

Експерти розповіли, чим небезпечний для турбомоторів дешевий бензин А-92

Share

Багато силових агрегатів зараз відповідають екологічним стандартам Євро 5 і Євро 6, які закріплюють суворі вимоги щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу. Щоб відповідати їм, виробники змінюють конструкцію моторів, збільшуючи їх ступінь стиснення. Що вищий останній показник, то ефективніше згорає паливо і, отже, то більше виробляється енергії під час його згоряння. Для того, щоб не виникала детонація, виробляються спеціальні сорти палива зі збільшеним октановим числом.

Нагадаємо, детонація – це процес вибухового займання робочої суміші в циліндрах двигуна. Тоді як нормальна швидкість поширення фронту полум’я становить близько 30 м/с, під час детонації вогонь поширюється в десятки разів швидше – до 2000 м/с. У нормальних умовах суміш починає запалюватися, коли поршень трохи не доходить до верхньої мертвої точки (ВМТ), кут випередження запалювання становить зазвичай 2-3 градуси. Завершується спалах після того, як поршень мине ВМТ. У разі детонації суміш запалюється ще в середині такту стиснення. Поршень відчуває сильну протидію, в результаті пропадає потужність двигуна і значно підвищується витрата пального, а сам агрегат зазнає додаткових навантажень, які не йдуть йому на користь.

Майже всі сучасні мотори для легковиків, що з’явилися на російському ринку після 2013 року, спочатку проєктувалися під високооктанове пальне А-98, що відповідає Євро-5 і Євро-6. Однак за допомогою спеціального програмного забезпечення і датчиків детонацій з’явилася можливість експлуатації цих автомобілів на паливі з нижчим октановим числом, тобто на А-95 або навіть на А-92. При цьому фахівці зазначають, що детонації не буде, однак за такого підходу погіршуються характеристики самого двигуна.

Якщо ж заправляти машину бензином А-92, то автоматика, що коригує ефект детонацій, зазнаватиме ще більше складнощів, тому погасити вдається не всі детонації, і що довше використовується низькооктановий бензин у сучасних силових агрегатах, то швидше знижується їхній ресурс.

Октанове число показує здатність бензину чинити опір стисненню поршнем. Тому головна відмінність А-92 від А-95 – це його нижча детонаційна стійкість. Підбиваючи підсумки, експерти зазначили, що в сучасних двигунах із турбонаддувом і з високим ступенем стиснення застосовувати бензин А-92 не рекомендується, навіть якщо самі виробники допускають такий вид палива. Це робиться як маркетингові хитрощі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: пальне

Останні записи

Ford планує зробити свої автомобілі легшими

З роками люди схильні набирати вагу, і те саме відбувається в автомобільній індустрії, де машини…

20.05.2024

Автоексперт розповів чому не завжди можна економити на паливі

Вже з червня в Україні почне функціонувати централізована електронна система - Реєстр військовозобов'язаних "Оберіг" –…

20.05.2024

Гібридний Hyundai Santa Fe 2024 року надійде у продаж за ціною близько 37 тис. доларів

В Австралії стартували продажі гібридного Hyundai Santa Fe 2024 року з ціною від 37 213 доларів.…

20.05.2024

Автоексперт розповів чому не завжди можна економити на паливі

Скотті Кілмер, Американський Автомеханік з 56-річним стажем, розповів про економію автомобілістів на паливі. У зв'язку…

20.05.2024

Відбулася прем’єра оновленого родстера Brabus 750 Bodo Buschmann Edition

Brabus 750 Bodo Buschmann Edition знову привертає увагу автолюбителів, повернувшись із оновленнями. Цей Mercedes-AMG SL…

20.05.2024

Пройшов дебют ультрарозкішного кросовера Mercedes-Maybach EQS First Class 680

Mercedes-Maybach EQS First Class 680 SUV, як його називає виробник, оцінюється в £200 860 (…

20.05.2024