Багато силових агрегатів зараз відповідають екологічним стандартам Євро 5 і Євро 6, які закріплюють суворі вимоги щодо викидів шкідливих речовин в атмосферу. Щоб відповідати їм, виробники змінюють конструкцію моторів, збільшуючи їх ступінь стиснення. Що вищий останній показник, то ефективніше згорає паливо і, отже, то більше виробляється енергії під час його згоряння. Для того, щоб не виникала детонація, виробляються спеціальні сорти палива зі збільшеним октановим числом.
Нагадаємо, детонація – це процес вибухового займання робочої суміші в циліндрах двигуна. Тоді як нормальна швидкість поширення фронту полум’я становить близько 30 м/с, під час детонації вогонь поширюється в десятки разів швидше – до 2000 м/с. У нормальних умовах суміш починає запалюватися, коли поршень трохи не доходить до верхньої мертвої точки (ВМТ), кут випередження запалювання становить зазвичай 2-3 градуси. Завершується спалах після того, як поршень мине ВМТ. У разі детонації суміш запалюється ще в середині такту стиснення. Поршень відчуває сильну протидію, в результаті пропадає потужність двигуна і значно підвищується витрата пального, а сам агрегат зазнає додаткових навантажень, які не йдуть йому на користь.
Майже всі сучасні мотори для легковиків, що з’явилися на російському ринку після 2013 року, спочатку проєктувалися під високооктанове пальне А-98, що відповідає Євро-5 і Євро-6. Однак за допомогою спеціального програмного забезпечення і датчиків детонацій з’явилася можливість експлуатації цих автомобілів на паливі з нижчим октановим числом, тобто на А-95 або навіть на А-92. При цьому фахівці зазначають, що детонації не буде, однак за такого підходу погіршуються характеристики самого двигуна.
Якщо ж заправляти машину бензином А-92, то автоматика, що коригує ефект детонацій, зазнаватиме ще більше складнощів, тому погасити вдається не всі детонації, і що довше використовується низькооктановий бензин у сучасних силових агрегатах, то швидше знижується їхній ресурс.
Октанове число показує здатність бензину чинити опір стисненню поршнем. Тому головна відмінність А-92 від А-95 – це його нижча детонаційна стійкість. Підбиваючи підсумки, експерти зазначили, що в сучасних двигунах із турбонаддувом і з високим ступенем стиснення застосовувати бензин А-92 не рекомендується, навіть якщо самі виробники допускають такий вид палива. Це робиться як маркетингові хитрощі.
Dacia представила нову версію позашляховика Dacia Duster Adventure та відкрила прийом попередніх замовлень у Румунії.…
Nissan, що терпить лихо, анонсував сім нових моделей. На щорічній прес-конференції було оголошено, що партнерство…
Багато хто стикався з проколом автомобільної шини. Зазвичай ця проблема вирішується за допомогою запаски, яка…
Компанія GM подала патент на нову систему складного столу, який інтегрується у багажник автомобілів. Це…
Опубліковані офіційні фото електричного позашляховика Jeep Recon, який дебютує наприкінці цього року. Інформація про це…
Ford запровадив дворічну заборону на перепродаж нового Mustang GTD, щоб уникнути спекуляцій і забезпечити, що…
Leave a Comment