Всі автомобілісти зауважували, що при повороті ключа в замку запалювання загоряються всі лампочки-індикатори на панелі приладів. Більша їх частина гасне через 5-10 секунд, а деякі гаснуть тільки після початку роботи двигуна. Давайте розберемося, що вони нам повідомляють і що слід звернути увагу.
Діагностика автомобіля перед запуском
Будь-який автомобіль, вироблений в наші дні, включає велику кількість датчиків і електричних компонентів. Ці компоненти забезпечують безпеку та правильну роботу автомобіля. Коли ви запускаєте двигун автомобіля, він “опитує” усі його системи, щоб визначити, наскільки добре вони функціонують. Це робиться для того, щоб переконатися, що все перебуває у робочому стані. Лампочки-індикатори повинні згаснути самі собою, якщо все працює так, як потрібно. Після цих перевірок приладова панель часто просто показує, що включене гальмо стоянки, не застебнутий ремінь безпеки або не зачинені двері.
Червоні лампочки-індикатори повідомляють про найважливіші параметри.
Червона маслянка повідомляє про низький або відсутність тиску з боку масляного насоса. Якщо після запуску двигуна вона горить, то відразу глушіть двигун, це означає, що мастило його вузлів не відбувається.
Червоний акумулятор повідомляє, що на даний момент його заряджання не відбувається. Після запуску двигуна він повинен згаснути, оскільки запрацює генератор, який почне заряджання акумулятора.
Червоний кружок із знаком оклику всередині і круглими дужками з боків позначає, що піднятий важіль гальма стоянки (ручник) і його перед початком руху потрібно опустити.
Деякі важливі параметри не мають окремого індикатора на панелі приладів і всі вони об’єднані в жовтий індикатор Check Engine у вигляді жовтого двигуна . Він також спалахує при повороті ключа і гасне після запуску двигуна. Якщо після запуску він не згас, необхідно провести комп’ютерну діагностику автомобіля на станції техобслуговування або самостійно за допомогою сканера.
Чи потрібно чекати перед запуском двигуна, доки згаснуть лампочки-індикатори
Як і писав вище, при повороті ключа починається діагностика всіх систем автомобіля. До того ж, перед запуском двигуна ЕБУ вимірює температуру повітря зовні та задає правильну пропорцію паливної суміші для цих умов. При повороті ключа без цієї діагностики запуск двигуна відбувається з базовими параметрами, які не завжди підходять для справжніх умов (наприклад, взимку в сильний мороз або влітку в спеку).
Не поспішайте, вичікуйте, поки діагностика не закінчиться і лампочки-індикатори на панелі приладів не згаснуть.