Статті

Що потрібно робити двічі на рік, щоб не відлітали колеса

Для кріплення коліс на автомобіль в Азії та США використовують шпильки, європейці ж віддають перевагу болтам. Різьба на болті для кріплення колеса нерідко зривається як автомобілістами, так і працівниками шиномонтажу. Тим часом кількість використовуваних для кріплення коліс різьблень дуже обмежена.

Якщо під час спроби натиснути кріплення виникли проблеми, це означає, що захід різьби зіпсовано під час попереднього зняття колеса. Експерти журналу “За рулем” рекомендують не пробувати загорнути кріплення силою, оскільки так можна зірвати всю різьбу. Якщо пошкоджено різьблення на болті або гайці, можна спробувати використати в цьому отворі або на цій шпильці інші болт або гайку.

Набагато гірше, якщо під час затягування обірветься шпилька або зірветься різьблення болтового з’єднання. Якщо пошкодження різьби в маточині несуттєві, можна прогнати її в отворі мітчиком. Для шпильок потрібно використовувати спеціальну розрізну плашку для відновлення заходу різьблення.

Кріплення важливо наживляти від руки і тільки після кількох обертів братися за ключ. У поспіху “майстри” затягують кріплення колеса тільки пістолетом, не перевіривши потім динамометричним ключем. У результаті можлива як втрата погано затягнутого колеса, так і зрив кріплення.

Відновити болтове кріплення можна за допомогою спеціального набору з дротяними різьбовими вставками. Щоправда, такий набір дорогий, а різьблення виходить недостатньо міцним. Допоможе також використання різьблення більшого кроку. Також можливий перехід на кріплення болтом більшого діаметра, для чого, найімовірніше, доведеться розсвердлити отвір у колесі. Під час встановлення такого колеса важливо простежити, щоб збільшений отвір у маточині та колесі збіглися.

Наступним способом названо перехід у зірваному отворі на кріплення за допомогою гайки і ступінчастої або забивної шпильки. Якщо на машині застосовано інтегрований ступичний вузол, то заміна шпильки – єдина альтернатива заміні дорогого вузла. Іноді у шпильки доводиться зрізати частину капелюшка, але при цьому запас міцності залишиться.

Нерідко з’єднання губить обрив стрижня, коли в гайці залишається уламок, а друга його частина не виступає з гальмівного диска. Таку шпильку треба замінити, знявши гальмівний супорт і диск. Запресувати шпильку на місце можна, загортаючи на неї колісну гайку, підклавши кілька шайб або гайку більшого діаметра.

У більшості випадків для надійності з’єднань фахівці рекомендують використовувати різьблення більшого діаметра. Щоб ремонтні шпильки не виверталися, їх можна встановити на фіксатор різьби. У разі використання нестандартних шпильок або болтів важливо враховувати, що ввертатися або навертатися кріплення повинно на глибину, що приблизно дорівнює діаметру стрижня, – і не менше ніж на 5-6 ниток різьблення. Момент затяжки кріплення коліс на більшості авто дорівнює 100-120 Нм. Щоб не зіпсувати кріплення, краще придбати динамометричний ключ.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025