Статті

Як продовжити термін служби повного приводу

Автомобіль з повним приводом – мрія багатьох автомобілістів не тільки в Росії, а й в інших країнах по всьому світу. Причому, справа навіть не в гнітючому стані наших доріг. Авто підвищеної прохідності, позашляховик, джип, – це машина, що показує статус людини, її ставлення до життя, найчастіше дуже активну життєву позицію. Але в більшості випадків такі авто використовуються в межах міста, а не на бездоріжжі, що стало відмінною рисою наших урбаністичних пейзажів. Великий і красивий автомобіль купують навіть жінки, тим більше, що він дуже добре підходить для ролі сімейного транспорту, оскільки він надійний, місткий і безпечний. Але у позашляховика є і недоліки, вони полягають не тільки у вартості, а й у дорожнечі обслуговування і ремонту.

Найчастіше вихід з ладу приводу пов’язаний або з неправильною експлуатацією транспортного засобу, або з якимись конструктивними особливостями тієї чи іншої моделі. Але факт залишається фактом, ремонт обійдеться дуже дорого, до того ж, не кожна майстерня за нього візьметься. Слід знати, що за всього запасу міцності та надійності, які закладені в повний привід, він може стати жертвою недбалого ставлення власника, який не розуміє, що навіть такий безвідмовний автомобіль може в будь-який момент підвести. І все через недостатню увагу та відсутність регулярного техогляду.

Часто причиною серйозної поломки повного приводу є зношеність корпусу диференціала коробки передач (механічної або автоматичної) і вала роздавальної коробки. Особливо страждають від цього автомобілі популярних у нас корейських марок KIA і Hyundai. Допомогти з цією проблемою може регулярний профілактичний огляд і обслуговування.

Одна з основних причин поломки муфти повного приводу – це несвоєчасна заміна масла. Залите в систему, масло має подвійне призначення. Воно використовується як гідравлічна рідина, яка передає зусилля на поршень для змикання багатодискового зчеплення, так і як мастило фрикційних механізмів.

Сьогодні багато зарубіжних виробників вказують для своїх транспортних засобів, що муфта не обслуговується. Звичайно, цей механізм, найімовірніше, пропрацює весь свій гарантійний термін, тобто не більше трьох років, але після цього йому вже жодна заміна масла не допоможе.

У деяких системах повного приводу, наприклад в тій, яка використовує муфту Haldex, заміна масла регламентована і зазвичай проводиться кожну другу заміну масла в двигуні.

Позашляховик належить до тих автомобілів, які викликають особливу повагу, оскільки виглядає такий транспорт потужним і надійним. Але не потрібно забувати, що навіть така машина потребує підвищеної уваги до її технічного стану, що дасть змогу продовжити термін експлуатації та зменшити витрати на ремонт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-8 німецьких авто, здатних пройти понад пів мільйона кілометрів

Німецькі автомобілі вже багато десятиліть вважаються одними з найнадійніших та найбільш витривалих у світі, і…

23.11.2025

Dacia оновила лінійку двигунів для Duster: більше потужності за менші гроші

Dacia представила оновлену лінійку силових установок для Duster - і зміни виявились помітно глибшими, ніж…

23.11.2025

ТОП-9 позашляховиків, які найбільше знецінюються за п’ять років

Купівля автомобіля - важлива та бажана подія, але нове авто сьогодні коштує надто дорого, тож…

23.11.2025

В Україні прогнозують подорожчання бензину А-95 через підвищення акцизів у 2026 році

В Україні прогнозують відчутне подорожчання бензину А-95, і головна причина - підвищення акцизу, яке запрацює…

23.11.2025

Названі найнадійніші розкішні кросовери та позашляховики у 2025 році

Експерти порталу TopSpeed склали рейтинг найнадійніших розкішних SUV та кросоверів, враховуючи якість збірки, двигуни та…

23.11.2025

Керування автомобілем у стані сп’яніння: штрафи, покарання та права водія

Керування автомобілем у стані сп'яніння є серйозним правопорушенням (ст. 130 КУпАП), але на практиці поліція…

23.11.2025