Статті

8 грубих помилок, які зіпсують коробку – “автомат”

Share

Якщо коробка несправна, машина почне пробуксовувати, сіпатися або гальмувати при автоматичній зміні передач, а на панелі приладу з’явиться аварійний сигнал. Розповідаємо, які помилки керування можуть спровокувати поломку.

Коробка передач – один із найважливіших агрегатів автомобіля. Основна відмінність від “механіки” полягає в тому, що автоматична коробка сама включає потрібну передачу, орієнтуючись на те, з якою швидкістю ви рухаєтеся. Користуватися “автоматом” для багатьох водіїв набагато простіше, ніж “механікою”, а сучасні автомобілі продумані так, що вам буде максимально комфортно при керуванні автомобілем. Незважаючи на всю складність конструкції, АКПП навряд чи вас підведе або доставить проблем, але важливо ставитися до неї дбайливо і знати про правила та умови експлуатації, адже ремонт коробки – дороге задоволення.

Задіяти ліву ногу

У автомобілях з «автоматом» ліва нога відпочиває і не задіяна. Мабуть, усі про це знають, але нагадаємо, що починати рух із двох педалей не можна. Дуже важливо перед перемиканням режиму натиснути на гальмо, а потім, увімкнувши потрібний режим, педаль відпустити.

Різко стартувати зі світлофора

Ефектний старт не підходить для коробки автомата. Не потрібно затискати педаль гальма і одночасно тиснути на педаль газу, а коли загориться зелений сигнал світлофора – відпускати гальмо і різко рушати з місця. Не вдаватимемося в технічні деталі і розповідатимемо, що в цей час відбувається з АКПП, натомість радимо просто запам’ятати, що у прагненні виграти на старті пару секунд ви ризикуєте стати на чергу за дорогим ремонтом.

Не чекати, коли автомобіль прогріється

Цей пункт узимку особливо актуальний. Автоматичній коробці необхідний прогрів не менше, ніж двигуну. Влітку можна їхати з паркування через пару хвилин, але з настанням холодів виникають проблеми. Температура робочої рідини повинна коливатися від 50 до 90 °С, тому не рушайте з місця, поки двигун не прогріється як мінімум до 20 °С. Потім не розганяйтеся, а рухайтеся повільно протягом 3-4 кілометрів. Деякі водії радять для прогрівання коробки, встановити важіль у положення D, вичавити до кінця гальмо і протягом 10 секунд тиснути на газ. Те ж саме можна виконати в положенні R. У будь-якому випадку, потрібно запам’ятати, що взимку машину з автоматом прогрівати необхідно. Закладайте на цей час.

Часто перемикати N

Здавалося б, що тут шкідливого? Переведення селектора в положення N допомагає підтримувати оптимальну температуру коробки передач. До того ж це економія палива. Така дія сама по собі не є помилкою і не несе для коробки жодних незворотних наслідків. Але якщо ви робитимете так часто, механізми будуть піддаватися зносу. Більше того, у багатьох автоінструкціях безпосередньо вказується: ніколи не включати положення N під час руху автомобіля, оскільки тривала їзда на «нейтралі» може призвести до виходу з експлуатації коробки передач.

Потрібно запам’ятати таке: при коротких зупинках, наприклад, на світлофорах, важіль слід залишати в колишньому положенні та утримувати автомобіль педаллю гальма. А при тривалій зупинці з увімкненим двигуном, важіль можна встановити в положення “N”, коли ви, наприклад, стали в глуху пробку або зупинилися на переїзді.

Буксирувати автомобіль

Це також прописано в інструкціях з експлуатації автомобіля. І річ у тому, що для автоматичної коробки передач таке навантаження є шоковим і може закінчитися перегріванням, а значить – поїздкою в автосервіс та наступною заміною зношених запчастин. Буксирувати автомобіль із АКПП вкрай небажано. У виняткових ситуаціях машину з автоматом можна буксирувати зі швидкістю не більше 50 км/год на відстань до 50 км, для сучасних машин це правило ще жорсткіше: 30 км і швидкість 30 км/год, але краще викликати евакуатор. Якщо нехтувати цими рекомендаціями, автоматична коробка може зламатися.

Буксувати у снігу

Якщо ви на своєму автомобілі з АКПП безнадійно закопалися в кучугуру або тим більше, сіли на пузо, великою помилкою буде намагатися виїхати, застосовуючи техніку «розгойдування». У випадку з АКПП так робити не можна. Припиніть упиратися і перегрівати коробку з усіма наслідками, розчищайте сніг лопатою, підкладайте під колеса биту цеглу, сипте пісок, але не «вбивайте» коробку.

Не використовувати гальмо стоянки при зупинці на ухилі

Помічали, що під час паркування на дорозі з ухилом буває складно перевести важіль із положення P у будь-яке інше? Це тому, що все навантаження кузова в кілька сотень кілограмів пішло на засувку фіксатора на валі коробки. Якщо цей пристрій раптово зламається, машина просто покотиться назад. При паркуванні автомобіля під ухилом дуже важливо поставити машину на ручник (стоянкове гальмо), перевести важіль у положення «Р» і тільки після цього відпустити гальмо. Коли вам потрібно буде рушати з місця, потрібно спочатку натиснути на гальмо, зняти з ручника, а потім увімкнути положення D або задній хід R.

Включати P – «паркінг», не зупинившись до кінця

Багато водіїв поспіхом автоматично переводять важіль у це положення, не закінчивши рух, але так робити не можна. Це положення фіксує положення автомобіля на стоянці. Вмикати його можна лише при повній зупинці автомобіля.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Сервісні центри МВС відновили послугу щодо замовлення індивідуальних номерних знаків

Міністерство внутрішніх справ України повідомило, що популярні серед водіїв індивідуальні номерні знаки знову доступні для…

16.05.2024

Volkswagen оголосив грандіозні знижки на свій електромобіль

Головна автомобільна новина для ринку США: покупка Volkswagen ID.4 2023 зараз може стати відмінною угодою…

16.05.2024

Renault показала 300-сильний гібридний Rafale

Лінійку флагманського Renault Rafale 2024 поповнила топова спортивна версія E-Tech 4x4 300 HP. Купе-кросовер є найшвидшою…

16.05.2024

Honda готує сім нових електромобілів

Компанія Honda розповіла про плани щодо розвитку свого електричного напрямку. З 2026 року почнеться глобальне…

16.05.2024

Nissan хоче відродити позашляховик XTerra: як він може виглядати

У світі знову спостерігається попит на рамні позашляховики, що змушує багатьох автовиробників не тільки не…

16.05.2024

Bentley Continental GT нового покоління буде представлено у червні

Bentley готується представити четверте покоління свого знакового Continental GT . Новий розкішний гран-турер отримає оновлену…

16.05.2024