Статті

Чому німецькі авто перестали бути надійними

Німецькі автомобілі протягом десятиліть славилися своєю якістю й витривалістю. Однак останніми роками ситуація різко погіршилася, і в різних рейтингах надійності німецькі бренди, як правило, не займають перших місць. Журналісти DW вирішили розібратися, чому так сталося.

Німецькі авто — від символів надійності до аутсайдерів

Німеччина вважається батьківщиною автомобіля — саме там Карл Бенц побудував перший у світі екіпаж, що рухається сам. У 70-90-х роках в авто з Німеччини склався імідж таких, які неможливо вбити. Такі моделі, як Mercedes E-Class W124 і S-Class W140, стали символами надійності й нерідко витримували більш ніж мільйон кілометрів пробігу без серйозних несправностей.

Однак потім якість німецьких машин почала поступово знижуватися, до того ж місцями дуже різко. Наприклад, у Volkswagen Touran із заводським ГБО були відмічені випадки вибухів газових балонів. У рейтингу якості від американського агентства JD Power за 2022 BMW зайняли 9 місце, Mercedes-Benz — 19, Porsche — 24, Volkswagen — 29, а Audi — 30. У лідерах виявилися американські, японські та корейські бренди.

Інженери програли маркетологам

Віцепрезидент JD Power Джек Долан вважає, що зниження надійності зумовлене використанням сучасних технологій — інновації завжди впроваджуються складно. До того ж, нові технології зробили німецькі авто дорожчими, і щоб утримати ціну та зберегти прибутки, довелося знижувати витрати на розробку та використовувати дешевші компоненти й менш якісні матеріали.

На додачу, сучасні масові моделі не розраховані на тривалу експлуатацію. Берлінський дилер ретроавто Буркхард Штайнс наголошує, що зараз машини мають ресурс не більше 15-20 років. Раніше інженери закладали в них набагато більший запас міцності просто тому, що автомобілі змінювали не так часто, як у наші дні. Старовинні автомобілі з правильним доглядом можуть бути практично вічними.

За словами ексдиректора BMW Motorsport Маріо Тайссена, пів століття тому останнє слово було за інженерами, а маркетологи мали значно менше впливу. Саме тому німецькі авто радували своєю довговічністю. Проте до середини 90-х інженери програли маркетологам.

Саме тоді в гонитві за зниженням собівартості автомобільні витрати на інжиніринг були серйозно зменшені. До того ж в інженерів відбулося зміщення фокусу: член ради директорів Volkswagen Томас Ульбріх пояснив, що тепер почали більше уваги приділяти іншим аспектам — економічності й цифровим технологіям.

Крім того, в останні роки з’явився новий челендж — електрифікація. Швидке впровадження нових силових установок і неперевіреного програмного забезпечення до них також загрожує проблемами з надійністю. У цій ситуації німецькі автовиробники в рівних умовах із іншими компаніями вже не мають переваги — всім доводиться фактично починати з нуля.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025