Німецькі автомобілі протягом десятиліть славилися своєю якістю й витривалістю. Однак останніми роками ситуація різко погіршилася, і в різних рейтингах надійності німецькі бренди, як правило, не займають перших місць. Журналісти DW вирішили розібратися, чому так сталося.
Німецькі авто — від символів надійності до аутсайдерів
Німеччина вважається батьківщиною автомобіля — саме там Карл Бенц побудував перший у світі екіпаж, що рухається сам. У 70-90-х роках в авто з Німеччини склався імідж таких, які неможливо вбити. Такі моделі, як Mercedes E-Class W124 і S-Class W140, стали символами надійності й нерідко витримували більш ніж мільйон кілометрів пробігу без серйозних несправностей.
Однак потім якість німецьких машин почала поступово знижуватися, до того ж місцями дуже різко. Наприклад, у Volkswagen Touran із заводським ГБО були відмічені випадки вибухів газових балонів. У рейтингу якості від американського агентства JD Power за 2022 BMW зайняли 9 місце, Mercedes-Benz — 19, Porsche — 24, Volkswagen — 29, а Audi — 30. У лідерах виявилися американські, японські та корейські бренди.
Інженери програли маркетологам
Віцепрезидент JD Power Джек Долан вважає, що зниження надійності зумовлене використанням сучасних технологій — інновації завжди впроваджуються складно. До того ж, нові технології зробили німецькі авто дорожчими, і щоб утримати ціну та зберегти прибутки, довелося знижувати витрати на розробку та використовувати дешевші компоненти й менш якісні матеріали.
На додачу, сучасні масові моделі не розраховані на тривалу експлуатацію. Берлінський дилер ретроавто Буркхард Штайнс наголошує, що зараз машини мають ресурс не більше 15-20 років. Раніше інженери закладали в них набагато більший запас міцності просто тому, що автомобілі змінювали не так часто, як у наші дні. Старовинні автомобілі з правильним доглядом можуть бути практично вічними.
За словами ексдиректора BMW Motorsport Маріо Тайссена, пів століття тому останнє слово було за інженерами, а маркетологи мали значно менше впливу. Саме тому німецькі авто радували своєю довговічністю. Проте до середини 90-х інженери програли маркетологам.
Саме тоді в гонитві за зниженням собівартості автомобільні витрати на інжиніринг були серйозно зменшені. До того ж в інженерів відбулося зміщення фокусу: член ради директорів Volkswagen Томас Ульбріх пояснив, що тепер почали більше уваги приділяти іншим аспектам — економічності й цифровим технологіям.
Крім того, в останні роки з’явився новий челендж — електрифікація. Швидке впровадження нових силових установок і неперевіреного програмного забезпечення до них також загрожує проблемами з надійністю. У цій ситуації німецькі автовиробники в рівних умовах із іншими компаніями вже не мають переваги — всім доводиться фактично починати з нуля.
Поїздки на дачу давно стали для багатьох справжнім літнім ритуалом. Але навіть коротка дорога по…
Німецький бренд готується вивести на ринок чергове покоління свого популярного середньорозмірного кросовера X5 - і…
У щільному міському трафіку уникнути дорожньо-транспортних пригод буває майже неможливо. Навіть найдосвідченіші водії хоч раз…
27 червня на трасі Північної петлі Нюрбургринга був помічений прототип нового Audi RS5 2026 року,…
Італійський бренд Lamborghini анонсував дебют нового спортивного автомобіля, дизайн якого поки що ретельно приховується. Днями…
На боковинах шин іноді можна помітити кружечки або інші геометричні позначки різних кольорів - червоного,…
Leave a Comment