Відтоді минуло вже понад 20 років, і час визнати: бензиновий автомобіль живе і процвітає. Ба більше, бензосос, як і раніше, король ринку, якщо судити за кількістю проданих машин того й іншого типу. А гібридні бензоелектричні машини зайняли свою нішу.
Тепер обидві технології, ДВЗ і ДВЗ+електромотор, співіснують. У кожної з них є плюси і мінуси, які важливі для одних автомобілістів, але абсолютно паралельні іншим. Ми опитали кількох експертів і з’ясували, кому краще підійде гібридна машина, а кому – звичайна бензинова.
Не випадково у таксистів у багатьох країнах улюблений автомобіль – Toyota Prius. В умовах міста, постійних заторів і світлофорів гібридні автомобілі істотно обіграють бензинові за економічністю.
Однак якщо автовласник користується машиною не щодня, а лише час від часу, або їздить заміськими трасами на великі відстані, то перевага за суто бензиновими машинами, а від гібрида буде більше клопоту, ніж користі.
Це ті сфери, де гібридний автомобіль може мати перевагу. Але може й не бути – і ось чому.
Почнемо з палива. У середньому гібридні автомобілі витрачають на 25% менше бензину, ніж їхні бензинові аналоги. Наприклад, візьмемо Toyota Camry 2014 модельного року, каже Олексій Рузанов, технічний директор мережі автосервісів FIT Service: його бензинова версія на трасі витрачає 8-9 л/100 км, а в місті 12-14 л/100 км. Гібрид же в місті споживає близько 10 л/100 км, а на трасі 6 л. Але якщо ви вирушаєте в далеку поїздку трасою, то гібридна машина увімкне двигун, щоб підзарядити батареї, і різниця зведеться до нуля.
Ставки транспортного податку на гібридну версію теж можуть бути нижчими, оскільки потужність його ДВЗ менша, каже експерт.
“При купівлі нового авто, гібрид буде, звісно, дорожчим за автомобілі з ДВЗ, – каже експерт. – При купівлі автомобіля з пробігом різниця згладжується”. Наприклад, згадана вище 8-річна Toyota Camry в гібридній версії може коштувати зараз близько 800 тисяч. Бензинова якщо і стане дешевше, то лише трохи.
Однак є серйозна причина, чому гібриди з віком падають у ціні – старіння акумулятора. “В умовах нашого клімату батарея гібридів швидше виходить з ладу, а її ремонт – дороге задоволення, не кажучи про заміну, – зауважує він. – Нова батарея коштує приблизно 2/3 ціни авто з пробігом”.
Та й загалом обслуговувати гібрид дорожче: “У такої машини більше елементів, що потребують обслуговування, – каже фахівець FIT Service. – Наприклад, їй потрібна періодична заміна охолоджувальної рідини в інверторі. Складність ще й у тому, що не всі СТО беруться за ремонт гібридів”.
“У разі рідкісної експлуатації гібридне авто постійно розряджатиметься, що негативно позначиться на його технічному стані. – зазначив фахівець. – Тому гібридні двигуни вигідні для тих автомобілістів, які регулярно та інтенсивно використовують автомобіль”.
Аналітичне агентство Focus2move, яке аналізує ринки в 159 країнах, склало список найуспішніших автовиробників. Лідером залишається…
Водіям варто почати міняти зимові шини на літні, коли середньодобові значення температури повітря становитимуть +4...+6°C.…
Компанія Mazda, хоча і поступається за обсягами продажів багатьом провідним світовим виробникам, все ж залишає…
У Верховній Раді України наразі розглядається проект закону №13058 від 03.03.2025, який передбачає введення безкоштовного…
Баварська компанія BMW нещодавно представила прототип нового автомобіля BMW Skytop 2026 року. Цей ексклюзивний автомобіль…
Американська компанія Tesla позиціонує електричний пікап Cybertruck 2025 як надзвичайно міцний автомобіль, здатний витримати серйозні…
Leave a Comment