Статті

Чому взимку категорично не можна включати кондиціонер навіть для обдування лобового скла

Багато експертів «топлять» за те, що навіть у зимову пору року періодично слід включати кондиціонер в автомобілі, щоб у вузлах не накопичувалася волога і не густіла мастило. Однак є й протилежні думки щодо їзди з активованою кліматичною системою у мороз.

Так, для профілактики та збереження ресурсу для холоду багато автовласників, нехай і епізодично, але включають кліматичну установку. Хоча б для того, щоб оперативно «розморозити» лобове скло або позбавити його ефекту запотівання. Але низка профільних фахівців вважає, що так робити не слід. І ось, власне, чому.

Варто знати, що у повітряну систему фреон надходить над газоподібному, а рідкому вигляді. І тільки потім він перетворюється на цей газ, відбираючи при цьому тепло у повітря, що потрапляє у вентиляцію. У газоподібному стані холодоагент надходить у компресор кондиціонера, де він знову перетворюється на воду.

Тут головне в тому, що фреон закипає при тиску приблизно 15 атмосфер – при температурі левової частки кліматичних систем в автомобілях, що дорівнює нулю. Якщо по-простому, то морозець для перетворення рідкого фреону в газоподібний може просто не вистачити тепла. А це легко може призвести до летальних наслідків «кондея», поломки компресора та пошкодження інших елементів.

Іншими словами, за мінусової температури активація кліматичної системи протипоказана. Якщо, звісно, ​​за бортом не критично низький градус. Скажімо, при невеликому падінні стовпчика термометра використовувати кнопку A/С цілком можна. Розтопити ті ж самі вікна або, наприклад, підсушити надмірно вологий салон. Але ось автоматичну функцію підтримки заданої температури, яку має клімат-контроль, все ж таки краще не «юзати». Як то кажуть, від гріха подалі…

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Euro NCAP змушує авто повернути фізичні кнопки

Європейський автопром зіткнувся з несподіваною проблемою, спричиненою власним прагненням до цифровізації. Великі сенсорні екрани, які…

05.12.2025

Новий Kia Sportage отримав сучасний салон і розширену моторну лінійку

Kia Sportage - один із найуспішніших корейських кросоверів, який розійшовся світом тиражем понад 7 мільйонів.…

05.12.2025

Як підготувати дизельний двигун до зими: ключові поради

Думка про те, що дизельні двигуни підходять лише для вантажівок, давно застаріла. Сучасні дизелі популярні…

05.12.2025

Tesla представила Model 3 Standard: доступніший електромобіль із запасом ходу 534 км

Tesla вирішила зробити електромобілі доступнішими та замість нового Model 2 представила спрощену версію Model 3…

05.12.2025

Lexus презентував LFA Concept: електричне купе з акцентом на драйв

Lexus представив світову прем'єру LFA Concept - концепту електричного спорткара, який покликаний довести, що BEV…

05.12.2025

Найнадійніші автомобілі випускає не Toyota: новий рейтинг

Consumer Reports опублікував щорічний рейтинг автомобільних брендів, у якому Subaru вдруге поспіль посіла перше місце.…

05.12.2025