Здавалося б, за сьогоднішньої вартості володіння машиною витрати на паливо не найзначніші, проте ми завжди і скрізь шукаємо заправки дешевше, відстежуємо кількість спалених літрів і дуже радіємо, коли хоча б щось вдається заощадити.
То що впливає на витрату?
Хороший накат , тобто здатність автомобіля вільно котитися по рівній поверхні. Інакше кажучи – відсутність опору руху. Причин поганого накату кілька: від гальм, що підклинюють, до неправильної геометрії коліс (сход-розвалу). Погіршують вільне кочення та ширші шини, та знижений нижче норми тиск.
Зрозуміло, на витрату безпосередньо впливають забитий повітряний фільтр, несправний паливний насос, непрацюючий кисневий датчик (лямбда-зонд), засмічений фільтр сажі, неправильно працююча коробка-автомат або постійно палаючий check engine. Все перераховане, по суті, технічні несправності, які в будь-якому випадку треба усувати, але є фактори, що залежать безпосередньо від людини за кермом.
Манера водіння. Мова не тільки про різкі розгони та загальний інтенсивний характер їзди – це гарантовано збільшує кількість споживаного палива, а й про вміння мінімально гальмувати, привчаючи себе частіше регулювати швидкість, натискаючи та відпускаючи педаль газу. Гальмо, що топить, водій швидше за все не стурбований навіть мінімальним прогнозуванням того, що трапиться наступного моменту. Він діє абсолютно реактивно: побачив просвіт попереду – натиснув на газ, дистанція скоротилася – на гальмо. Такий рух ривками не тільки значно збільшує апетит автомобіля, а й веде до його швидкого зношування. У той самий час невелика спостережливість і вміння дивитися вперед здатні, наприклад, підказати, що у наступному перехресті вже запалився жовтий, і розганятися шляху до нього немає сенсу. Між іншим, різниця у витраті автомобіля, що плавно їде, з машиною, що стартує від світлофора до світлофора, може досягати двох літрів на сто кілометрів. Щоправда, все це стає можливим лише у випадку, якщо водій не сидить безперервно в телефоні, особливо в пробках.
Якщо у вас механічна коробка, до підвищеної витрати може призвести робота двигуна на занадто високих або низьких обертах. Так-так, найбільш економічний режим для середнього чотирициліндрового мотора, знаходиться в районі 2 500 оборотів. І викручування його до 5 000, як і їзда внатяг на гранично низьких економії не дасть. Орієнтиром можуть служити паспортні дані двигуна, точніше – максимуму його моменту, що крутить, поблизу якого і треба тримати стрілку тахометра.
Аеродинаміка . Цей фактор майже непомітний у місті і починає відчутно позначатися на швидкостях близько 100 км/год. Зрозуміло, що аеродинамічний коефіцієнт автомобіля закладений на заводі і змінити його на краще не вийде. Зате дуже легко погіршити, наприклад, прикріпивши до даху багажник – зайві півлітра-літр витрати забезпечені навіть без вантажу. Готуватися до зростання витрат на бензин потрібно і у разі встановлення позаштатних колісних дисків, що помітно виступають за обведення машини. Ну чи порогів. Аеродинаміка низу автомобіля взагалі складна штука. Наприклад, колісні ніші – одне з основних джерел швидкісного шуму і зайвих «десятих» в аеродинамічному коефіцієнті. Зрозуміло, що всілякі спойлери, фартухи та інше обважування в більшості випадків теж погіршать картину початкового обтікання автомобіля повітрям і збільшать витрату.
Невиправдано висока швидкість руху, з цієї ж причини, вимагатиме додаткових витрат на бензоколонці. Навіть на порожній платній дорозі, при розгоні понад 110 км/год та підтримці цієї швидкості, машина витрачатиме помітно більше палива. А якщо ви намагаєтеся їхати швидше на звичайному шосе, поєднуючи часті обгони з гальмуваннями, стрілка рівня палива стрімко падатиме, вказуючи вам на гранично неекономічний режим. Та й просто чим вища швидкість, тим вища витрата.
Якісне паливо . Не заощаджуйте, неодмінно заправляючись там, де дешевше. Здається, що бензину з меншим октановим числом ви заллєте більше, але з’їсть його мотор у великих кількостях. При цьому, потужності двигун видасть менше і в результаті економії не вийде. Про дизпаливо з підозрілих стовпчиків і говорити не варто. Як не дивно, краще вибирати дорожче паливо – менше ризик поломок та більше шансів знизити витрати.
Отже, коротко підсумуємо, що необхідно для зниження витрати :
– Повністю справний автомобіль, що легко котиться по дорозі
– максимально плавне водіння, з мінімальним використанням гальм
– Вибір найоптимальніших обертів мотора в діапазоні максимального моменту, що крутить.
– Аеродинамічна чистота автомобіля
– Рух із оптимальною, а не максимальною швидкістю
– Якісне паливо
Leave a Comment