Чим кросовер відрізняється від позашляховика

0
143

Не всі автовласники розуміють, у чому різниця між кросовером та позашляховиком. Два цих автомобіля справді схожі зовні, але створені для різних умов використання. Не можна однозначно сказати, який із них кращий. При виборі потрібно вирішити, з якою метою ви купуєте автомобіль.

Чим відрізняється кросовер від позашляховика

Деякі автовласники називають кросовери паркетниками. Ймовірно, це відбувається тому, що вони не підходять для пересування бездоріжжям, в цьому їхня основна відмінність від позашляхових авто. Вони пристосовані до експлуатації на гарному рівному покритті. Коли випустили перші кросовери, самі автовиробники називали їх паркетними позашляховиками, тобто спрощеною версією потужних авто, створеної для пересування містом.

Кросовер має особливу будову кузова, підвищений дорожній просвіт, що дозволяє йому їздити бездоріжжям і не застрявати в сльоті, кучугурах.

Кросовер – це гібрид позашляховика та легкової машини. Він відрізняється особливостями конструкції, які роблять його експлуатацію комфортнішою. Багато хто плутає його з джипом через великі габарити, проте різниця між кросовером і позашляховиком значна. Ось особливості кросовера:

  • КПП без знижених передач;
  • нижчий кліренс;
  • повний приводу або відсутній зовсім, або включається автоматично при пробуксовці провідної осі;
  • низькопрофільні колеса, які підходять для переміщення в основному асфальтовою дорогою.

Виробники в рекламі часто заявляють, що кросовери можуть пересуватися грунтовими дорогами, проте ці авто все ж таки програють позашляховикам. Їзда по пересіченій місцевості може спровокувати появу несправностей, адже кросовер, насамперед, міський автомобіль, який може виїжджати за межі асфальтової дороги.

Минуле позашляховиків

Перші позашляховики з’явилися на початку XX століття і використовувалися як військові автомобілі, вони мали повний привід. Першим позашляховиком, який запустили у серійне виробництво, став General Purpose Vehicle. Він був розроблений зусиллями різних автомобільних брендів, серед яких був Ford Motor. Є версія, що солдати назвали автомобіль джипом, взявши перші літери назви: “джі” та “пі”.

Термін позашляховик з’явився у 90-ті роки, щоб уникнути суперечок із компанією Chrysler, яка вже мала на той момент бренд Jeep.

Як розпізнати позашляховик

Тепер розберемо докладніше різницю між кросовером і позашляховиком.

Розмір

Джип має більші габарити, ніж crossover. До того ж він вирізняється великим дорожнім просвітом. Однак помітити це неозброєним оком складно, тому зовні автомобілі цих двох типів виглядають практично однаково.

Кузов

Зазвичай позашляховики обладнані рамою. Звичайно, зустрічаються і винятки, але справжні джипи мають рамну або напіврамну конструкцію. Така схема кузова чудово пристосована для їзди бездоріжжям за рахунок правильного розподілу навантаження і підвищеної міцності. Машина має бути готовою до непередбаченої ситуації на дорозі. У рамного позашляховика основні вузли знаходяться «всередині» рами, що забезпечує їм додатковий захист при проходженні ярів і вибоїн.

Кузов кросовера має достатню жорсткість і може витримувати помірні навантаження.

Двигун

Деякі вважають, що джипи мають потужніший силовий агрегат. Це так, але є винятки. Потужність двигунів деяких моделей кросоверів досягає 200 кінських сил.

Ходова частина

Джип має повний привід. Він може бути постійним і підключається. Але якщо трансмісія побудована навколо багатодискової муфти – перед вами кросовер. При пересуванні сильним бездоріжжям, піском або кучугурами, муфта починає незабаром перегріватися, в результаті цього автомобіль з переднім приводом виявляється перед перешкодою. Для позашляховика це неприпустимо.

Трансмісія кросовера переключається в аварійний режим внаслідок перегріву дисків, що контактують. Електроніка намагається захистити механізм від поломок, відключає привід на другу вісь. Тому повний привід, що автоматично підключається, використовується на легкових автомобілях і кросоверах.

Підвіска

Відрізнити позашляховик від кросовера можна і по підвісці. Як правило, перші мають підвіску, в якій колеса є взаємозалежними. Це покращує зчеплення із поганим дорожнім покриттям.

У кросовера колеса незалежні один від одного, що робить пересування дорогами міста простішим, але ускладнює пересування бездоріжжям.

Прохідність

Позашляховик має більш високу прохідність. На ньому можна вирушити в заміську подорож поганою дорогою. Повнопривідні кросовери також можуть переміщатися грунтовими дорогами, проте для їзди сильним бездоріжжям вони не підходять. А моделі з переднім приводом прохідності майже нічим не відрізняються від легкових авто.

Вартість

При виборі авто багато хто перш за все звертає увагу на ціну і тільки потім вивчає технічні характеристики. Тому кросовер здається більш привабливим, оскільки джип може коштувати вдвічі дорожче.

Купівля позашляховика виправдана, якщо ви мешкаєте в сільській місцевості або вам доводиться часто їздити бездоріжжям. Кросовер підійде для мешканців міста, які іноді обираються за місто. Він має комфортний салон, простий в обслуговуванні, але коштує менше.

Отже, позашляховик підійде людям, які мешкають за містом або тим, хто любить подорожувати автомобілем. Таке авто має високу вантажопідйомність, витривалість, може долати будь-які ділянки дороги. Кросовер ідеальний для міста. Якщо ви будете їздити грунтовими дорогами, вибирайте повнопривідну модель.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!