Статті

Глобальному плану переходу на електрокари передбачили провал

Share

На початку наступного десятиліття ряд розвинених країн поставив за мету повністю відмовитися від продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння або значно скоротити їх. Однак плани не відповідають можливостям, пише Venture Beat з посиланням на Шарлотту Гамільтон, голову компанії Conamix, яка займається дослідженнями в галузі тягових батарей. Саме в них криється основна проблема: сучасні батареї коштують надто дорого, а розробки альтернатив ведуться недостатньо активно.

Політика багатьох європейських країн, а також американських штатів на чолі з Каліфорнією, спрямована на прискорення переходу на електромобілі. Але влада не враховує те, що для масштабного перевороту на авторинку не вистачає важливих елементів — а саме, досить дешевих акумуляторів.

Сучасні електрокари або коштують надто дорого для середнього обивателя, або пропонують надто низький запас ходу, зазначає Гамільтон. Вирішити проблему збільшенням виробництва батарей не вийде: кобальт і нікель, що використовуються в них, стають все більш дефіцитними і ростуть в ціні. Так, нікель з березня 2022 року подорожчав на 70 тисяч доларів до 100 тисяч доларів за тонну, і вартість продовжує зростати.

Здешевити тягові батареї здатні лише нові технології. За словами Гамільтона, знизити витрати на анодну частину могли б літій, кремній або інші наденергоємні матеріали.

Багатообіцяюче виглядають більш дешеві та ємні твердотільні батареї , які тестуються багатьма виробниками, але ще не набули масовості. Що стосується катода, то в Conamix вивчають можливість застосування сірки, яку, однак, важко змусити працювати належним чином. Майбутнє може лежати саме за дешевою сіркою, каже Гамільтон, проте потрібні активні випробування зразків осередків у лабораторіях, щоб добитися від неї потрібної ефективності.

Раніше проти різкого переходу на електромобілі висловився голова Volkswagen Group Герберт Дісс. Він заявив, що в багатьох країнах поки що немає потрібної інфраструктури для обслуговування «батарейних» машин, а у автовиробників відсутні потрібні потужності та ресурси для їхнього випуску.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Автопілот Tesla провалив тест безпеки з дитячим манекеном

Дві американські команди, які, судячи з усього, дуже роздратовані тим, як працює автопілот в електромобілях…

14.06.2025

Ford підтвердив перехід Escape на гібриди у старших комплектаціях

У 2026 модельному році частина версій Ford Escape перейде на гібридну силову установку за замовчуванням.…

14.06.2025

ТОП-10 двигунів Toyota, які здивували витривалістю

Toyota давно зарекомендувала себе як виробник неймовірно надійних автомобілів, і значну роль у цьому відіграють…

14.06.2025

Dacia Bigster на газу: реальний запас ходу перевищує заявлений

Минулої осені Dacia та Renault представили новий кросовер Bigster. Машина виявилася родичем бестселера Duster і…

14.06.2025

Toyota може випустити легковий пікап на базі нового RAV4

З того часу, як Toyota представила зовсім нове покоління кросовера RAV4, минуло менше місяця, і…

14.06.2025

Ринок електромобілів в Україні: Tesla обігнала Nissan Leaf у популярності

Ринок електромобілів в Україні стрімко розвивається, і це вже стало помітно. Аналітики Інституту досліджень авторинку…

14.06.2025