Статті

Глобальному плану переходу на електрокари передбачили провал

На початку наступного десятиліття ряд розвинених країн поставив за мету повністю відмовитися від продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння або значно скоротити їх. Однак плани не відповідають можливостям, пише Venture Beat з посиланням на Шарлотту Гамільтон, голову компанії Conamix, яка займається дослідженнями в галузі тягових батарей. Саме в них криється основна проблема: сучасні батареї коштують надто дорого, а розробки альтернатив ведуться недостатньо активно.

Політика багатьох європейських країн, а також американських штатів на чолі з Каліфорнією, спрямована на прискорення переходу на електромобілі. Але влада не враховує те, що для масштабного перевороту на авторинку не вистачає важливих елементів — а саме, досить дешевих акумуляторів.

Сучасні електрокари або коштують надто дорого для середнього обивателя, або пропонують надто низький запас ходу, зазначає Гамільтон. Вирішити проблему збільшенням виробництва батарей не вийде: кобальт і нікель, що використовуються в них, стають все більш дефіцитними і ростуть в ціні. Так, нікель з березня 2022 року подорожчав на 70 тисяч доларів до 100 тисяч доларів за тонну, і вартість продовжує зростати.

Здешевити тягові батареї здатні лише нові технології. За словами Гамільтона, знизити витрати на анодну частину могли б літій, кремній або інші наденергоємні матеріали.

Багатообіцяюче виглядають більш дешеві та ємні твердотільні батареї , які тестуються багатьма виробниками, але ще не набули масовості. Що стосується катода, то в Conamix вивчають можливість застосування сірки, яку, однак, важко змусити працювати належним чином. Майбутнє може лежати саме за дешевою сіркою, каже Гамільтон, проте потрібні активні випробування зразків осередків у лабораторіях, щоб добитися від неї потрібної ефективності.

Раніше проти різкого переходу на електромобілі висловився голова Volkswagen Group Герберт Дісс. Він заявив, що в багатьох країнах поки що немає потрібної інфраструктури для обслуговування «батарейних» машин, а у автовиробників відсутні потрібні потужності та ресурси для їхнього випуску.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Електрокари безпечніші за бензинові авто з точки зору пожежі

Тема загорянь електромобілів викликає значне суспільне занепокоєння, особливо у зв'язку з численними відео та повідомленнями…

21.10.2025

Що робити, якщо зачепив шланг на АЗС: поради для водіїв

Водій, який зачепив шланг на заправці, несе відповідальність за завдану шкоду, що включає відшкодування збитків…

21.10.2025

Як захистити авто від вологи та корозії: поради експерта

У вологих регіонах автомобіль постійно стикається з водою, сіллю та конденсатом, що прискорює корозію та…

21.10.2025

Tesla знизила ціну Model Y на 10 000 євро, але скоротила опції комфорту

Tesla представила спрощену та більш доступну версію Model Y для європейського ринку. Базова ціна нового…

21.10.2025

Названо головні помилки на заправці, які роблять майже всі водії

Кожен автовласник хоча б раз на день змушений відвідувати АЗС. Багато дій на станції виконуються…

21.10.2025

Як правильно зберігати літні шини взимку: поради експертів

З настанням холодів автолюбителям варто подбати не лише про зимову гуму, а й про правильне…

21.10.2025