Статті

Глобальному плану переходу на електрокари передбачили провал

На початку наступного десятиліття ряд розвинених країн поставив за мету повністю відмовитися від продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння або значно скоротити їх. Однак плани не відповідають можливостям, пише Venture Beat з посиланням на Шарлотту Гамільтон, голову компанії Conamix, яка займається дослідженнями в галузі тягових батарей. Саме в них криється основна проблема: сучасні батареї коштують надто дорого, а розробки альтернатив ведуться недостатньо активно.

Політика багатьох європейських країн, а також американських штатів на чолі з Каліфорнією, спрямована на прискорення переходу на електромобілі. Але влада не враховує те, що для масштабного перевороту на авторинку не вистачає важливих елементів — а саме, досить дешевих акумуляторів.

Сучасні електрокари або коштують надто дорого для середнього обивателя, або пропонують надто низький запас ходу, зазначає Гамільтон. Вирішити проблему збільшенням виробництва батарей не вийде: кобальт і нікель, що використовуються в них, стають все більш дефіцитними і ростуть в ціні. Так, нікель з березня 2022 року подорожчав на 70 тисяч доларів до 100 тисяч доларів за тонну, і вартість продовжує зростати.

Здешевити тягові батареї здатні лише нові технології. За словами Гамільтона, знизити витрати на анодну частину могли б літій, кремній або інші наденергоємні матеріали.

Багатообіцяюче виглядають більш дешеві та ємні твердотільні батареї , які тестуються багатьма виробниками, але ще не набули масовості. Що стосується катода, то в Conamix вивчають можливість застосування сірки, яку, однак, важко змусити працювати належним чином. Майбутнє може лежати саме за дешевою сіркою, каже Гамільтон, проте потрібні активні випробування зразків осередків у лабораторіях, щоб добитися від неї потрібної ефективності.

Раніше проти різкого переходу на електромобілі висловився голова Volkswagen Group Герберт Дісс. Він заявив, що в багатьох країнах поки що немає потрібної інфраструктури для обслуговування «батарейних» машин, а у автовиробників відсутні потрібні потужності та ресурси для їхнього випуску.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Nissan освіжив дизайн та оснащення свого найдешевшого кросовера

Nissan представив оновлену версію свого найдоступнішого кросовера Magnite, який зберіг характерний впізнаваний стиль. Зовнішність моделі…

25.08.2025

Туман на дорогах: яку помилку найчастіше роблять водії

В Україні все частіше трапляються тумани через різкі перепади температур, які вдень доходять до 15-20…

25.08.2025

Коли українським водіям варто міняти літні шини на зимові

Українським водіям варто заздалегідь подбати про сезонну заміну шин, адже саме від цього залежить безпека…

25.08.2025

Названо 9 найнадійніших Subaru з пробігом, які рідко виходять з ладу

Бренд Subaru, на відміну від інших японських виробників типу Toyota, далеко не завжди асоціюється з…

25.08.2025

Оновлений Hyundai Ioniq 5 отримає більше потужності, комфорту та дальності

У 2022 році електрокар Ioniq 5 2025 став першою моделлю Hyundai, що повернулася на японський…

25.08.2025

Audi представила новий Q3 Sportback 2026 з гібридною установкою

Audi представила Sportback-версію свого компактного кросовера Q3. Купеподібний Audi Q3 Sportback 2026 модельного року надійде…

25.08.2025