Статті

Глобальному плану переходу на електрокари передбачили провал

На початку наступного десятиліття ряд розвинених країн поставив за мету повністю відмовитися від продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння або значно скоротити їх. Однак плани не відповідають можливостям, пише Venture Beat з посиланням на Шарлотту Гамільтон, голову компанії Conamix, яка займається дослідженнями в галузі тягових батарей. Саме в них криється основна проблема: сучасні батареї коштують надто дорого, а розробки альтернатив ведуться недостатньо активно.

Політика багатьох європейських країн, а також американських штатів на чолі з Каліфорнією, спрямована на прискорення переходу на електромобілі. Але влада не враховує те, що для масштабного перевороту на авторинку не вистачає важливих елементів — а саме, досить дешевих акумуляторів.

Сучасні електрокари або коштують надто дорого для середнього обивателя, або пропонують надто низький запас ходу, зазначає Гамільтон. Вирішити проблему збільшенням виробництва батарей не вийде: кобальт і нікель, що використовуються в них, стають все більш дефіцитними і ростуть в ціні. Так, нікель з березня 2022 року подорожчав на 70 тисяч доларів до 100 тисяч доларів за тонну, і вартість продовжує зростати.

Здешевити тягові батареї здатні лише нові технології. За словами Гамільтона, знизити витрати на анодну частину могли б літій, кремній або інші наденергоємні матеріали.

Багатообіцяюче виглядають більш дешеві та ємні твердотільні батареї , які тестуються багатьма виробниками, але ще не набули масовості. Що стосується катода, то в Conamix вивчають можливість застосування сірки, яку, однак, важко змусити працювати належним чином. Майбутнє може лежати саме за дешевою сіркою, каже Гамільтон, проте потрібні активні випробування зразків осередків у лабораторіях, щоб добитися від неї потрібної ефективності.

Раніше проти різкого переходу на електромобілі висловився голова Volkswagen Group Герберт Дісс. Він заявив, що в багатьох країнах поки що немає потрібної інфраструктури для обслуговування «батарейних» машин, а у автовиробників відсутні потрібні потужності та ресурси для їхнього випуску.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Dacia вивела представила електрокар дешевший за бензинові авто

Dacia вивела на британський ринок оновлений електромобіль Spring модельного року 2026, який став найдешевшим електрокаром…

20.12.2025

Ford відкликає понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США

Американська компанія Ford оголосила про відкликання понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США через…

20.12.2025

Українським водіям доведеться попрощатися зі старими дизельними авто

ЄС планує різко скоротити кількість дизельних авто, щоб зменшити шкідливі викиди. Пропонується заборонити використання машин…

20.12.2025

Гібридний Mitsubishi Xforce викликав ажіотаж у Таїланді

Гібридна версія компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління викликала справжній ажіотаж у Таїланді. За кілька…

20.12.2025

Tesla Cybercab без керма вперше з’явилась на вулицях

У США, у центрі Остіна, вперше помітили безпілотне таксі Tesla Cybercab на звичайних вулицях. Цей…

20.12.2025

Експерти назвали популярні кросовери з високими витратами на ремонт

Кросовери залишаються найбільш популярним сегментом українського авторинку, але не всі моделі відомих брендів демонструють однакову…

20.12.2025