Статті

Відомо, чи потрібно балансувати колеса при сезонній зміні

Share

Листя опало, подекуди випав перший сніг, а це означає, що настав час діставати зимову гуму і їхати на шиномонтаж. Де вам знову запитуватимуть: «Балансування робитимемо?». Не всі можуть відразу відповісти на нього просто тому, що не знають що це і навіщо її робити.

Іноді сумніви залишаються навіть коли автовласник уже їде додому на відбалансованих колесах: невже обов’язково було робити цю процедуру? Чи може вона придумана лише для збільшення суми чека?

Давайте розбиратися разом, що таке балансування коліс і навіщо воно потрібне.

Балансування коліс – навіщо її робити?

Балансування – це рівномірний розподіл маси колеса щодо його центру. Нерівномірно розподілена маса може викликати вібрацію, що особливо відчувається на високих швидкостях. Іноді вібрація настільки сильна, що важко утримати кермо — це може спровокувати аварійну ситуацію на дорозі, особливо в умовах ожеледиці. Також їзда на невідбалансованих колесах погано впливає на шини та підвіску, прискорюючи їх знос.

Балансування коліс складно нав’язати, якщо ви стежитимете за процесом. Після встановлення колеса на стенд та первинного вимірювання, апарат відразу показує наявні відхилення. Якщо ви бачите на моніторі нулі, це означає, що ваше колесо не потребує балансування.

Як часто потрібно балансувати колеса?

Виробники автомобілів радять проводити балансування раз на 10-15 тисяч кілометрів пробігу. Однак це стосується лише тих водіїв, які мають два повні комплекти коліс на кожен сезон. Якщо у вас один комплект дисків і ви проводите розбирання коліс при зміні гуми, балансування щоразу необхідне.

Також рекомендується усувати дисбаланс після тривалої їзди бездоріжжям, після серйозного удару та ремонту шини. На жаль, наші дороги не можуть похвалитися відсутністю ям, тому рекомендується балансувати колеса 2 рази на рік, поєднуючи це з сезонною зміною гуми.

Як усувають дисбаланс?

Для цього використовують спеціальні свинцеві або цинкові грузики масою від 5 до 60 грам. На штампованих дисках вони кріпляться сталевими кліпсами-засувками, на легкосплавних – самоклеючими смужками. Розрахувати, яку вагу необхідно додати на диск, неможливо без застосування спеціального обладнання для балансування.

Але і наявність такого верстата не гарантує, що ви отримаєте якісне балансування. Справа в тому, що верстат повинен бути міцно закріплений і стояти строго горизонтально – тільки так він проводитиме коректні виміри. Майстер теж повинен мати відповідну кваліфікацію і знати всі тонкощі процедури. Навряд чи гаражні шиномонтажки дотримуються умов установки обладнання та навчають співробітників.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: Поради

Останні записи

Нова Toyota RAV4 (2025): що про неї відомо

Через шість років після запуску поточного покоління знаменитого японського кросовера RAV4 компанія Toyota готова провести…

07.10.2024

Експерти пояснили, чому не варто ігнорувати воду у вихлопній трубі автомобіля

У холодну пору року нерідко можна помітити, як із вихлопних труб автомобілів тече вода або…

07.10.2024

Визначено найпопулярніший автомобіль Європи: хто лідирує у продажах

Серпень 2024 року став важливим етапом для хетчбека Dacia Sandero, який знову посів перше місце…

07.10.2024

Нова версія Audi A7 вперше буде представлена ​​у новому типі кузова

Незважаючи на нову назву, наступний Audi A7 продовжить конкурувати із традиційними конкурентами поточного A6, такими…

07.10.2024

На тизері показали новий Jeep Compass 2025 з повним приводом

Автомобільний гігант Stellantis представив перший тизер повністю оновленого кросовера Jeep Compass 2025, натякаючи на різноманітність…

07.10.2024

Nissan Leaf відкликають через можливу небезпеку загоряння

Десятки тисяч машин Nissan Leaf потрапили під відгук з міркувань безпеки. Автовиробник стверджує, що високовольтна…

07.10.2024