Статті

Відомо, чи потрібно балансувати колеса при сезонній зміні

Листя опало, подекуди випав перший сніг, а це означає, що настав час діставати зимову гуму і їхати на шиномонтаж. Де вам знову запитуватимуть: «Балансування робитимемо?». Не всі можуть відразу відповісти на нього просто тому, що не знають що це і навіщо її робити.

Іноді сумніви залишаються навіть коли автовласник уже їде додому на відбалансованих колесах: невже обов’язково було робити цю процедуру? Чи може вона придумана лише для збільшення суми чека?

Давайте розбиратися разом, що таке балансування коліс і навіщо воно потрібне.

Балансування коліс – навіщо її робити?

Балансування – це рівномірний розподіл маси колеса щодо його центру. Нерівномірно розподілена маса може викликати вібрацію, що особливо відчувається на високих швидкостях. Іноді вібрація настільки сильна, що важко утримати кермо — це може спровокувати аварійну ситуацію на дорозі, особливо в умовах ожеледиці. Також їзда на невідбалансованих колесах погано впливає на шини та підвіску, прискорюючи їх знос.

Балансування коліс складно нав’язати, якщо ви стежитимете за процесом. Після встановлення колеса на стенд та первинного вимірювання, апарат відразу показує наявні відхилення. Якщо ви бачите на моніторі нулі, це означає, що ваше колесо не потребує балансування.

Як часто потрібно балансувати колеса?

Виробники автомобілів радять проводити балансування раз на 10-15 тисяч кілометрів пробігу. Однак це стосується лише тих водіїв, які мають два повні комплекти коліс на кожен сезон. Якщо у вас один комплект дисків і ви проводите розбирання коліс при зміні гуми, балансування щоразу необхідне.

Також рекомендується усувати дисбаланс після тривалої їзди бездоріжжям, після серйозного удару та ремонту шини. На жаль, наші дороги не можуть похвалитися відсутністю ям, тому рекомендується балансувати колеса 2 рази на рік, поєднуючи це з сезонною зміною гуми.

Як усувають дисбаланс?

Для цього використовують спеціальні свинцеві або цинкові грузики масою від 5 до 60 грам. На штампованих дисках вони кріпляться сталевими кліпсами-засувками, на легкосплавних – самоклеючими смужками. Розрахувати, яку вагу необхідно додати на диск, неможливо без застосування спеціального обладнання для балансування.

Але і наявність такого верстата не гарантує, що ви отримаєте якісне балансування. Справа в тому, що верстат повинен бути міцно закріплений і стояти строго горизонтально – тільки так він проводитиме коректні виміри. Майстер теж повинен мати відповідну кваліфікацію і знати всі тонкощі процедури. Навряд чи гаражні шиномонтажки дотримуються умов установки обладнання та навчають співробітників.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: Поради

Останні записи

Осінь добігає кінця: коли варто змінювати літню гуму на зимову

Осінь добігає кінця, а це означає, що водіям пора переходити на зимові шини. Вони важливі…

19.11.2025

BMW готує нове покоління 3-ї серії з оновленими двигунами та електричною версією

Наступне покоління легендарної BMW 3-серії дебютує вже у листопаді 2026 року та принесе низку технічних…

19.11.2025

Як підготувати електромобіль до морозів та уникнути проблем у холодну пору

Поширена думка про те, що електромобілі взимку втрачають заряд удвічі швидше, вже не відповідає дійсності.…

19.11.2025

Toyota RAV4 обійшла Tesla: підсумки світового авторинку за 2025 рік

2025 рік підходить до кінця і виявився значно кращим, ніж прогнозували. Попри песимістичні очікування, світові…

19.11.2025

Porsche переглядає стратегію: електромобілі більше не домінують

Porsche змінила свої плани щодо електромобілів: ринок виявився менш перспективним, ніж компанія очікувала. Раніше Porsche…

18.11.2025

Які автомобілі з США найчастіше везуть в Україну

Все більше автомобілів в Україні імпортують зі США, і жовтневі статистичні дані це чітко підтверджують.…

18.11.2025