При покупці автомобіля перед власником постає ціла низка питань і одне з них – це тип палива, який необхідно використовувати, щоб двигун працював тривалий проміжок часу і не ставив сюрпризи. Визначити, який тип палива придатний для використання, не так складно, тим більше вся потрібна інформація є в Мережі інтернет або в технічному описі машини. У той же час таких даних може не опинитися під рукою в самий невідповідний момент, особливо, якщо новачок вперше відвідує АЗС.
На цей випадок автовиробники підстрахувалися та прикріпили відповідну табличку під лючком бензобака. Тут чітко сказано, яке саме пальне можна заливати. У той же час, не варто зваблюватися, тому що тут може прописуватися відразу два варіанти палива. Наприклад, А-92 і А-95, або вказуватися Min А-92. Що це може означати і яке пальне насправді вибрати? Насправді все досить просто, здебільшого авто, присутніх на російському ринку, допускається лити бензин А-92.
У той же час, якщо автолюбитель хоче трохи знизити витрату і продовжити термін служби свічок запалювання, то краще зупинити свій вибір на А-95. Мова йде про октанове число бензину, але не про якість. Пальне з вищим октановим числом передбачає велику температуру при займанні. Окремо хотілося б поговорити про ДП, а саме дизельне паливо. Якщо машина оснащена дизельним двигуном, то інший тип пального використовувати не можна.
Якщо звернути увагу на технічний бік питання, то варіант бензину підбирається залежно від ступеня стиснення палива під час роботи двигуна. Переважна більшість автомобілів бюджетного сегмента мають показник 10,5. У цьому випадку можна спокійно заливати А-92 або АІ-95, залежно від своїх фінансових можливостей. За умови, що показник становить 11,5, доведеться орієнтуватися лише на 95-й бензин або відповідне паливо з присадками.
Коли ступінь стиснення становить 12 одиниць, то про заправку автомобіля названими раніше варіантами палива взагалі мови бути не може. Тут знадобиться використання бензину А-98 або А-100. В основному це передбачено виробниками на машинах преміального сегмента із потужними силовими агрегатами. Такі варіанти пального коштують значно дорожче, але власників ТЗ преміального сегмента цим точно відлякати не вдасться. В інших випадках ллється доступне на всіх АЗС паливо.
То що вибрати для свого автомобіля, якщо допускається використання як АІ-92, так і АІ-95? Тут слід спиратися також на тип встановленого силового агрегату. Звичайні «атмосферники», якими оснащені автомобілі Kia Rio , Ford Focus та інші, спокійно «перетравлюють» А-92 за умови, що заливається паливо гарної якості на перевірених АЗС. Жодних згубних наслідків для двигуна та паливної системи в даному випадку не буде. За умови, що всі розхідники змінюються за регламентом, і машина вчасно проходить ТЗ.
Що ж до автомобілів, на які встановлені турбовані силові агрегати, то тут уже використовувати бензин А-92 не вийде. У разі мінімально допустимим пальним є А-95. Якщо нехтувати цією вимогою, то можна буде досить швидко «вбити» силовий агрегат, який не зможе пройти й половини від закладеного виробником ресурсу. Останнє, на що хотілося б звернути увагу, це заправка в перевірених місцях. Якщо заливати пальне на сумнівних АЗС на регулярній основі, можна буде «вбити» не лише ДВЗ, а й паливну систему.