Статті

Які мінуси є у електромобілів

Share

Електротранспорт за останні роки бурхливо розвивається у всьому світі. Не лише знаменита компанія Ілона Маска виробляє такий транспорт — у процес залучені практично усі великі автогіганти. На вулицях вже повно електросамокатів, але з автомобілями все набагато складніше. Давайте розглянемо кілька мінусом електромобілів.

Обслуговування

Бензиновий або дизельний двигун зрозумілий і простий, а ось схема електромобіля набагато складніша. Ремонт такого автомобіля можливий лише на спеціальній станції технічного обслуговування. Навряд чи щось вдасться «підшаманити» дорогою за допомогою ключа на 10 або жіночих колготок натягнутих замість ременя генератора — поломка такої машини відразу перетворює її на нерухомість на радість власника евакуатора.

Тішить те, що електромобілі рідше ламаються, але, можливо, поки що просто недостатньо статистичних даних. Та й автоконцерни стараються та приділяють величезну увагу таким машинам, відносячи їх до преміум-класу.

Заряджання та акумулятор

Головна проблема електромобіля – батарея. І тут багато нюансів. Щоб зарядити популярну Tesla Model 3 до повної ємності, потрібно не менше 7 годин. Так, є варіанти швидкого заряджання, але вони вимагають наявності спеціального зарядного пристрою, та й пробіг у цьому випадку може бути обмежений. На жаль, заїхати на автозаправну станцію та зарядити автомобіль за пару хвилин, за аналогією з бензиновим двигуном, тут не вийде.

Ще в першій половині нульових було створено ємні акумулятори (з літій титанатними електродами), які заряджаються за 15 хвилин. Тільки вартість виготовлення такої батареї величезна, що гальмує весь процес переходу транспорту на електричну енергію.

Також не скрізь є зарядні станції і такий автомобіль у разі розрядки батареї поїде на «таксі-евакуаторі». Зарядити батарею в польових умовах, на жаль, можна лише за допомогою потужного дизель-генератора, який навряд чи поміститься в багажник.

Сюди ж і додамо те, що з часом ресурс будь-якої батареї зменшується. Заміна акумулятора в електромобілі за вартістю можна порівняти із заміною бензинового двигуна в дорогій машині. А якщо вийде з ладу сам електропривод та його компоненти? Так, поки гарантія на такі автомобілі велика, але якщо раптом електротранспорт піде в маси, умови звичайно ж зміняться.

На відстань, яка може проїхати такий автомобіль, дуже впливає температура. Пробіг зменшується пропорційно до падіння ртуті в градуснику. На жаль, для холодних регіонів такий транспорт є практично марним. Звичайний автомобіль завжди можна відігріти тепловою гарматою і прикурити проводами, а електричному тільки одна дорога – на евакуаторі в теплий бокс.

Який результат?

Електродвигуни робити навчилися це факт. А ось акумулятори для електромобілів не є ідеальними. Також немає інфраструктури для заряду батарей. Багато хто скаже, що можна поставити зарядні пристрої на звичайних АЗС. Так, для одного-двох автомобілів можна. А ось із десяток зарядних майданчиків вже вимагатимуть модернізацію електричної мережі та збільшення території заправки. Режим швидкої зарядки у тієї ж Тесли йде не менше 2-х годин.

Декілька слів про екологічність. Існує думка, що виробництво величезних акумуляторів у промислових масштабах завдасть величезної шкоди навколишньому середовищу. Крім того, батарея під час роботи також виділяє хімічні речовини. Якщо раптом усі перейдуть на електричну тягу, потрібно збільшувати потужність електромереж і будувати нові електростанції. Чи буде від цього краще екології? Спірно.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Leave a Comment

View Comments

  • "Якщо раптом усі перейдуть на електричну тягу, потрібно збільшувати потужність електромереж і будувати нові електростанції. Чи буде від цього краще екології?" Так всі "екологи" скромно про це мовчать. Тим, хто їм платить головне впарити свою продукцію (як тому ж Маску) і отримати прибуток. А все решта другорядне. Екологія- тільки прикриття для дурників, які на це ведуться.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Усі моделі Kia EV4 отримають імітацію перемикання передач

Kia готує до випуску новий електричний кросовер EV4, який стане привабливою пропозицією в сегменті доступних…

23.02.2025

Нову Audi A6 розсекретили за 10 днів до прем’єри

Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…

23.02.2025

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025