Суперечки навколо необхідності прогріву двигуна ведуться вже не перше десятиліття, і відповідь на це питання далеко не така однозначна, як може здатися.
Раніше, коли існували в принципі лише карбюраторні машини, то ситуація була простішою, адже там відповідь була однозначною – треба. Після появи перших інжекторів, за всі внутрішні процеси в авто стала відповідати електроніка, яка може підібрати відповідний режим роботи і для холодного двигуна, повідомляє Автоцентр.
Водночас питання прогріву двигуна в період холодів та морозів досі актуальне для більшості водіїв. Остаточне рішення прогрівати двигун чи ні, кожен водій прийматиме для себе сам, але щоб це зробити варто звернути увагу на такі нюанси:
- Холодна олія є густішою і складніше прокачується насосом через що двигун на перші 30-60 секунд підвищує оберти, щоб зробити початковий прогрів. Як мінімум у цей час на автомобілі не можна нікуди їхати.
- Не на повну “потужність” працює і непрогрітий каталізатор, який є частиною вихлопної системи та відповідає за випуск відпрацьованих газів. Таким чином, у вихлопі автомобіля зростає кількість шкідливих речовин.
- При цьому тривала робота на холостому ходу шкодить свічкам запалювання, які заливає бензином. Надалі це призводить до швидшого виходу системи запалення з ладу.
- На холостих оборотах генератор дає недостатній заряд, через що зростає навантаження на акумулятор,
У випадку з інжекторними двигунами ідеальним буде дочекатися після запуску авто, коли стрілка тахометра впаде до холостих оборотів (менше 1000 у більшості бензинових авто) і перші кілька кілометрів, поки двигун не вийде на робочу температуру, потрібно їхати не особливо “розкручуючи” двигун (не піднімати оберти більше 2-3 тисяч).