Статті

Як довго може прослужити автомобільний акумулятор

Share

Для нормального функціонування автомобіля важливі багато компонентів, але без справного акумулятора взагалі не працює нічого.

Середньостатистична свинцева батарея слугує п’ять років. Іноді цей термін скорочується до трьох років і дуже рідко досягає восьми-дев’яти. Від чого це залежить?

Насамперед, ніякий акумулятор не любить холоду . Особливо згубне для батарей поєднання морозу з недозарядом. Скажімо, морозного ранку ви завели машину і до ладу не прогрів дісталися на ній до найближчого метро. Ваш шлях зайняв близько десяти хвилин. Потім автомобіль цілий день стоїть нерухомо, а ввечері ще один міні-маршрут. За такий короткий час батарея не встигне повністю зарядитися, тим більше якщо включені фари, обігрів стекол і сидінь. Декілька таких днів, і акумулятор недозарядний. Добре, якщо батарея стоїть під капотом і отримує хоч якесь тепло від двигуна, а якщо в багажнику?

Тому найвідоміший спосіб продовжити батареї життя – хоча б один раз за зиму, перед сильними морозами, повністю зарядити зовнішнім зарядним пристроєм. Або влаштовувати раз на тиждень марафон тривалістю щонайменше 25-30 хвилин.

Найменшою мірою акумулятори не люблять спеку. Раніше вони регулярно википали, доводилося доливати дистильовану воду. Сьогодні переважна більшість батарей герметичні, і википання їм не загрожує. Зате загрожують вібрації та трясіння, коли батарея погано закріплена. Перевірте, чи вона міцно пригвинчена.

Ще одна причина недозаряду – поганий контакт у клемах . Хоча б раз на рік клеми треба зняти, очистити від окислу поверхню прилягання, змастити мастилом, що консервує, і знову приєднати. Застосовувати для очищення клем наждачний папір не можна – скористайтеся напилком або складаним ножем. Очищати треба і накидні клеми, і свинцеві висновки акумулятора, не забуваючи про їхню м’якість і податливість. Втім, на фірмових станціях цю процедуру і так роблять при кожному ТО.

Там же простежать, щоб ремінь генератора був натягнутий . На більшості сучасних машин натягувач ременя автоматичний і не вимагає контролю. У таких автомобілів потрібно стежити лише за зношуванням ременя – щоб він не був потрісканим або остаточно стирченим.

Суттєво впливає на життя акумулятора та додаткове обладнання. Звичайно, трохи просунутіший «аудіоцентр» або пара зайвих протитуманок погоди не зроблять. Але навіть скромна електролебідка, компресор чи потужна люстра на даху може спричинити дефіцит електрики. А якщо до цього додати солідну аудіосистему з підсилювачем, автономний обігрівач або живлення житлового модуля, можна задуматися не тільки про потужніший генератор, а й про батарею збільшеної ємності, або зовсім зібрати альтернативну електромережу зі своєю батареєю для всього цього. Такий вихід на перший погляд здається надто складним, але він забезпечить вам гарантований пуск двигуна навіть у випадку, якщо другий акумулятор виявиться посадженим.

Значно скоротити життя акумулятора може постійний розряд через зростання споживання під час стоянки. Це може бути несправна сигналізація, аудіосистема або навіть витоку в пошкодженій проводці. Усунення подібних неприємностей має займатися автоелектрик.

Насамкінець наважимося на пораду, як самостійно визначити стан батареї. У деяких з них є контрольне вічко, крізь лінзу якого можна побачити поплавець, що вимірює щільність в одній із шести банок. Видимий зелений колір означає, що все в нормі, білий – батарея недозаряджена, чорний – термін служби закінчився. Втім, оскільки інші п’ять банок не контролюються, спосіб цей можна назвати частково достовірним.

Точніше стан батареї, а заразом і генератора, можна визначити за допомогою звичайного вольтметра (тестера). Перед запуском двигуна напруга не повинна бути меншою за 12,7 вольт. Якщо нижче – акумулятору не вистачає заряду. Під час пуску (роботи стартера) не падати нижче 10 вольт, а коли двигун запрацює – бути близько 14,4 вольт. Якщо при працюючому моторі напруга нижче 13,6 вольт, проблема може бути не в батареї, а в генераторі або електросхемі (проводці). У будь-якому випадку, серйозні відхилення від цих цифр означають необхідність приділити найсерйознішу увагу електриці автомобіля та його батареї.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Tesla Cybertruck не впорався зі снігом: проблема з фарами

Електричний пікап Tesla Cybertruck, представлений у листопаді минулого року, продовжує дивувати власників та експертів своєю…

01.01.2025

Недорогі автомобілі, які зникнуть з ринку у 2025 році

Чесно кажучи, вимоги до екології, безпеки та економії пального настільки жорсткі, що деякі моделі просто…

01.01.2025

Ford відкликає понад 20 тисяч гібридів через небезпечні батареї

Компанія Ford Motor Co ініціювала відгук 20484 гібридних кросоверів Ford Escape і Lincoln Corsair, випущених…

01.01.2025

Що чекає на українських автомобілістів у 2025 році

З 2025 року в Німеччині набудуть чинності нові правила, які торкнуться українських водіїв, що перебувають…

01.01.2025

Електричний кросовер Volkswagen повертається у виробництво

Volkswagen знайшов рішення для проблеми з відкликанням свого електричного кросовера ID.4 і вже готовий відновити…

01.01.2025

Німецький вибір: топ і антирейтинг автомобілів 2024 року

У Німеччині опублікували рейтинг нових автомобілів, складений Загальнонімецьким автоклубом ADAC — найбільшою автомобільною організацією Європи.…

01.01.2025