Статті

Прогрівання автомобіля в холодну погоду – потрібен чи ні

До зими ще далеко. Але морозна пора вже підкрадається до горизонту. А це означає, що незабаром на просторах інтернету з новою силою спалахнуть вогнища протистояння між автомобілістами та блогерами на тему: гріти, не гріти. І якщо хтось не зрозумів, то йдеться про прогрівання двигунів сучасних автомобілів. Саме час спробувати розібратися, чому двигун внутрішнього згоряння так не подобається мороз.

Є кілька причин, чому ДВЗ не люблять холоду. Однак головна причина полягає в тому, що абсолютно будь-яке моторне масло при мінусовій температурі починає густіти. Ця проблема була актуальна для автомобілів у XX століття, не втрачає своєї актуальності вона і у випадку з сучасними автомобілями. Мінеральні олії перестають текти вже за мінус 20-25 градусів за Цельсієм. З синтетичними маслами ситуація помітно краща. Вони перестають текти при мінус 45-55 градусах, проте до цього моменту все густішають. Через загусання олії тертя у двигуні відбувається «на суху», що стає причиною появи двох негативних моментів. Перший – це прискорення зношування компонентів двигуна. Другий – це збільшення витрати пального через механічні втрати, що різко збільшуються.

На просторах інтернету постійно ламаються списи не тільки на тему про те, чи потрібно прогрівати сучасні автомобілі в принципі. Гаряче обговорюється питання, як це робити правильно. Основних позицій у суперечці три: взагалі не прогрівати, прогрівати трохи, поки зчищаєш з машини сніг, прогрівати ґрунтовно протягом 10-20 хвилин. Насправді розібратися в цьому питанні за бажання може кожен власник сучасного авто. Все що потрібно зробити – провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп’ютера. Як приклад можна взяти дані з одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від дому до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.

Чи не гріти взагалі. Завелися в мороз і одразу поїхали. Нічого хорошого на комп’ютері не бачимо. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів відразу підскакує до 10 літрів. За 5 км поїздку до роботи витрата так і не встигла опуститися до норми, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального.

Гріти 5 хвилин. Завелися, почистили сніг та кригу, тільки після цього поїхали. На холостих перед відправкою витрата становила 1.3 літра. З початком пробігу підскочив до 7,6 літрів, а після 5 км поїздки опустився до 6,6 літрів. У результаті витрачено 0.55 літрів пального.

Гріти 10-20 хвилин. Завели мотор. Витрата на холостих 2.5 літра. Через 10 хвилин – 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літра на холостих. Під час їзди витрата знижується до 6.4 літрів на 100 км шляху. Разом з урахуванням пробігу 5 км містом і прогріванням було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Топ-5 надійних японських кросоверів за 20 тис доларів, які легко проходять 300 тисяч км

Навіть з відносно невеликим бюджетом у 20 тис доларів на вторинному ринку можна знайти кілька…

15.12.2025

Toyota готує розширення модельного ряду електричних SUV

Toyota представила новий Urban Cruiser - компактний електричний кросовер B-класу для європейського ринку. Модель не…

15.12.2025

Названо найпоширеніші помилки на практичному іспиті ТСЦ МВС

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов'язковим для отримання посвідчення водія. Його мета -…

15.12.2025

Прототип Range Rover Sport SVR помічено на Нюрбургрингу (ФОТО)

На Нюрбургрингу помітили агресивний прототип Range Rover Sport SV, ймовірно, нову версію SVR. Машина має…

15.12.2025

Volkswagen запускає нову еру гібридних електрокарів

Volkswagen розглядає випуск електромобілів із технологією range-extender - невеликий двигун внутрішнього згоряння працює як генератор…

15.12.2025

Автобренди знову продають однакові авто під різними логотипами

Автомобільні бренди знову повертаються до практики, коли під різними назвами продають майже однакові машини, змінюючи…

15.12.2025