До зими ще далеко. Але морозна пора вже підкрадається до горизонту. А це означає, що незабаром на просторах інтернету з новою силою спалахнуть вогнища протистояння між автомобілістами та блогерами на тему: гріти, не гріти. І якщо хтось не зрозумів, то йдеться про прогрівання двигунів сучасних автомобілів. Саме час спробувати розібратися, чому двигун внутрішнього згоряння так не подобається мороз.
Є кілька причин, чому ДВЗ не люблять холоду. Однак головна причина полягає в тому, що абсолютно будь-яке моторне масло при мінусовій температурі починає густіти. Ця проблема була актуальна для автомобілів у XX століття, не втрачає своєї актуальності вона і у випадку з сучасними автомобілями. Мінеральні олії перестають текти вже за мінус 20-25 градусів за Цельсієм. З синтетичними маслами ситуація помітно краща. Вони перестають текти при мінус 45-55 градусах, проте до цього моменту все густішають. Через загусання олії тертя у двигуні відбувається «на суху», що стає причиною появи двох негативних моментів. Перший – це прискорення зношування компонентів двигуна. Другий – це збільшення витрати пального через механічні втрати, що різко збільшуються.
На просторах інтернету постійно ламаються списи не тільки на тему про те, чи потрібно прогрівати сучасні автомобілі в принципі. Гаряче обговорюється питання, як це робити правильно. Основних позицій у суперечці три: взагалі не прогрівати, прогрівати трохи, поки зчищаєш з машини сніг, прогрівати ґрунтовно протягом 10-20 хвилин. Насправді розібратися в цьому питанні за бажання може кожен власник сучасного авто. Все що потрібно зробити – провести серію експериментів та порівняти дані бортового комп’ютера. Як приклад можна взяти дані з одного популярного європейського автомобіля стандарту Євро-4 від 2005 року випуску з двигуном 1.6 літра, що працює в режимі від дому до роботи в умовах, коли за вікном -15 С.
Чи не гріти взагалі. Завелися в мороз і одразу поїхали. Нічого хорошого на комп’ютері не бачимо. Витрата палива зі стандартних 6.5 літрів відразу підскакує до 10 літрів. За 5 км поїздку до роботи витрата так і не встигла опуститися до норми, зупинившись на 6.8 літрах. Витрачено 0.45 літра пального.
Гріти 5 хвилин. Завелися, почистили сніг та кригу, тільки після цього поїхали. На холостих перед відправкою витрата становила 1.3 літра. З початком пробігу підскочив до 7,6 літрів, а після 5 км поїздки опустився до 6,6 літрів. У результаті витрачено 0.55 літрів пального.
Гріти 10-20 хвилин. Завели мотор. Витрата на холостих 2.5 літра. Через 10 хвилин – 0.9 літра на холостих. Ще за 10 хвилин – 0.8 літра на холостих. Під час їзди витрата знижується до 6.4 літрів на 100 км шляху. Разом з урахуванням пробігу 5 км містом і прогріванням було витрачено 0.33 + 0.45 = 0.8 літра.
За словами фахівця, склад зимової гуми передбачає експлуатацію як у серйозні холоди, так і у…
Виявляється, у сучасних машинах є одна важлива кнопка, про яку багато водіїв навіть не здогадуються.…
Subaru Crosstrek — один з автомобілів, що найбільше продаються в Америці, і на те є…
Nissan представив оновлену версію свого популярного позашляховика Pathfinder 2025 року. Зовні він практично не відрізняється…
Toyota офіційно представила оновлений RAV4 , який надійде у продаж у США. Ця п'ята генерація…
Гібридні автомобілі продовжують набирати популярність в Україні, але у багатьох водіїв залишаються питання про їхню…
Leave a Comment