Статті

Експерти розповіли, чому автомобіль потрібно прогрівати навесні

З приходом весни багато автомобілістів перестають прогрівати свої машини, вважаючи, що коли морози пішли, то ця процедура стала непотрібною. Вранці вони сідають в авто, повертають ключ у замку запалювання і після цього одразу вирушають у дорогу. Наскільки правильно так чинити і чим це загрожує, пояснили експерти.

Весняне потепління не означає, що силовий агрегат та трансмісія теж досягли робочих температур. Навіть у денний час температура повітря в тіні може триматися на рівні нуля градусів, не кажучи вже про нічні заморозки. Охолодна рідина автомобіля після нічного простою має вкрай низьку температуру, тому стартувати на машині відразу не можна.

За час тривалої стоянки масло автомобіля стікає в картер, тому після запуску двигуна важливо, щоб воно прокачало через лабіринти каналів і змастило необхідні агрегати, клапанні механізми, а також інші технічні вузли. Якщо стартувати на машині негайно, та ще й зі значною тягою, сухий двигун почне працювати на знос. При особливо активному драйві виникає небезпека задерти якийсь із циліндрів силового агрегату.

Що стосується трансмісії, то механічна коробка передач не вимагає до себе пильної уваги, хоча вона не любить різких розгонів без попереднього прокачування масла. Для АКП подібні маневри становлять набагато більшу небезпеку. Там також є насос, і йому потрібний час, щоб прокачати мастило, а також підготувати складні фрикціони до роботи.

Алгоритм запуску машини після простою навесні повинен містити кілька пунктів. Для початку потрібно повернути ключ у друге положення, почекати, поки прокинеться кондиціонер. Після цього необхідно завести двигун. Стрілка тахометра підскакує до 1100 оборотів, в цей проміжок часу масляний насос переганяє рідину, що змащує, по каналах. Ці процедури займають близько хвилини. Але саме вони мають важливе значення для механіки автомобіля. Коли силовий агрегат та трансмісія змащуються, електронні системи знижують обороти холостого ходу приблизно до 800. Це говорить про те, що машина готова до руху.

При цьому важливо знати, що робоча температура рідини, що охолоджує, — 90°С, а не нуль, як на вулиці. Тому двигуну необхідно прогрітися під час рівномірного руху транспортного засобу, стрілки тахометра при цьому не повинні підніматися більше 3000 оборотів. На прогрівання машини на ходу йде ще п’ять-сім хвилин.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Як захистити кузов автомобіля взимку: поради експертів

Зима для автомобіля - це справжня хімічна війна. Сніг і лід зверху, а знизу -…

31.10.2025

Чому навіть досвідчені водії потрапляють у ДТП і як цього уникнути

З кожним днем дороги стають все більш насиченими, поряд із новачками за кермом їздять водії…

31.10.2025

Toyota вперше показала наживо компактний Land Cruiser FJ (ФОТО)

Наприкінці жовтня Toyota розсекретила свій новий рамний позашляховик компактних розмірів, який має стати не лише…

31.10.2025

Volvo відклала повну відмову від ДВЗ до кінця 2030-х

Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…

31.10.2025

Чому майбутнє за електромобілями під питанням: топ-5 непомітних проблем

Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…

31.10.2025

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025