Статті

Експерти розповіли, чому автомобіль потрібно прогрівати навесні

Share

З приходом весни багато автомобілістів перестають прогрівати свої машини, вважаючи, що коли морози пішли, то ця процедура стала непотрібною. Вранці вони сідають в авто, повертають ключ у замку запалювання і після цього одразу вирушають у дорогу. Наскільки правильно так чинити і чим це загрожує, пояснили експерти.

Весняне потепління не означає, що силовий агрегат та трансмісія теж досягли робочих температур. Навіть у денний час температура повітря в тіні може триматися на рівні нуля градусів, не кажучи вже про нічні заморозки. Охолодна рідина автомобіля після нічного простою має вкрай низьку температуру, тому стартувати на машині відразу не можна.

За час тривалої стоянки масло автомобіля стікає в картер, тому після запуску двигуна важливо, щоб воно прокачало через лабіринти каналів і змастило необхідні агрегати, клапанні механізми, а також інші технічні вузли. Якщо стартувати на машині негайно, та ще й зі значною тягою, сухий двигун почне працювати на знос. При особливо активному драйві виникає небезпека задерти якийсь із циліндрів силового агрегату.

Що стосується трансмісії, то механічна коробка передач не вимагає до себе пильної уваги, хоча вона не любить різких розгонів без попереднього прокачування масла. Для АКП подібні маневри становлять набагато більшу небезпеку. Там також є насос, і йому потрібний час, щоб прокачати мастило, а також підготувати складні фрикціони до роботи.

Алгоритм запуску машини після простою навесні повинен містити кілька пунктів. Для початку потрібно повернути ключ у друге положення, почекати, поки прокинеться кондиціонер. Після цього необхідно завести двигун. Стрілка тахометра підскакує до 1100 оборотів, в цей проміжок часу масляний насос переганяє рідину, що змащує, по каналах. Ці процедури займають близько хвилини. Але саме вони мають важливе значення для механіки автомобіля. Коли силовий агрегат та трансмісія змащуються, електронні системи знижують обороти холостого ходу приблизно до 800. Це говорить про те, що машина готова до руху.

При цьому важливо знати, що робоча температура рідини, що охолоджує, — 90°С, а не нуль, як на вулиці. Тому двигуну необхідно прогрітися під час рівномірного руху транспортного засобу, стрілки тахометра при цьому не повинні підніматися більше 3000 оборотів. На прогрівання машини на ходу йде ще п’ять-сім хвилин.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Україна переходить на Євро-6 у 2025 році: що варто знати

З 1 січня 2025 року в Україні почне діяти новий екологічний стандарт Євро-6 для легкових…

21.04.2025

Toyota подовжила гарантію на один зі своїх найспритніших хетчбеків

Поява нинішньої ітерації Toyota GR Corolla датована 2022 роком, а 2024-го «заряджений» японський хетчбек пережив…

21.04.2025

Фахівці назвали основні кроки для правильного оформлення ДТП

У разі ДТП водій зобов’язаний діяти відповідно до закону. Ігнорування встановлених правил може призвести до…

21.04.2025

У мережі з’явилися «живі» фото Cadillac Vistiq напередодні презентації

Через два дні відкриється автосалон у Шанхаї, на якому відбудеться презентація нового кросовера Cadillac Vistiq…

21.04.2025

Фахівець розповів про функції подвійних вихлопних труб

У багатьох сучасних авто, особливо оснащених заднім приводом і спортивних, можна побачити двоствольні вихлопні труби.…

21.04.2025

Улюблений преміальний кросовер Toyota в Японії готується до оновлення

Четверте покоління кросовера Toyota Harrier, яке в Японії вважається «престижною» версією моделі RAV4, дебютувало п'ять…

21.04.2025