Скільки можна проїхати на лампочці, що горить?

Відповісти це питання негаразд просто, як здається. Справа в тому, що незважаючи на весь сучасний технологічний прорив, жодна електронна система в 100-відсотковій точності не скаже, наскільки вистачить палива в баку до моменту, коли автомобіль зупиниться і заглухне.

Витрата палива автомобіля є динамічним показником – сильний вплив на нього має безліч факторів: манера їзди водія, рельєф дороги та сам маршрут руху, завантаженість машини, а також її загальний «апетит» та робота додаткових приладів, включаючи кондиціонер, аудіосистему та інші.

Скільки бензину залишається в баку, якщо спалахнула лампочка палива?

У часи, коли дорогами нашої країни їздили виключно автомобілі «вазовського» виробництва, лампочка, що горить у вигляді «заправної станції» означала, що в баку залишається близько 5-10 літрів пального, що дозволяло в середньому долати від 50 до 60 кілометрів, а часом та 70 км шляху.

Як показує практика, при включенні індикації низького рівня палива у баку сучасних машин залишається від 4 до 8 літрів палива. Точне значення може змінюватися залежно як від марки, а й бути різним навіть усередині одного бренда.

Так, наприклад, за словами власників автомобілів Hyundai Solaris і Kia Rio, у момент, коли на панелі приладів з’являється індикація про низький рівень палива, в баку цих моделей залишається приблизно 7 літрів пального. У Volkswagen Polo цей показник дорівнює від 7 до 8 літрів, у Renault Duster – не менше 7 літрів, у Renault Logan та Lada Largus – 5 літрів, у Lada Granta та Lada Kalina – 8 літрів, у Lada Vesta – від 7 до 8 літрів , У Lada XRay – від 6 до 7 літрів, а в Lada Niva Legend і Niva Travel – 9,1-літр.

Так все ж таки скільки можна проїхати на лампочці?

Яким би не виявився ваш автомобіль, але приблизно 50 кілометрів у запасі у вас буде навіть із індикатором, що горить. У тих же Hyundai Solaris або Kia Rio мінімального рівня палива має вистачити, щоб подолати по трасі до 100 кілометрів, у Volkswagen Polo – не менше, ніж 100 км, у Skoda Rapid – понад 100 кілометрів, у Renault Duster, Renault Logan та Lada Largus – близько 90 км, у Lada Granta та Lada Kalina – понад 100 кілометрів шляху, у Lada Vesta також 100 км і більше, а у Lada Niva Legend та Niva Travel – 90 км.

І все ж таки краще постаратися не допускати тривалої їзди на лампочці. І ось чому.

Низький рівень палива – чим небезпечна лампочка, що постійно горить?

Перегрів бензонасосу

У сучасних інжекторних автомобілях застосовуються насоси так званого «занурювального» типу, які знаходяться всередині паливного бака і функціонують серед пального, виділяючи тепло, а охолоджуються саме тим же бензином, в якому знаходяться. Відповідно, якщо в баку залишається мало палива, відведення тепла погіршується і насос перегрівається.

Втім, прихильники цієї версії найчастіше не враховують, що навіть в умовах, коли в баку знаходиться мало пального, бензонасос все одно прокачує через себе бензин. Як тільки паливо підійде до кінця, двигун автомобіля заглухне, а відповідно перестане працювати і сам насос, мимоволі захистивши себе від перегріву. У Мережі є кілька експериментів, що доводять цю думку. Втім, всі вони, звичайно, проводилися в стерильних умовах, а температуру в баку ніхто не заміряв.

Підняття бруду та води з дна бензобака

Низька якість палива створює іншу небезпеку для тривалих поїздок на лампочці, що горить. Зі збільшенням загального пробігу машини на дні бака накопичується безліч частинок різних домішок і вода, тому існує версія, що коли в баку залишається мало пального, концентрація про «шкідливі речовини» в ньому зростає, тим самим створюючи можливість забити фільтр і спалити насос.

Водночас вода може піти далі за паливною системою машини і призвести до поломок як форсунок, так і навіть каталізатора.

Засмоктування в паливний насос повітря

Ще однією теорією, яка має змусити водіїв відмовитися від практики їзди на «порожньому баку», є можливість захоплення насосом повітря. В результаті порушується його вирішимо змащення, він «тре насуху» і виходить з ладу.

Тим не менш, за рахунок противідливної склянки, створеної для того, щоб згладити коливання палива в баку під час проходження різких віражів, а також при прискореннях і гальмуваннях, бензонасос починає «хапати» повітря лише тоді, коли в баку повністю закінчилося пальне, а, Як відомо, довго в такому режимі він не пропрацює – двигун заглухне, а значить, перестане функціонувати і сам насос. Втім, цей фактор, як і два попередні, не може не створювати небезпеки для стабільної роботи автомобіля, тому нехтувати ними явно не варто.