Статті

Чи можна влітку їздити на зимовій гумі?

Share

Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.

Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.

Як поводяться покришки на літній дорозі

Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.

Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.

Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.

Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:

  • через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
  • машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
  • ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
  • збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.

Літня гума

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Mercedes G-Class 580 тепер можна купити лише за 30 доларів

Близько тижня тому компанія Mercedes-Benz представила новий G580. Позашляховик отримав електричну технологію EQ і незабаром…

03.05.2024

Історія та спадщина: Огляд розвитку бренду Volkswagen та його впливу на автомобільну індустрію

Витоки і Початок Подорожі: Огляд становлення та розвитку бренду Volkswagen з моменту його заснування в…

03.05.2024

Audi розповіла про новинки, заплановані на 2024 рік

У керівництві Audi впевнені, що на компанію чекає важкий рік. Причини звучать банально – проблеми…

03.05.2024

Ferrari 12 Cilindri: наступник 812 Superfast з атмосферним мотором

У модельному ряду Ferrari поповнення представлений суперкар 12Cilindri, який замінить 812 Superfast і буде таким…

03.05.2024

Найсильніший у світі Corvette вперше показав своє «обличчя»

Незабаром після анонсу General Motors кабріолет Chevrolet Corvette ZR1 2025 був помічений фотошпигунами. Chevrolet планує…

03.05.2024

Lynx Motors виводить на ринок електричні версії DeLorean та Ford GT

Компанія Lynx Motors представила дві нові моделі: електричний позашляховик GT1e, заснований на Ford GT, та…

03.05.2024