Статті

Чи можна влітку їздити на зимовій гумі?

Share

Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.

Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.

Як поводяться покришки на літній дорозі

Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.

Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.

Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.

Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:

  • через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
  • машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
  • ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
  • збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.

Літня гума

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Nissan випустив кросовер з низькою витратою пального

Nissan офіційно запустив у Малайзії компактний електрифікований кросовер KICKS e-POWER Новинка поєднує стильний дизайн та…

05.12.2024

Відбувся запуск оновленої лінійки Audi A5: відомі ціни

Audi A5 продовжує радувати шанувальників: поліпшена стандартна комплектація робить модель ще привабливішою. Що ще відомо…

05.12.2024

Експерт розповів, як не допустити замерзання лобового скла в зимовий період

Експерт поділився перевіреними способами, як можна запобігти замерзанню лобового скла в холодну пору року. Один…

05.12.2024

Європа не відмовляється від переходу на електромобілі до 2035 року

Європейський Союз продовжує просувати плани повної відмови від бензинових та дизельних автомобілів до 2035 року.…

05.12.2024

Експерти пояснили, чому заправка до повного бака може бути небезпечною

Автовласники вважають за краще поповнювати бак до максимального рівня, щоб надалі економити час та відвідувати…

05.12.2024

Названо 5 ознак, які допоможуть розпізнати п’яного водія

Співробітники поліції з досвідом здатні з одного погляду визначити, що людина прийняла навіть невелику кількість…

05.12.2024