Статті

Чи можна влітку їздити на зимовій гумі?

Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.

Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.

Як поводяться покришки на літній дорозі

Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.

Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.

Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.

Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:

  • через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
  • машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
  • ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
  • збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.

Літня гума

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий концепт Skoda демонструє сучасний інтер’єр та екологічні матеріали

Чеський виробник Skoda продовжує розкривати деталі свого майбутнього електромобіля, який замінить актуальну Octavia. Концепт під…

25.08.2025

Експерт розповів, як безпечно їхати по важких ділянках дороги

Експерт підкреслює, що одним із ключових факторів прохідності автомобіля є шини: навіть при високому кліренсі…

25.08.2025

Чому KIA не випустить електромобіль за €20 тисяч: економіка проти попиту

Європейський директор KIA Марк Хедрич зробив несподівану заяву, зазначивши, що випуск електромобілів дешевше за 20-22…

25.08.2025

7 машин, які не радять купувати на вторинному ринку

комфортом, але його варіатор швидко виходить з ладу, проявляючи ривки та пробуксовки, а ресурс складає…

25.08.2025

Європейські авто втратили кольорову різноманітність: сірий, білий і чорний лідирують

Відчуття, що нові автомобілі в Європі стали однаковими, підтверджують цифри. За даними аналітичної компанії JATO…

25.08.2025

Як швидко пройти блокпост: поради для водіїв

Проїзд блокпостів в Україні став звичною частиною щоденних поїздок, але навіть стандартна перевірка може затягнутися,…

25.08.2025