Статті

Чи можна влітку їздити на зимовій гумі?

Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.

Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.

Як поводяться покришки на літній дорозі

Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.

Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.

Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.

Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:

  • через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
  • машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
  • ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
  • збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.

Літня гума

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Які американські автомобілі не можна ввозити в Україну

В Україні вже кілька років активно імпортують автомобілі з США, часто купуючи машини після ДТП…

30.09.2025

Як уникнути покарання за непрацюючі габаритні вогні

Несправні габаритні вогні легко помітити поліції під час руху, особливо в темний час доби. Водій…

30.09.2025

BMW готує нове покоління X5 з бензиновими, дизельними, гібридними та водневими версіями

BMW готується представити нове покоління кросовера X5 2026, який отримає індекс G65. Виробництво стартує у…

30.09.2025

Як підготувати електромобіль до осінніх холодів і зберегти запас ходу

З настанням перших холодів власники електромобілів помічають, що їхні авто поводяться інакше. Якщо влітку пробіг…

29.09.2025

Топ-7 авто, від яких відмовляються навіть перекупники

Є машини, які зникають із торгових майданчиків за лічені години: щойно оголошення з'явилося - вже…

29.09.2025

З 2026 року в Європі можна буде їздити електромобілем безкоштовно

З 2026 року у Європі стартує технологія V2G (Vehicle-to-Grid), яка дозволяє електромобілям віддавати частину заряду…

29.09.2025