Статті

Чи можна влітку їздити на зимовій гумі?

Share

Обмеження стосуються і моделей із всесезонним комплектом, так званою липучкою. Таке керування вкрай небезпечне, оскільки гума не має оптимального складу для забезпечення стабільного зачепу. Навіть обережна поїздка несе великий ризик, оскільки збільшується довжина гальмівного шляху, погіршується маневреність, виникають проблеми з керуванням.

Крім безпеки, їздити на зимовій гумі влітку невигідно через еластичний склад. Він швидко зношується при високих температурах, що призводить до нерівномірного стирання поверхні, появи тріщин, розшаровування. Через властивості покришок, зміненого малюнка протектора та глибини канавок змінюється опір коченню, знижується зчеплення з покриттям.

Як поводяться покришки на літній дорозі

Зимові шини відрізняються від літніх малюнком протектора та складом гуми. Якщо на моделях для теплого часу використовуються великі ламелі та поздовжні канавки, призначені для відведення води з-під плями контакту, то на покришках із шипом застосовується малюнок ялинка. Велика «шашечка» має спеціальні прорізи, що збільшують зчіпні якості та керованість на снігу.

Важливою відмінністю залишається склад гуми. Комплект для експлуатації влітку має жорсткішу основу, яка дубіє і втрачає властивості при негативній температурі. Зимові моделі відрізняються еластичним складом. Він добре тримає дорогу, ефективний на льоду.

Незважаючи на очевидні відмінності між моделями, збереглася думка, що різницю на зимових шинах автолюбителі не відчують. Однак ця помилка, яка не раз була спростована виробниками автопокришок. Порівняльні випробування показують, що використання гуми не по сезону позначаються на керованості машини. Зимовий комплект сильно програє моделі для літа на мокрому асфальті та при екстреному гальмуванні. Вологе покриття та м’який протектор фрикційних шин несумісні, оскільки таке поєднання серйозно знижує стійкість автомобіля.

Якщо не міняти зимову гуму на сезонні автошини влітку, є високий ризик зіткнутися з такими проблемами:

  • через поганий контакт з дорогою машину кидатиме з боку в бік або по колії на високій швидкості;
  • машина перестане «слухатися» керма – домогтися гострого керування неможливо через надто м’які шини;
  • ефект аквапланування навіть за несильного дощу – через погане відведення рідини з-під плями контакту збільшиться гальмівний шлях, погіршуються показники розгону;
  • збільшене зношування автошин – навіть якщо час експлуатації не перевищує кілька сезонів, зимовий комплект, що використовується влітку, доведеться замінити з настанням холодів, так як стерті шипи не забезпечать потрібного зачепа.

Літня гума

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Hyundai Palisade отримає версію для Off-road (ФОТО)

Новий Hyundai Palisade ще не встиг вийти в продаж, як вже розпочалась робота над позашляховою…

18.02.2025

Представлений найпотужніший Rolls-Royce в історії

Rolls-Royce представив нову "заряджену" версію свого першого електричного купе – Black Badge Spectre. Ця модель…

18.02.2025

Названо основні мінуси американського кросовера Ford Bronco Sport

Майже новий кросовер Ford Bronco Sport з 1,5-літровим турбодвигуном (181 к.с.) і 8-ступінчастою автоматичною трансмісією…

18.02.2025

Основні помилки водіїв, які скорочують термін служби гальмівних колодок

Як відомо, гальмівна система автомобіля є одним із найважливіших елементів, оскільки вона безпосередньо впливає на…

18.02.2025

Оновлений Nissan Qashqai 2025 дебютував у Австралії

Nissan офіційно презентував оновлений Qashqai 2025 в Австралії, представивши свіжий дизайн, покращені технології та розширені…

18.02.2025

Volkswagen вирішив оснастити позашляховики Scout бензиновими моторами

Volkswagen переглянув свою стратегію розвитку електричних позашляховиків під суббрендом Scout. Спочатку планувалося, що всі нові…

18.02.2025